אמיר א-זיאדנה, בן 25 מרהט, נורה למוות הלילה (בין שלישי לרביעי) בעיר. הוא ישב עם קרוב משפחתו באוהל כשאש נפתחה לעבר השניים. לפי החשד, אדם חמוש ירד מרכב, ירה לעברם ונמלט. הרקע לירי הוא סכסוך משפחתי. מצבו של קרוב המשפחה מוגדר בינוני. בחברה הערבית נרצחו 106 בני אדם במהלך שנת 2022, בהם ארבעה ילדים ו-13 נשים. רק 25 ממקרי הרצח פוענחו.
1 צפייה בגלריה
אמיר אלזיאדנה שנורה למוות ברהט
אמיר אלזיאדנה שנורה למוות ברהט
אמיר א-זיאדנה וזירת הרצח ברהט
במשטרת ישראל מסרו כי א-זיאדנה והנפגע הנוסף מהירי פונו תחילה למרפאה מקומית ברהט, ומשם הם פונו על ידי מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מותו של בן ה-25 נקבע בבית החולים. השוטרים, נמסר, פתחו בסריקות ובניסיונות לאסוף ממצאים ולגבות עדויות. בהמשך הודיעה המשטרה כי שני קרובי משפחה של קורבנות הירי נעצרו בחשד למעורבות באירוע. בתחילת שנת 2015 נהרג אביו, סאמי א-זיאדנה, במהומות עם שוטרים במהלך מסע הלוויה בעיר.
הרצח מגיע פחות מיממה לאחר הרצח הכפול בנצרת שבו נורו למוות פארס הייב, פעוט בן שנתיים וחצי בלבד, ואביו פיראס, שהיה יעד החיסול. הם נורו ברכב ובסמוך לביתם בנצרת, בשעה שהאב החזיר מהגן את פארס ואת אחיו הקטן, חודיפה בן השנה וחצי. חודיפה היה עד לרצח אביו ואחיו, אבל לא נפגע. היורים פגעו בשמשה האחורית ובצד המקביל לנהג. הירי שכוון כאמור לאב נעשה לפי החשד במסגרת סכסוך שכבר הביא להירצחם של שמונה קורבנות - תוך מעט יותר משנה.
המפכ"ל קובי שבתאי הגיע אמש לנצרת לאחר הרצח הכפול, ערך ישיבת הערכת מצב במטה מחוז צפון וקיבל סקירה ממפקד המחוז, ניצב שוקי תחאוכה. "במסגרת סכסוך בין עבריינים קיפח את חייו ילד שלא קשור לכך בדבר", אמר שבתאי. "אנחנו מעריכים שזו תוצאה גם של לחץ משטרתי על משפחות כאלה ואחרות, לחץ שנותן את אותותיו בשטח. נמשיך לתקוף את משפחות הפשע. ראינו שכאשר ראשי הארגונים נכנסו לכלא עדיין לא נוצר ואקום, ויש עדיין משפחות בשטח שממשיכות בפעילות. לצערנו זה גובה קורבנות, גם ילדים תמימים. אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת לטפל בזה ולסכל, אבל יש עוד הרבה מה לעשות".