2 צפייה בגלריה
המרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל, בו שהתה מלניק
המרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל, בו שהתה מלניק
בית החולים מעלה כרמל
(צילום: נחום סגל)
בית המשפט המחוזי בחיפה גזר ארבע שנות מאסר על מאבטח בבית החולים הפסיכיאטרי מעלה כרמל שביצע עבירות מין בנערה בת 13 שהייתה מאושפזת במקום. בנוסף נגזרו על המאבטח (24) שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ו-40 אלף שקל פיצוי לנערה. מדובר באותו בית החולים שבו אושפזה ליטל יעל מלניק ז"ל שנרצחה לפי החשד בידי אדוארד קצ'ורה, אח שעבד במקום.
השתלשלות האירועים החלה בתחילת השנה, ועם הגשת כתב האישום נגדו הודה המאבטח בכל המיוחס לו כך שלא נדרש לשלב הוכחות או להסדר טיעון. הנערה הגיעה בסוף השנה שעברה בעקבות ניסיון פגיעה עצמית ומצב נפשי לא יציב, וכמה ימים לאחר הגעתה לבית החולים יצרה קשר ראשוני עם המאבטח.
השניים נהגו לשוחח בטלפון, כשהנערה משתמשת בטלפון הציבורי של המחלקה בבית החולים, ובמסגרת היכרותם ידע המאבטח את גילה האמיתי. בתחילת 2021 שלחה הנערה תמונות אינטימיות שלה למאבטח באמצעות הטלפון של אביה, ובתגובה הציע לה המאבטח לערוך איתו שיחת וידאו בעודה בשירותים. על אף פער הגילאים ומצבה הנפשי של הנערה, המאבטח ניהל איתה שיחה אינטימית והתערטל בפניה. שבועיים לאחר מכן, כשבן דודה של הנערה ביקר אותה בבית החולים, נפגשה הנערה עם המאבטח באחד מחדרי השירותים בבתי החולים, שם ביצע בה עבירות מין ולאחר מכן גם שלח הודעות שבהן פירט את "תוכניותיו". מקרה דומה אירע כמה ימים לאחר מכן, כשאמה ביקרה אותה במקום.
2 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
יעל מלניק, שנרצחה בחודש שעבר
(באדיבות המשפחה)
בכתב האישום תואר כי המאבטח לא הפסיק את הקשר עם הנערה על אף שידע שהגיע למקום על רקע נפשי ואת גילה הצעיר. "מתוקף תפקידו היה אמור לשמור על ביטחונה ושלומה של המתלוננת, ובמקום זאת ניצל את מצבה הנפשי ואת היותה מאושפזת בבית החולים לסיפוק צרכיו המיניים", כתבו בפרקליטות. "הוא ידע את גילה של הקטינה, הבין את משמעות מעשיו ויכול היה להימנע מהם או להפסיקם בכל עת". עוד הודגש כי מעשיו נחשפו רק לאחר שהנערה חשפה את מערכת היחסים כשהרגישה ש"הכול גדול עליה", והיא לא מסוגלת לשמור על כך בסוד. בתסקיר שעברה צוין כי מעגלי הפגיעה שהותיר המאבטח בה ובמשפחתה ילוו אותם עוד שנים רבות.
בפרקליטות ביקשו שהעונש ינוע בין 10-6 שנות מאסר, אולם לבסוף הוסכם שהעונש יהיה ברף הנמוך שהחוק מאפשר בשל הודאתו של המאבטח, גילו הצעיר ועברו הפלילי הנקי. "אין מדובר במעידה חד-פעמית אלא בסדרת מעשים שהתרחשו באותו חודש", קבעו השופטים.