1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
"ניצל את חולשתה". פיראס חרב הוא השוטר החשוד במעשה מגונה במתלוננת
(צילום: shutterstock)
פיראס חרב, שוטר סיור מתחנת שכונות במחוז תל אביב, הוא החשוד בביצוע מעשים מגונים בצעירה שהגיעה למסור תלונה במשטרה. כך הותר היום (שלישי) לפרסום. לפי החשד, חרב, אחראי סיירים, המליץ למתלוננת לחזור במועד מאוחר יותר והציע לה טרמפ הביתה. כשהגיעו השניים לביתה של הצעירה הוא ליווה אותה ואז ביצע בה מעשים מגונים.
לאחר שהלך, התקשרה הצעירה למשטרה כדי לדווח על מעשיו. השוטר, ששמע את הדיווח בקשר, חזר לביתה והתחנן בפניה שתבטל את התלונה נגדו.
צוות תל אביב במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עצר אותו בשבת האחרונה, וממח"ש נמסר כי השוטר נחקר באזהרה בחשד לביצוע מעשה מגונה, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה.
בדיון להארכת מעצרו של השוטר, אמר נציג מח"ש כי "החשוד טוען שהוא ידע שהמתלוננת היא חלשה, מנוצלת ומתמודדת עם קשיים. זה רק מכפיל את החומרה של המעשים. הוא ידע מה מצבה וניצל אותה". מעצרו הוארך אז בארבעה ימים, והשופטת אביטל אמסלם גלבוע כתבה: "החשוד נחקר ובגרסתו קשר את עצמו למעשים, לפחות בחלקם, על אף שהסבריו שונים במעט".
שאדי קייסעו"ד שאדי קייס

עו"ד שאדי קייס, שמייצג את השוטר החשוד, מסר בתגובה: "מדובר באירוע מחריד ועצוב שצריך להדיר שינה מעיני כל שוטר במדינת ישראל וזאת לאור הקלות רבה בה כל אחד עלול למצוא את עצמו במקום החשוד. לצערי, אנו חיים במציאות לפיה לא צריך לעשות הרבה כדי לסבך שוטר ודי בהמצאת תלונה בגין עבירות מין והגשתה במח"ש - ולא משנה אם יהיה מדובר במתלוננת סדרתית או אם לאו - אז יהיה מי שידאג 'לרצוח' את שמו הטוב של השוטר בפומבי עוד בשלב החקירה. השוטר מכחיש מכל וכל את החשדות נגדו והאמת עוד תצא לאור".