כתב אישום הוגש לפני כשבועיים נגד תושב אום אל פחם שגויס לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה ותכנן לבצע פיגוע מטען בקו אוטובוס 921 באזור חדרה. כך התיר הבוקר (רביעי) שב"כ לפרסם. הנאשם, מוחמד נדיר מחאג'נה, אזרח ישראלי בן 20, נעצר לפני מספר שבועות בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף ימ"ר חוף ויחידת הגדעונים (יח' 33) במשטרת ישראל בחשד כי בכוונתו לממש פיגוע תופת באמצעות מטען. צפו בתיעוד ממעצרו בנגן הווידאו שבתחילת הכתבה.
מחאג'נה, כך לפי שב"כ, נעצר כשברשותו מדיה ששימשה לקשר מול החמאס ברצועת עזה. בחקירה בשב"כ עלה כי גויס לפני מספר חודשים לזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה, לצורך מימוש פיגוע תופת באמצעות מטען בשטח מדינת ישראל. נמסר כי לנוכח "לחצים כלכליים ונפשיים" בהם היה מצוי, החל להתקרב לאידיאולוגיית האחים המוסלמים, ובהמשך החליט כי ברצונו לבצע ג'יהאד.
3 צפייה בגלריה
מפת חדרה בה סימן את התחנה המרכזית ותחנת אוטובוס נוספת
מפת חדרה בה סימן את התחנה המרכזית ותחנת אוטובוס נוספת
מוחמד מחאג'נה ותחנות האוטובוס שסימן בחדרה

3 צפייה בגלריה
תמונת איצטדיון עירוני עפולה על גביה סימן חצים לעבר פחים בהם ניתן להניח מטענים
תמונת איצטדיון עירוני עפולה על גביה סימן חצים לעבר פחים בהם ניתן להניח מטענים
סימן פחים מסביב לאצטדיון בעפולה, אך התוכנית שונתה
עוד עלה בחקירה כי אסף מידע על אודות מיקומים אפשריים לביצוע פיגוע בישראל, בדגש על אתרים ביטחוניים ומקומות הומי אדם ושלח את המידע שאסף לחמאס ברצועת עזה. בצילומי מסך שנמצאו בטלפון שלו סימן מקומות פוטנציאליים שבהם ניתן להניח מטען, בהם פחים מסביב לאצטדיון הכדורגל העירוני בעפולה.
בסופו של דבר, על פי הנחיות שקיבל מחמאס, בכוונתו היה לממש פיגוע תופת כאמור בקו אוטובוס 921 בחדרה, והוא אף ביצע מספר פעולות לטובת מימוש הפיגוע טרם נעצר. ב-9 במאי הגישה נגדו פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום, המייחס לו עבירות ביטחון חמורות.
3 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר המחבל
תיעוד ממעצר המחבל
הכוחות שהגיעו לעצור את המחבל
(צילום: דוברות המשטרה)
בשב"כ מזכירים כי רק בחודש ינואר השנה, נעצרו שני אזרחים ישראלים, תושבי כפר מועאוויה, שגויסו אף הם על-ידי ארגון החמאס ברצועה לצורך מימוש פיגוע מטען בשטחי ישראל. "מהעולה בחקירות מוערך כי השניים הופעלו על-ידי אותה התשתית", נמסר.
גורם בשב"כ ציין כי "חקירת הפרשייה חושפת פעם נוספת את מאמציו של החמאס לקדם פעילות טרור בשטחי ישראל, תוך ניסיון להרחיק את מעורבותו באופן פומבי, במקביל למצג שווא כי ברצונו לקדם מהלכי הסדרה ברצועה. זאת, תוך ניצול ציני של אוכלוסיית אזרחים ישראלים וגיוסם לטובת פעילות טרור".
עוד נמסר כי "האחריות על פעילויות מעין אלו מוטלת על הנהגת החמאס ברצועה, בראשה יחיא סינוואר, ראש החמאס ברצועת עזה. שירות הביטחון הכללי, יחד עם משטרת ישראל, ימשיכו לפעול לסיכול פעילות טרור מצד ארגוני הטרור, ולנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת להגן על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ולמצות את הדין עם כל הגורמים המעורבים".