תושב לוד יעקב חיימוביץ' (41) הוא החשוד ברצח בנסיבות מחמירות של שכנתו לידר סויסה יפה (33) הבוקר (רביעי) בעיר. בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשבוע את מעצרו של חיימוביץ', וקבע כי החשוד יובא בתוך יממה לבדיקה פסיכיאטרית בשל מצבו הנפשי.
נציג המשטרה אמר בדיון כי חיימוביץ' קושר את עצמו לרצח. הוא הוסיף כי החשוד נלקח לבדיקת כשירות נפשית במיון, אך היא טרם התבצעה עקב לוח הזמנים הצפוף. מנגד, פרקליטו של חיימוביץ' אמר כי "מדובר בחשוד שלא בקו הבריאות הנפשי. הוא היה מאושפז כמה פעמים, הפעם האחרונה הייתה לפני ארבעה חודשים. משפחתו מספרת שהוא נכה 100%".
השופט אבי וסטרמן כתב בהחלטתו: "יש חשד בעוצמה ממשית שהחשוד ביצע את העבירה המיוחסת לו. אין צורך להכביר מילים במסוכנות הנשקפת מהחשוד ממעשה הרצח האכזרי. החשוד אף קושר את עצמו למעשים".
3 צפייה בגלריה
החשוד ברצח לידר סויסה יפה
החשוד ברצח לידר סויסה יפה
החשוד ברצח (מכסה את פניו) בבית המשפט
(צילום: לירן לוי)
אמה של לידר שהמתינה לה מחוץ לבניין מגוריה כדי לקחת אותה לטיפולי פוריות בבית החולים, זיהתה שמשהו מתרחש ונכנסה פנימה - ואז ראתה את בתה מוטלת ללא רוח חיים בחדר המדרגות.
"היא הייתה האחות הכי טובה בעולם, הילדה הטובה בעולם", סיפרה מוקדם יותר אחותה, קורל מזוז. "לא הייתה בה טיפת רוע, היא הייתה הבן אדם הכי טהור. אני לא יודעת איך להגיד את זה לילדים שלי. היא הייתה כל היום איתם - הייתה לוקחת אותם מהגן, מקלחת אותם, משחקת איתם, מרדימה אותם ועושה איתם הכול. רק אתמול נפגשנו".

3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: דנה קופל )
3 צפייה בגלריה
ח לוד אישה נרצחה על ידי שכנה שכן אלימות לידר סוויסה יפה נרצחה רצח לוד על ידי שכן שלה אלימות
ח לוד אישה נרצחה על ידי שכנה שכן אלימות לידר סוויסה יפה נרצחה רצח לוד על ידי שכן שלה אלימות
לידר סוויסה יפה, והאחות קורל שהתייפחה בבכי בזירה
(צילום: דנה קופל)
אביה של לידר סיפר ל-ynet: "אשתי באה לקחת אותה בשש ורבע לטיפול פוריות, היא חיכתה שתרד. היא ראתה מישהו רץ עם קפוצ'ון, ראתה שצוות מד"א נכנס ואז היא קראה לי". לדבריו, החשוד ברצח - שגר בקומה שמתחת לדירתה של בתו - היה מציק לבתו והיא פחדה ממנו. "הוא הציק לה ולשכנים כל הזמן, כולם התלוננו. הוא היה מנתק להם את החשמל, דופק על הדלתות ובורח. אני לא חשבתי לרגע שזה יגיע לזה, אם הייתי חושש - הייתי מוציא אותה מפה. היא הייתה מעל ומעבר, ילדה טובה שעוזרת לכולם. היא עבדה במפעל ועצרה בשביל הטיפולים".
הדיווח על הרצח התקבל בשעה 06:18 במוקד 101 של מד"א. סגן מפקד מחוז מרכז, תנ"צ יאיר חצרוני, קיים הערכת מצב בשטח ובסיומה הטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה. עשרות שכנים המומים התאספו מחוץ לבניין לאחר הרצח, בהם הוריה של המנוחה שהתייפחו בבכי.
ע"ד עבד אבו עמר, המייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את חיימוביץ': "מדובר במקרה קשה וטרגי. החשוד מוכר למערכת בריאות הנפש מזה שנים רבות, אושפז בעבר מספר פעמים ושוחרר מבית חולים פסיכאטרי לפני מספר חודשים. הוא נמצא במצב נפשי קשה, בית המשפט קיבל את בקשתנו והורה לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית. אנו נמתין לקבלת תוצאות הבדיקה".