גורמים אמריקניים רשמיים דיווחו הערב (רביעי) לרויטרס שספינת מלחמה של הצי האמריקני יירטה בים האדום כטב"ם ששוגר מתימן. המורדים החות'ים לקחו אחריות והבטיחו להגיב להפלת הכטב"ם.
הגורמים סיפרו כי היירוט היה לפנות בוקר. מי שיירטה את הכטב"מ הייתה המשחתת "תומאס הודנר", מסדרת ארלי-ברק, אחת המשחתות שארה"ב קירבה לאזור בעקבות המלחמה בעזה. הגורמים לא ציינו אם מדובר בכטב"ם חמוש ומה היה המרחק שלו מהמשחתת כשיורט.
2 צפייה בגלריה
uss thomas hudner
uss thomas hudner
המשחתת שיירטה את הכטב"ם
(צילום: Kevin Shipp / Shutterstock)
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
לפי רויטרס, מדובר בפעם השנייה מפרוץ המלחמה בעזה שבה ספינה אמריקנית מבצעת יירוט באזור. בחודש שעבר ספינת מלחמה של הצי האמריקני יירטה ארבעה טילי שיוט ו-15 כטב"מים, ששוגרו על-ידי המורדים החות'ים מתימן לעבר ישראל. כעת לא ברור אם הכטב"ם שוגר לישראל.
לפי דיווח של CNN, אוניית המלחמה USS קרני יירטה בחודש שעבר את הטילים והכטב"מים במשך תשע שעות. את הפרטים מסר ל-CNN גורם אמריקני שציין שהטילים והכטב"מים נעו צפונה, ומסלולם "לא הותיר ספק גדול" שהיעד שלהם הוא ישראל - הערכה יותר ברורה משסיפק הפנטגון.
2 צפייה בגלריה
USS Carney
USS Carney
USS קרני, שיירטה טילים וכטב"מים בחודש שעבר
(צילום: Oleksandr Shestakov / Shutterstock)
חבר המועצה המדינית העליונה בתימן, מוחמד עלי אל-חות'י, הגיב הערב להפלת הכטב"ם ששוגר מתימן. הוא אמר כי הצבא החות'י שומר על זכות התגובה להפלת הכטב"ם שהושמד על-ידי ארה"ב.
הצבא האמריקני באזור נמצא בכוננות גבוהה במהלך המלחמה בעזה, לאור החשש ממלחמה אזורית. לכוחות האמריקניים נשקף איום מצד ארגונים הנתמכים על-ידי איראן, בהם החות'ים. בשבועות האחרונים ביצעו אותם ארגונים תקיפות נגד כוחות אמריקניים שנמצאים בסוריה ובעיראק.