דובר צה"ל התיר היום (שישי) לפרסום כי סמל עוז שמואל ארדי, בן 19 מקיבוץ חצור שבשפלה ורס"ל (במיל') שי אוריאל פיזם, בן 23 מעין הנצי"ב נפלו בקרבות בדרום רצועת עזה. רס"ר (מיל') תומר שלמה מיארה, בן 28 מנתניה, נפל בקרב בצפון הרצועה.
לפיזם, מפקד טנק בגדוד 9 בעוצבת עקבות הברזל (401), נולדה תינוקת רק לפני שלושה שבועות.
הלווייתו של ארדי, לוחם בגדוד ההנדסה 603 בעוצבת סער מגולן, תיערך בשעה 12:30 בבית העלמין האזרחי בקיבוץ חצור. הלווייתו של פיזם תתקיים במוצאי שבת בשעה 21:00 בבית העלמין בקיבוץ עין הנצי"ב.
רס"ר מיארה שירת כלוחם בגדוד ההנדסה 710 שבעוצבת "ראם" (179). חברו ספדו לו ברשתות החברתיות. "מציאות הזויה אח שלי. אדם עם לב זהב. כואב לי הלב", כתב שון. רון הוסיף: "יהי זכרך ברוך. נשבר לי הלב. אחי היקר והאהוב". חברה בשם ליאור כתבה: "די די, תומר מה? תודה על הזכות, תודה על החיוך שלך".
מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר נפלו 450 חיילי צה"ל, 120 מהם נהרגו מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה.
5 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') שי אוריאל פיזם ז"ל
רס"ל (במיל') שי אוריאל פיזם ז"ל
רס"ל (במיל') שי אוריאל פיזם ז"ל. הפך לאבא רק לפני שלושה שבועות
5 צפייה בגלריה
סמל עוז שמואל ארדי, מקיבוץ חצור, לוחם בגדוד ההנדסה 603, 'עוצבת סער מגולן' (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 19 בנופלו.
סמל עוז שמואל ארדי, מקיבוץ חצור, לוחם בגדוד ההנדסה 603, 'עוצבת סער מגולן' (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 19 בנופלו.
סמל עוז שמואל ארדי ז"ל
עוד מסר דובר צה"ל כי קצין בגדוד 51, חטיבת גולני, ולוחם במילואים בגדוד ההנדסה 710, עוצבת "ראם" (179) נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון הרצועה. כמו כן, קצין שריון במילואים בגדוד 7029, עוצבת "ראם" (179), ולוחם במילואים בגדוד 2855, עוצבת "חצי האש" (55), נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום הרצועה. לפי צה"ל מתחילת המלחמה נפצעו 1,740 חיילים - מתוכם 648 בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. 968 מהחיילים נפצעו באורח קל, 498 בינוני ו-274 קשה. מתוכם, 135 עדיין מאושפזים במצב קל, 236 בינוני ו-34 קשה.

"הלב מסרב להאמין"

אילנית זבולון, שבנה משרת בצבא עם עוז ארדי, כתבה לאחר הישמע הבשורה המרה על נפילתו: "הלב מסרב להאמין. עוז שמואל ארדי גיבור ישראל. תמיד עם חיוך מאיר לעולם, נתינה אין-סופית ועזרה לזולת. החבר הכי טוב של בני אבשלום. תמיד יחד מתחילת הגיוס - מסעות, חוויות והלחימה בעזה. תכננו לבלות מתישהו אחרי שייצאו מעזה ולהמשיך לחוויות טובות. לא מאמינה שאתה כבר לא איתנו. כמה כאב. יהי זכרו ברוך, השם יקום דמו".
5 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') שי אוריאל פיזם ז"ל
רס"ל (במיל') שי אוריאל פיזם ז"ל
שי פיזם ובתו, ירדן אורי
ליאורה, חברת המשפחה, כתבה: "כשהלב הרצוץ מתרסק ואין עוז עוד. כואבים איתכם משפחת ארדי היקרה". מירי, חברת משפחה נוספת, מסרה: "לא להאמין פשוט, שברון לב. יהי זכרו ברוך. אני לא מאמינה שאני כותבת את זה".
בבית הספר צפית שבו למד עוז כתבו: "בצער רב אנו מודיעים על נפילתו של עוז ארדי האהוב, בנם של יעל ועידן מקיבוץ חצור. בוגר צפית מחזור 2022 מהשכבה של ענת בר ומהכיתה של עינת ינאי. קהילת צפית כולה מרכינה ראש בעצב ומחבקת את המשפחה בשעתה הקשה".
מתניה, חברו של שי פיזם והחברותא שלו בישיבה, ספד לו: "אוי שי אוי. החברותא האולטימטיבי, השקול, תמיד יודע ליישב קושיה, תמיד יודע לרסן מסקנות מופרעות, שכל סברה היא חרב מושחזת, שזוכר כל מילה שלמד והכול מסודר לו וערוך להשוואות, קושיות, מסקנות. הרגוע, לוקח את הלימוד בנחת, גם כשצריך להספיק הרבה - והוא היה מספיק. תסמכו עליו. פשוט אפשר ללכת לישון בשלוש, מה הבעיה (אל דאגה, הוא יופיע בתפילה בזמן. רק צריך שתי כוסות קפה שחור)? שקדן כל כך, כמו שלא ראיתי מעולם. הרציני, האחראי. ייקח משימה, וישר יהיו לו דרכי פעולה ורעיונות איך לעשות אותה הכי טוב. מג'נגל בין טריליון משימות, בלי שאבין אפילו איך הוא עושה את זה ב-24 שעות ביממה, והכל באופן מוצלח. חבר טוב כל כך, אכפתי כל כך. אוי, שי. איך אלמד בלעדיך?"
5 צפייה בגלריה
פצצות תאורה של צה"ל מעל חאן יונס רצועת עזה
פצצות תאורה של צה"ל מעל חאן יונס רצועת עזה
פצצות תאורה של צה"ל ברצועת עזה
(צילום: Mahmud Hams / AFP)
אפרת, אימו של מתניה, כתבה גם כן: "ברוך דיין האמת, שי פיזם - החברותא המדהימה של מתניה, חריף, חכם, חד, עלם חמודות, בעל מסור, אבא לתינוקת בת שלושה שבועות, לוחם גיבור - נפל בקרב ברצועת עזה. הלב מסרב להאמין. פשוט לא נתפס".
ראש הכולל בישיבת ההסדר הר עציון, הרב מיכאל אדרעי, שלימד את שי בישיבה, ספד לתלמידו: "מדובר באבדה עצומה לעם ישראל, בחור שנועד לגדולות. שי גדל ונולד בבנייני הישיבה בשנים שבהן אביו היה אברך בישיבה, ואפשר לומר שיוצאת נשמתו בבנייני הישיבה. הוא בחור שינק את הטוב מכל העולמות שבהם גדל, ובייחוד מהאור הגדול שמילא את בית הוריו. בחור עם התמסרות יוצאת דופן וכישרון נדיר. שותף מסור לכל משימה חינוכית ולימודית, הכול תמיד עם ברק ושמחה גדולה בעיניים. איש אשכולות יסודי ורב פעלים, אדם עם חברויות עמוקות, ערכים של יושרה, חריצות ומסירות אין קץ שינק מההוויה של הקיבוץ הדתי שבו גדל".
אמנון בזק, שפיזם היה תלמידו בישיבת הר עציון, סיפר כי "שי היה מבכירי תלמידיה של הישיבה. הוא נולד בישיבה להוריו היקרים, הרב שמעון וכרמית, עבר עם משפחתו לקיבוץ עין הנצי"ב, ושב לישיבה ולבתי האברכים שלה בשנים האחרונות לחייו. בכל 23 שנותיו שי היה דמות מובילה ומוערכת, תלמיד חכם של ממש, מוכשר מאוד, רציני ואידיאליסט, ועם זאת בחור שמח וחברותי עם חוש הומור חד. בישיבה התיכונית נווה שמואל שי היה למדן רציני ועם זאת גם היה רב פורים. בשנתו הראשונה בישיבת הר עציון הוא נישא לחברת נעוריו מעיין, ועם זאת לא ויתר לעצמו והאריך את שירותו הצבאי כדי להיות מפקד טנק. לפני פחות מחודש נולדה להם בתם הבכורה, ירדן אורי, כשהמלחמה הייתה כבר בעיצומה. גדול הכאב מלהכיל".
פיזם ז"ל הוא הבוגר השביעי של הישיבה התיכונית נווה שמואל באפרת שנהרג או נרצח במלחמת חרבות ברזל. קדמו לו איתי זפרני ז"ל שנרצח במסיבת נובה ליד רעים, סרן אלחנן קלמנזון ז"ל שנפל בראשית המלחמה אחרי שעות ארוכות שבהן חילץ אנשים מהתופת בקיבוץ בארי, סמ"ר יהונתן יצחק סמו ז"ל, סמ"ר איתן דישון ז"ל, סמ"ר איתן רוזנצוויג ורס"ם (במיל') גדעון אילני.
5 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן ז"ל
רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן ז"ל
רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן ז"ל
(דובר צה"ל)
ירדן אורי הייתה גם הנכדה הראשונה של הוריו. "שי היה תלמיד חכם, ילד מתוק, מלא בשמחת חיים", סיפר שי קופלוביץ', דובר קיבוץ עין הנצי"ב. "הוא אהב מאוד את הצבא. אשתו מעיין הייתה בשירות מילואים פעיל בתקופה שלפני הלידה וכך יצא שעם פרוץ המלחמה שניהם שירתו במילואים. שי היה מאוד ערכי, ציוני. איבדנו בן יקר, מטובי בנינו, שמסר את חייו על קידוש העם והמולדת. הוא התייצב למשימה ברגע שנקרא אליה, בשבת שמחת תורה, עזב את אשתו שהייתה בחודש התשיעי להריונה וירד לכיוון עזה כדי להצטרף לחבריו הלוחמים. לידת הבת הייתה מהרגעים המאושרים בחייו, הוא יצא במיוחד מהמלחמה ברצועת עזה כדי לחגוג את הולדתה".
אתמול דובר צה"ל התיר לפרסם כי רב-סמל ראשון (במיל') אלישע לוינשטרן (38) מחריש, לוחם בגדוד 8104, עוצבת ראם (179), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. לוינשטרן ולוחם נוסף שנפצע באורח קשה נפגעו מירי של טיל נ"ט לעבר הטנק שבו שהו.
ביום שלישי נפלו 10 לוחמי צה"ל בקרבות בצפון רצועת עזה. תשעה מהם נהרגו במהלך טיהור הקסבה בצפון-מערב שכונת שג'אעיה: אלוף-משנה יצחק בן בשט (44) משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני; סגן-אלוף תומר גרינברג (35) מאלמוג, מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני; רב-סרן רועי מלדסי (23) מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13 של חטיבת גולני; רב-סרן משה אברהם בר-און (23) מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני; סמל אחיה דסקל (19) מחיפה, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני; סרן ליאל חיו (22) משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51 בחטיבת גולני; סמל ערן אלוני (19) מאופקים, לוחם בגדוד 51 בחטיבת גולני; רב-סרן בן שלי (26) מקדרון, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669); רב-סמל רום הכט (20) מגבעתיים, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). בקרב אחר ביום שלישי בצפון רצועת עזה נהרג סמל-ראשון אוריה יעקב (19) מאשקלון, לוחם בגדוד 614, בית הספר להנדסה קרבית.
פורסם לראשונה: 07:20, 15.12.23