נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך אמש (שבת) את הנבחרת הישראלית בג'ודו על הזכייה ההיסטורית במדליית הארד בתחרות הקבוצתית של האולימפיאדה. "שגיא מוקי אמר שהאחדות ניצחה, ואתם הבאתם את הרוח הישראלית היפהפייה של ה'ביחד' לטוקיו", אמר הרצוג לספורטאים. "זהו שיעור חשוב לכולנו - כוחנו באחדותנו".

עוד מדליה לישראל - כתבות נוספות

הרצוג שוחח גם עם אורן סמדג'ה, ממאמני הנבחרת, והזכיר לו את שיחתם לפני 29 שנים בדיוק כשזכה במדליית הארד באולימפיאדת ברצלונה. "איזה כבוד, הבאתם ניצחון מתוק ומרגש", בירך הרצוג את סמדג'ה והמאמן שני הרשקו. "אני יודע שעבדתם מאוד קשה בשביל הרגע הזה. אני גאה בכם ומדינת ישראל כולה גאה בכם", אמר הנשיא והזמין את הנבחרת לחגוג יחד בבית הנשיא בירושלים.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הג'ודו הישראלית על הפודיום
נבחרת הג'ודו הישראלית על הפודיום
הספורטאים הישראלים בטוקיו
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
החגיגות בסיום
החגיגות בסיום
החגיגות בסיום
(צילום: אורן אהרוני)
בבית הנשיא ציינו כי הרצוג שוחח גם עם חננאל כהן, אביו של הגולש יואב כהן, שסיים את תחרות השיט האולימפית במקום הרביעי ולמרות שסיים את שיוט המדליות במקום הראשון - נותר במרחק נקודת דירוג אחת ממדליה".
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי משתף את הפוסט של נפתלי בנט
שגיא מוקי משתף את הפוסט של נפתלי בנט
מוקי מודה לבנט באינסטגרם
(מתוך האינסטגרם של שגיא מוקי )
גם ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את הנבחרת הישראלית בג'ודו על הזכייה בטוקיו. "אל אל ישראל! אחרי ההפסד של שגיא מוקי בשבוע שעבר שוחחתי איתו. היה לי חשוב לומר לו שאני גאה בו על הדרך ועל הדוגמא שהוא נותן לנוער. היום מוקי ושאר החברים בנבחרת הג׳ודו הראו לכולנו איך קמים מנפילה. כל הכבוד - עם ישראל גאה בכם!".
הג'ודוקא מוקי שיתף את ברכתו של נפתלי בנט בחשבון האינסטגרם שלו - והוסיף: "כבוד ראש הממשלה, תודה! לא כולם מרימים טלפון כשפחות הולך, אתה כן".