2 צפייה בגלריה
המרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל, בו שהתה מלניק
המרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל, בו שהתה מלניק
בית החולים מעלה כרמל
(צילום: נחום סגל)
המשטרה עצרה הערב (רביעי) פסיכיאטר מקריית מוצקין, העובד במוסד לבריאות הנפש "מעלה הכרמל", בחשד שפגע מינית ברופאה שעבדה עמו במוסד הרפואי במשך כמה שנים. במשטרה מסרו כי הפסיכיאטר נלקח לחקירה, ובהתאם להתפתחויות יוחלט אם יובא מחר לבית משפט השלום בחיפה לדיון בהארכת מעצרו.
שמו של בית החולים נקשר בשנה האחרונה בכמה אירועים בעייתיים, ובראשם רצח הנערה ליטל יעל מלניק שבו הואשם האח אדוארד קצ'ורה, שהועסק בבית החולים וטיפל בין היתר גם בליטל יעל.
2 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק ז"ל
(באדיבות המשפחה)
בחודש שעבר נערה שטופלה במוסד שמה קץ לחייה כמה שבועות לאחר שאושפזה בו על רקע אובדני. בבית החולים הבחינו בשיפור במצבה בימים שקדמו להתאבדותה, אך לא הצליחו למנוע זאת.
ד"ר אייל פרוכטר, ממלא מקום המנהל במוסד, אמר ל-ynet בעקבות המקרה כי "מדובר באירוע מצער. במקביל לחקירת המשטרה נתחקר את האירוע עם הצוותים הרפואיים באמצעות גורם חיצוני לטובת הפקת לקחים. אנו כואבים את כאב המשפחה ומשתתפים בצערה הכבד".
כמו כן, בתחילת השנה נעצר מאבטח בבית החולים בגין עבירות מין שביצע בנערה בת 13 שאושפזה במקום. השניים נהגו לשוחח בטלפון, ועל אף שידע את גילה האמיתי ניהל איתה התכתבויות אינטימיות ופגע בה מינית. בחודש שעבר נגזרו עליו ארבע שנות מאסר בפועל.
מהמרכז לבריאות הנפש "מעלה הכרמל" נמסר בעקבות מעצר הפסיכיאטר: "הנהלת בית החולים לא הכירה את החשדות החמורים. מדובר בשני רופאים מבית החולים, שאין ביניהם יחסי כפיפות, ובית החולים מצר על האירוע וסומך על משטרת ישראל שתשפוך אור על הפרשה. אין להנהלת בית החולים כל מידע לגבי החקירה ופרטיה ואנו ניזונים בעניין זה מאמצעי התקשורת".