הזמר אייל גולן נחקר אתמול (רביעי) במשטרה בפרשת "משחקי חברה", יותר משמונה שנים לאחר שאותה פרשה התפוצצה בפעם הראשונה. הוא נחקר בחשד להבאת אדם לידי מעשה זנות, לאחר שהוגשו בפרשה שתי תלונות חדשות, מצד שתי מתלוננות שכבר הגישו נגדו תלונות בעבר.
גורמים המעורים בפרטי החקירה אמרו בשיחה עם ynet: "גולן נחקר אתמול במשך מספר שעות. זה תיק ישן שנפתח מחדש אבל עד עתה לא הונחו ראיות משמעותיות. יהיה קשה מאוד לבסס תשתית ראייתית בתיק הזה".
3 צפייה בגלריה
אייל גולן
אייל גולן
אייל גולן. מטעמו נטען: "ניסיון הנשמה מלאכותי לתיק"
(צילום: עוז מועלם)
במהלך השבוע נחקרו גם בני פרץ, שהיה מנהלו האישי של גולן, וגם כדורגלן העבר חיים רביבו. השניים נחקרו במשטרת מחוז תל אביב, באזהרה, ושוחררו בתום החקירה ללא תנאים מגבילים.
החקירה החלה בעקבות התלונות שהגישו כבר בנובמבר אשתקד שתי נשים שהיו נערות בתקופת האירועים הנטענים. הן לא התלוננו נגד גולן עצמו, אלא נגד מעורבים אחרים, אך החקירה של אותן תלונות הובילה לחקירתו באזהרה, וגם לחקירתם של פרץ ורביבו.
החקירה הראשונית בפרשה החלה בספטמבר 2013, וגולן - שאת שמו לא ניתן היה לפרסם אז - כונה "הזמר המפורסם". גולן ומקורבים לו - בהם אביו דני ביטון - נחקרו אז בחשד לבעילה אסורה בהסכמה של קטינות. הם השתמשו בטלפון סלולרי ייעודי למטרה זו בשם "פלא-פות" ובמכונית מרצדס שאותה כינו "פות-מוביל".
3 צפייה בגלריה
אבא של אייל גולן, דני ביטון, בבית המשפט
אבא של אייל גולן, דני ביטון, בבית המשפט
דני ביטון, אביו של אייל גולן, באחד מהדיונים בבית המשפט. נפטר בשנה שעברה מקורונה
(צילום: יובל חן)
בפברואר 2014 הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד אייל גולן, לאחר שהמתלוננות חזרו בהן מההאשמות כלפיו. אביו של גולן נשלח לכלא לאחר שהורשע בפרשה במסגרת הסדר טיעון בשורת עבירות מין בשתי נערות ובגירה אחת. הוא שוחרר מהכלא אחרי שנתיים מאסר ובתחילת השנה שעברה נפטר מקורונה.
מ"ליאם הפקות" נמסר אחר הצהריים בתגובה לחקירה החדשה: "הטענות הכוזבות נגד אייל גולן נחקרו ביעילות וברצינות לפני שנים. אייל גולן שיתף פעולה עם רשויות החקירה, התייצב כשהתבקש ומסר בכנות ובפירוט את כל הידוע לו ונמצא שלא נפל פגם במעשיו והתיק נסגר".
"גם בניסיון לעשות לחקירה הנשמה מלאכותית ולייחס לאייל אירועים שאין לו כל קשר אליהם, אייל יעשה כל שביכולתו לסייע למשטרה לגלות את האמת והוא משוכנע שגם הפעם יימצא שלא נפל פגם במעשיו והתיק ייסגר", הוסיפו. "נדגיש כי בתביעה האזרחית שהוגשה על ידי ט' ונ' אייל סירב להיכנע לכל ניסיונות הסחיטה ועמד על חפותו וצדקת דרכו, תוך ניהול ההליך באופן ענייני ומכובד", נמסר עוד - בהתייחסות לתביעה האזרחית שהגישו שלוש צעירות נגד גולן, נגד אדם נוסף ונגד המשטרה עצמה.
3 צפייה בגלריה
מחאת קריאה לפרקליטות למשוך את צו איסור הפרסום בפרשת אייל גולן והפגנת תמיכה בנפגעות
מחאת קריאה לפרקליטות למשוך את צו איסור הפרסום בפרשת אייל גולן והפגנת תמיכה בנפגעות
מפגינים מחוץ לבית המשפט בתל אביב, עם תחילת הדיונים בתביעה האזרחית נגד גולן
(צילום: מוטי קמחי)
התביעה האזרחית הזו עודנה מתנהלת, ובה דורשות התובעות מיליוני שקלים מהנתבעים. בכתב התביעה ניתן כי מדובר ב"פרשה מסועפת של ניצול מיני מתמשך של נערות צעירות, הבאות מרקע של מצוקה כלכלית ומשפחתית, שהועברו מיד ליד בין קבוצה של גברים מבוגרים, כאילו היו לא יותר מחפץ". הן טוענות לאוזלת יד מצד המשטרה, ועורכת דינן רותם אלוני מסרה בדיון הראשון שהתקיים אשתקד כי "במקום למצות את החקירה ולהביא להעמדתם לדין של הנתבעים ושל כלל המעורבים בפרשה, המשטרה התרשלה שוב ושוב בחקירתה, עד שנראה כי מחדלים אלה היו מכוונים".