על אף שייטמן רק היום, לבית המשפחה של חוסאם סגייר, מתנדב המשטרה מירכא שנהרג אתמול (שלישי) באירוע הדריסה בנהריה, הגיעו המוני תושבים מהאזור כדי לנחם את משפחתו ולשהות לצד קרוביו ברגעיהם הקשים.

דריסת השוטרים - כתבות נוספות

סגייר בן ה-32 התנדב במשטרה בחמש השנים האחרונות לצד עבודתו במחלקת התפעול של חברת החשמל. חברו למשמרת, השוטר אמיר אבו ריש, נפצע באורח בינוני עד קשה ופונה לבית החולים. השניים הוזעקו לאתר הבנייה בעקבות תלונה על רעש - ושילמו על כך מחיר יקר.
4 צפייה בגלריה
חוסאם סגייר
חוסאם סגייר
חוסאם סגייר
( צילום: גיל נחושתן, באדיבות המשפחה)
"חוסאם היה בחור נהדר, שקט ורגוע. אבא לשני ילדים ששירת בצה"ל בכבוד והמשיך להתנדב גם אחרי השירות ולעזור לקהילה", ספד לו דודו סמי סגייר. תמיר, בן הדוד של חוסאם, הוסיף: "איבדנו בן אדם שכולם הכירו את טוב ליבו ואת דאגתו לאחרים. כמה שהוא אהב לעזור לאחרים. היו לו כינויים בגלל החיוך היפה שלו, ובסוף - מה שבורא עולם 'רשם' לבן אדם, זה מה שקורה וחייבים לחיות עם זה. אני קורא למדינה לנקוט את כל הצעדים האפשריים נגד מי שגרם לכך".
4 צפייה בגלריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
(צילום: גיל נחושתן )

גם השייח מופק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, הצטרף למספידים. "העדה הדרוזית איבדה היום איש משפחה למופת שנהרג במהלך משימה נעלה של התנדבות, שמירה על הסדר הציבורי וסיוע למשטרה במשימותיה השוטפות", אמר השייח. "שוחחתי עם המשפחה והבעתי את כאבי העמוק על נפילתו של חוסאם. אני מאחל גם החלמה מהירה לשוטר אמיר אבו ריש, בן העדה שנפגע באירוע".
4 צפייה בגלריה
הרכב שדרס את השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
הרכב שדרס את השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
(צילום: גיל נחושתן )
4 צפייה בגלריה
מפכ''ל המשפטרה רב-ניצב קובי שבתאי בזירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
מפכ''ל המשפטרה רב-ניצב קובי שבתאי בזירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
המפכ"ל מגיע לזירת הדריסה
(צילום: גיל נחושתן)

בשעות הערב הגיעה לבית המשפחה משלחת מעראבה, היישוב שהנהג החשוד בדריסה הגיע ממנו, כדי להביע את צערה על התקרית. בין חברי המשלחת נכח ראש העיר עומר נסאר, חבר הכנסת מאזן גנאים, ומכובדים נוספים. גם ניצב ג'מאל חכרוש, האמון על מיגור הפשיעה בחברה הערבית, הגיע למקום יחד איתם.
ראש מועצת ירכא, והיב חביש, תיאר את היום הקשה שעבר על תושבי הכפר. "הכרתי את חוסאם מקרוב. אבא שלו ואני למדנו באותה כיתה. חוסאם התחתן לפני שלוש שנים, וכל 'אשמתו' היא שבחר להתנדב במשטרה. גם אמיר אבו ריש שנפצע, נפגע כבר באירוע דריסה לפני שלוש שנים, אבל ברוך השם אין סכנה לחייו. אלה שני חבר'ה שהם מטובי הבנים של הכפר. אנשים טובים שרוצים לשמור על המדינה, על אורח חיים בטוח לכל התושבים בלי יוצא מהכלל - והם שילמו מחיר כבד. כולנו ללא ספק מגנים את האירוע, ומקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם המבצע".
השר חמד עמר, שהכיר אישית את חוסאם, קרא לבתי המשפט להחמיר את העונש מול הפורעים בחברה הערבית. "אנחנו מקווים שהמשפחה תמשיך במה שחוסאם עשה. הוא היה דוגמה לכולם, לכל הצעירים. איש שעובד, משקיע, מתנדב. היום בכלל יום חג - ובמקום להיות עם האישה והילדים בבית הוא החליט להתנדב ולתת מזמנו למשטרה ולביטחון המדינה. יהי זכרו ברוך". גם חבר הכנסת פטין מולא, תושב ירכא שמכיר את המשפחה, הוסיף: "זה יום עצוב לעדה הדרוזית, למדינת ישראל ולירכא במיוחד. שני השוטרים הגיעו כדי לבצע את המשימה שלהם ומצאו שם רוצחים, עבריינים שלא ריחמו ודרסו אותם. זה מקרה מזעזע. נפגשתי עם המפכ"ל והוא הבטיח שיטפלו בזה. שלא נדע ימים קשים כאלו".
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר היום כי "המתנדב חוסאם והשוטר שהיה לצידו עשו בדיוק את מה שלשמו הם פועלים. הם הגיבו לקריאת מוקד 100 של אזרחים, כפי שמגיבים אלפי שוטרים ומתנדבים ביממה, שלא מצפים שזו תהיה קריאתם האחרונה. סמ"ר חוסאם סגייר שבחר להתנדב למשטרת ישראל מתוך שליחות ואהבת המדינה, נפל היום בעת מילוי תפקידו בשם הערכים שהיו כל כך חשובים עבורו והוא יועלה בשתי דרגות לדרגת רס"ר.
"זו עליית מדרגה מסוכנת בחוסר שיתוף הפעולה ובאלימות אליהם חשופים לא פעם השוטרים במהלך עבודתם, והיא מהווה תמרור אזהרה שצריך להדאיג את כולנו", אמר המפכ"ל. "לאחר האירוע אותו אנו מתחקרים, ניהלנו מצוד מהיר שהביא למעצר מספר חשודים, ואנו נעשה כל שביכולתינו יחד עם כל רשויות האכיפה בכדי למצות את הדין עם החשוד הפוגע שנימלט ונעצר". שבתאי הוסיף כי "משטרת ישראל מרכינה ראשה ומשתתפת בצער משפחתו של סמ"ר חוסאם סגייר, מתנדב גיבור שהפך היום למודל של חריצות ותרומה למדינה. משפחת סגייר, קשרתם בין רגע את גורלכם עם משטרת ישראל ואנו נלווה אתכם לעד. יהי זכרו ברוך".
מוקדם יותר אמש נתפסו 11 שוהים בלתי חוקיים מהכפר יאטה שהסתתרו בשטח מיוער סמוך למחלף חמד בכביש 1. כתוצאה מהמחסומים והסריקות נוצרו עומסי תנועה כבדים לכיוון ירושלים. כמה מהשב"חים שאותרו חשודים במעורבות באירוע הדריסה, וחלקם מוגדרים כעדים לאירוע.
פורסם לראשונה: 23:50, 21.09.21