לאחר שנודע כי סוכל פיגוע נגד כוחות הביטחון בירושלים, שתוכנן בידי מחבלים תומכי דאעש במזרח העיר, כעת מפרסמת משטרת ישראל תיעוד מיוחד ממצלמות הקסדה בעת המעצר. לוחמי ולוחמות יחידת מתיל"ן של מג"ב ירושלים, בשיתוף עם בלשי ימ"ר ירושלים ובהכוונה מודיעינית ממוקדת של שב"כ, הגיעו אל ביתם של השניים וביצעו את המעצר. ככה זה נראה:

"יש פה עיתונים של דאעש, מחברות של דאעש וממצאים נוספים, הוראות איך מכינים מטענים, הכול רשום על דפים ומחברות", כך נשמעים הכוחות בתיעוד מהמעצר. ואכן בביתם של החשודים נתפסו חומרים המשייכים אותם לארגון הטרור דאעש, וכן חוברות הדרכה לבנייה ותפעול של מטעני חבלה.
דבר מעצרם של השניים הותר לפרסום רק הבוקר (חמישי). השניים, משכונת ג'בל מוכבר, נעצרו בחודש שעבר בתאריכים שונים, ובקרוב צפוי להיות מוגש נגדם כתב אישום. נטען כי הם "תכננו להכין מטענים ואמצעי חבלה שיכוונו כלפי כוחות הביטחון, אולם המשטרה ושב"כ חשפו את כוונותיהם ועצרו אותם בטרם מימוש תוכניותיהם".
1 צפייה בגלריה
לוחמי מתיל"ן של מג"ב ובלשי ימ"ר של מחוז ירושלים עוצרים שני מחבלים תומכי ארגון טרור דעאש
לוחמי מתיל"ן של מג"ב ובלשי ימ"ר של מחוז ירושלים עוצרים שני מחבלים תומכי ארגון טרור דעאש
לוחמים ולוחמות בעת המעצר
(צילום: דוברות המשטרה)
החקירה בנושא החלה כבר לפני כמה שבועות בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בחשד לכוונת ביצוע פיגועי מטען נגד כוחות הביטחון במזרח הבירה. הראשון להיעצר כבר לפני חודש היה צעיר בן 23 מג'בל מוכבר, וב-25 בדצמבר נעצר גם חברו - בן 21. עם סיום החקירה בשב"כ ובימ"ר ירושלים, התגבשה תשתית ראייתית נגד שני המחבלים והוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום. מעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בירושלים.
מהחקירה עלה כי שני המחבלים תומכים באידיאולוגיית דאעש וצרכו באמצעות רשת האינטרנט והטלגרם תכנים רבים של הארגון, בהם גם תוכני זוועה, סרטוני הרג מזירות לחימת הארגון בחו"ל ועוד. "בהשפעת תוכני הארגון אותם צרכו, תכננו השניים לבצע פיגועי טרור נגד שוטרים ולוחמי מג"ב. חוקרי המשטרה והשב"כ חשפו את כוונותיהם להכנת מטעני חבלה שיכוונו כנגד כוחות הביטחון באזור מזרח ירושלים", נמסר.