מנכ"לית עמותת השמאל "עיר עמים" יהודית אופנהיימר קראה אמש (יום ד') בדיון שנערך במועצת הביטחון של האו"ם לעצור את פינויין של משפחות פלסטיניות מבתיהן במזרח ירושלים. אופנהיימר אמרה שכ-3,000 פלסטינים עלולים לאבד את בתיהם במזרח ירושלים בעיקר בשכונות כמו שייח ג'ראח וסילוואן – והזהירה שהדבר יפגע בכל סיכוי לחזור לתהליך של שלום. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף את הזמנתה לדיון שעליה דווח לראשונה ב-ynet.
2 צפייה בגלריה
יהודית אופנהיימר מנכ"לית עיר עמים
יהודית אופנהיימר מנכ"לית עיר עמים
מנכ"לית עיר עמים יהודית אופנהיימר הופיעה לראשונה בדיון באו"ם
(באדיבות עיר עמים)
אופנהיימר אמרה שמה שמתואר כבנייה פלסטינית בלתי חוקית הוא מחסור במתן היתרי בנייה חוקיים לפלסטינים. היא קראה לגבש תוכנית לבנייה לפלסטינים במזרח התיכון. "בכל תרחיש פוליטי, ישראלים ופלסטינים יצטרכו לחיות ביחד בירושלים", אמרה אופנהיימר שזו הופעתה הראשונה בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם.
שגריר אש"ף באו"ם ריאד מנסור אמר בדיון כי ישראל היא מדינת אפרטהייד משני צדי הקו הירוק. "ננצח או נפסיד בקרב על השלום רק אם נשים קץ לסיפוח של אדמתנו". הוא הצדיע לחברות שמחרימות את ההתנחלויות (מבלי להזכיר את שמה של בן אנד ג'ריס) ואמר שזה צעד שמיישם את החלטות מועצת הביטחון.
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף את הזמנתה של אופנהיימר מארגון עיר עמים לדיון, אף שציין כי עובדה זו מוכיחה שישראל היא דמוקרטיה משגשגת שמחויבת לחופש ביטוי. "אבל להביא ארגון ישראלי כזה זה אבסורד. כמו להביא מנהיג של האפודים הצהובים (מחוללי המחאה בצרפת) לתת תדרוך על המדיניות של צרפת בסוריה. זה לא רק אבסורד. זה מסוכן. זה להביא למועצת הביטחון את השקרים של חמאס ששימשו כתירוץ להתקפות הרקטות על ירושלים. זה באמת מה שמועצת הביטחון רוצה?".
2 צפייה בגלריה
גלעד ארדן
גלעד ארדן
גלעד ארדן תקף את הזמנתה של אופנהיימר וגם את בן אנד ג'ריס
(צילום: מארק ישראל סלם)
עוד אמר ארדן, כי דבריו של השגריר הפלסטינים הם הוכחה שהרשות הפלסטינית תקועה בעבר ורוצה להבטיח שמועצת הביטחון תישאר תקועה בעבר. "במקום שישקיעו בעם שלהם, הרשות הפלסטינית מתמקדת בהתקפות נגד ישראל בזירה הבינלאומית ובהסתה לטרור. הרשות מכה מפגינים ועיתונאים. ישראל הציעה להעביר מיליון חיסונים נגד קורונה לרשות אך הרשות דחתה אותם והעדיפה לעשות דמוניזציה של ישראל. הרשות טענה שסירובה נגע למועד התפוגה של החיסונים ועובדה שישראל חתמה הסכם דומה עם דרום קוריאה. אני מעריך שהסטנדרטים הרפואיים של הרשות הפלסטינית לא פחותים מהסטנדרטים של דרום קוריאה".
ארדן גם תקף את חרם הגלידה: "אין פלא שחברות כמו בן אנד ג'ריס ויוניליוור מרשות לעצמן להחרים את ישראל, כשמועצת הביטחון לא מצליחה לנקוט פעולה נחרצת נגד מפירי זכויות האדם הקשים בעולם כמו איראן וסוריה. לנוכח הסטנדרט הכפול שלהם, הטיעונים של גופי או"ם וחברות כמו בן אנד ג'ריס נמסים כמו גלידה בשמש".
שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס גרינפילד אמרה שארה"ב נותרה מחויבת לפתרון שתי המדינות והתחייבה שארה"ב תצא נגד ניסיונות להפלות לרעה את ישראל בארגונים בינלאומיים. עוד אמרה שארה"ב מעודדת מהמשך הפסקת האלימות בעזה. "אנו ממשיכים לעודד ישראלים ופלסטינים לנהוג איפוק ולהימנע מצעדים פרובוקטיביים ורטוריקה, כולל התנחלויות, הפקעת אדמות, הסתה לאלימות, תשלום משכורות למחבלים ועוד". היא קראה להמשך מאמצי השיקום של עזה.
לדבריה, לארה"ב יש אפס סובלנות לאנטישמיות בארגונים בינלאומיים כולל אונר"א. היא סיפרה על פגישתה עם לאה גולדין, אמו של הדר גולדין ז"ל שנפל בצוק איתן ונחטף, ואמרה שהבטיחה לה שתעשה כל שביכולתה לעזור לה להחזיר את הבנים הביתה. היא קראה לחמאס להחזיר את גופות חיילי צה"ל ולשחרר את האזרחים שכלואים על ידו. "אף הורה לא צריך לעבור סיוט כזה".