חיים קורנשטיין, המורה בן ה-51 מחדרה שלפי החשד ביצע עבירות מין בתלמידות בנות 9 עד 12 לפני כ-10 שנים בבית ספר למחוננים בשרון, יישאר במעצר ביממה הקרובה על-מנת שהמשטרה תוכל להגיש בקשה חדשה להאריך את מעצרו. בית משפט השלום בפתח תקווה הורה בבוקר (ראשון) לשחררו למעצר בית, אולם המשטרה ביקשה לעכב זאת ביממה.
נציג המשטרה, רס"ב יניב הינדי, אמר בדיון כי רק היום הגיעה מתלוננת נוספת נגד המורה, וכי ישנם אירועים נוספים שמיוחסים לו. "מדובר בחשדות כבדים", אמר הינדי וביקש להאריך את המעצר בשישה ימים.
2 צפייה בגלריה
חיים קורנשטיין
חיים קורנשטיין
"החשוד לא עובד עם קטינים. התרשמתי שניתן לשחררו". חיים קורנשטיין
(צילום: דוברות המשטרה)
מנגד, הסנגורית ענת קירשנברג השיבה כי הראיות מהארכת המעצר הקודמת לא השתנו וכעת עומדות נגדו חמש תלונות. "מדובר באדם בן 51 בלי עבר פלילי", אמרה עורכת הדין. "הוא עזב את מערכת החינוך בשנת 2019 והאירועים האלה התרחשו לפני עשור. היה עימות שבמהלכו החשוד חזר בו מגרסתו והכחיש את האירועים הנטענים".
נציג המשטרה ציין כי קורנשטיין ערך עימות עם אחת המתלוננות, והסנגורית שאלה מדוע לא הוזמנו ארבע המתלוננות הנוספות לעימות. "לא הספקנו", השיב הינדי. "אנחנו מתכננים לפתוח שלושה תיקים שנסגרו בעבר בעקבות ההתפתחויות".
השופט סלטו ציין כי "החשד הסביר בעניינו של החשוד נותר בעינו", והזכיר כי בערעור שהוגש בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי היה מוכן לשקול את שחרורו לחלופת מעצר, אך מאחר שזו לא הוצגה, הוא נותר במתקן המעצר. "החשוד אינו עובד בעיסוק המערב קטינים ומאז הדיון בערעור ופרסום תמונתו לא התקבלו תלונות נוספות. התרשמתי שניתן לשחרר אותו למעצר בית".
2 צפייה בגלריה
אריאל סלטו
אריאל סלטו
"באולם שלי לא מצלמים". השופט אריאל סלטו
(צילום: דוברות בתי המשפט)
למרות שהמשטרה הפיצה את תמונתו של המורה כדי להגיע למתלוננות נוספות, השופט אריאל סלטו, שאסר על צילומו של החשוד אף שהוא נראה אחרת מבתמונה שהופצה על-ידי המשטרה - רזה יותר ומזוקן - אמר כי "באולמי לא מצלמים. אין צורך להשפיל את החשוד".
השופט סלטו ציין כי "החשד הסביר בענייניו של החשוד נותר בעינו. בדיון בערעור ב-31 באוגוסט היה נכון בית המשפט המחוזי לשקול את שחרורו של החשוד לחלופת מעצר. מכיוון שלא הוצגה חלופת מעצר ראויה, נותר החשוד במעצר. מדובר בחשוד בן 51, נעדר עבר פלילי. כמו כן, יש לציין כי העבירות שמיוחסות לו בוצעו על-פי הנטען לפני 10 שנים. החשוד אינו עובד בעיסוק המערב קטינים ומאז הדיון בערער ופרסום תמונתו לא התקבלו תלונות נוספות. התרשמתי שניתן לשחרר אותו למעצר בית".