קובי ואילוז בריאיון לאולפן ynet
(צילום: משי בן עמי)

ברקע אישורה בקריאה ראשונה של הצעת החוק שתאפשר למקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, בועז יוסף, להתמודד על ראשות העיר באוקטובר, שניים מהמתמודדים על ראשות העיר, רון קובי ועו"ד שני אילוז, מתחו הבוקר (יום חמישי) ביקורת על ההצעה בריאיון לאולפן ynet. אילוז אמרה כי יוסף, בתפקידו כיו"ר הוועדה הקרואה בטבריה, "מחזיק בכל המשאבים של העירייה. החשש שישתמש בהם כדי לקדם את עצמו פוליטית הוא הגיוני, לכן יש תקופת צינון". קובי ציין: "החוק לא יעמוד בביקורת שיפוטית".
קובי טען כי "הליכוד לקח חסות על יוסף כדי לטשטש את העובדה שדרעי נמצא מאחורי הקלעים. הוא ידע מההתחלה שהוא הולך במסלול א' - להשאיר את הוועדה ואז להאדיר את השם שלה, או במסלול ב' - לשנות את החוקים". אילוז הסכימה עם דבריו: "זה בדיוק מה שהיה". היא תקפה בחריפות את קידום הצעת החוק על ידי הליכוד: "מוכרים את העיר בנזיד עדשים, טבריה היא השעיר לעזאזל של המדינה".
2 צפייה בגלריה
דרעי ובועז יוסף
דרעי ובועז יוסף
דרעי ובועז יוסף
(צילם: שלו שלום, אושרי וייצמן)
אילוז תקפה כי "משנים את כללי המשחק תוך כדי המשחק בשביל אדם אחד עם חוק פרסונלי", ושיבחה את ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) על התנגדותה לחוק. "היא אמיצה כשהיא באה ויוצאת כנגד חוק מושחת, אנחנו צריכים לפרגן לה".
במקרה היא חברה קרובה שלך. "טלי לא חברה שלי, מעולם לא ישבתי איתה לקפה. אנחנו קולגות למקצוע, פגשתי אותה כמה פעמים במסדרונות בית המשפט. היא לא חברה. למה אנחנו לא מפרגנים כשסוף סוף יש חברת כנסת שיוצאת נגד דברים מושחתים?".
2 צפייה בגלריה
שני אילוז, רון קובי
שני אילוז, רון קובי
שני אילוז ורון קובי
(צילום: שרון צור)
קובי, שהודח מתפקידו כראש העיר ב-2020, התייחס לשיוכו הפוליטי של יוסף, המכהן כראש העיר בפועל מאז הדחתו. "נגיד שהוא עושה עבודה טובה, אבל למי? 300 מיליון שקלים נכסים לחרדים, לש"ס, עד שהוא יסיים, 90% מכל תקציבי הפיתוח והחינוך ילכו לחרדים. הוא בא לעבוד בלהפוך את טבריה לעיר תיירות לחרדים". ברקע הביקורת על הליכוד, קובי אמר כי "אני חושב שראש הממשלה בנימין נתניהו מאוד אוהב את טבריה אבל הוא כרגע עסוק בדברים אחרים. איראן, המשפט שלו, יוקר המחיה".
אילוז מצדה, קבעה כי "נתניהו סחיט", והדגישה:"החוק הזה הוא חוק דרעי 3, הוא חלק מההפיכה". היא ציינה כי "טבריה נמצאת במצב הגרוע ביותר אי פעם. אי אפשר להגיד שהיא עיר תיירות מתקדמת. אפשר להגיד ליוסף תודה רבה על התקציבים שהוא הביא, אבל שקל מהם לא הלך לטובת הציבור". אילוז מתחה ביקורת גם על תקציב הפרסום בתקופת כהונתו של יוסף: "בשלוש השנים האחרונות אנחנו רואים עלייה מטורפת - תקציב הפרסום האחרון הוא יותר ממיליון שקלים. למה יו"ר ועדה ממונה צריך תקציב פרסום לעירייה, ואיפה הכסף? מדובר ביחצנות עצמית".