פארס הייב, רק בן שנתיים וחצי, שילם בחייו בעקבות סכסוך פלילי - והכתובת במקרה הזה הייתה על הקיר, ובאדום בוהק. שבעה בני אדם נרצחו השנה בסכסוך זה, והעבריינים שחיסלו היום (שלישי) את אביו פיראס (33) ונמלטו, פגעו גם בבן הקטן שהיה איתו ברכב ליד הבית.
מהחקירה עלה כי האב החזיר את שני ילדיו מהגן - פארס ואחיו חודיפה, בן שנה וחצי. בעת הגעתם לביתו נרצח האב והירי פגע והרג גם את פארס. חודיפה היה עד לחיסול, אך לא נפגע. הרופאים בבית החולים האנגלי בנצרת נלחמו על חייו של פארס, אבל נאלצו לקבוע את מותו של הפעוט.
7 צפייה בגלריה
פיראס ופארס הייב
פיראס ופארס הייב
פארס ואביו
7 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנצרת
זירת הרצח בנצרת
הרכב שלעברו נפתחה האש
(צילום: אביהו שפירא)
לנצרת הגיע היום המפכ"ל קובי שבתאי שאמר: "אנחנו אחרי אירוע מאוד מצער. במסגרת סכסוך בין עבריינים קיפח את חייו ילד שלא קשור לכך בדבר. אנחנו מעריכים שזו תוצאה גם של לחץ משטרתי על משפחות כאלה ואחרות שנותן את אותותיו בשטח. נמשיך לתקוף את משפחות הפשע. ראינו שכאשר ראשי הארגונים נכנסו לכלא עדיין לא נוצר ואקום, ויש עדיין משפחות בשטח שממשיכות בפעילות. לצערנו זה גובה קורבנות, גם ילדים תמימים. אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת לטפל בזה ולסכל, אבל יש עוד הרבה מה לעשות".
שוטרי מחוז צפון פתחו בחקירת הירי ופתחו בסריקות לאיתור החשודים בסיוע מסוק משטרתי וכוחות נוספים. אבל השנה נרצחו כבר 105 איש בחברה הערבית, ורק 25 מהמקרים פוענחו. כמו היום, בכמה מהמקרים השנה לא בחלו עבריינים לחסל את יריביהם - או לנסות לחסל אותם - גם כשבני המשפחה החפים מפשע היו לצדם.
7 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי בזירת הרצח בנצרת
יעקב שבתאי בזירת הרצח בנצרת
המפכ"ל שבתאי בנצרת
(צילום: שרון צור)
7 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנצרת
זירת הרצח בנצרת
זירת הרצח בנצרת
(צילום: אביהו שפירא)
רק אמש, ב-23:00 בערב בצומת זבולון שבצפון, אירע מקרה דומה שגם בו נפתחה אש לעבר רכב שבו היו ילדים. הירי אירע בעת שאישה נסעה עם בעלה ושלושת ילדיהם במכונית המשפחתית. בעת שבני המשפחה הגיעו לצומת, נורו לעבר המכונית יריות בידי אלמונים שנמלטו לאחר מכן מהמקום.
אם המשפחה, בת 28, נפגעה ממספר רב של קליעים שפגעו בפלג גופה התחתון. מצבה מוגדר בינוני עד קשה. במשטרה ציינו כי מדובר במשפחה המתגוררת במקור בשפרעם, ואשר עברה להתגורר בחיפה. להערכת החוקרים האישה לא הייתה היעד לירי שכוון ככל הנראה לעבר בעלה.
ב-9 באוקטובר נורתה למוות זינב אלסאנע, תושבת לקיה בת 60. מהחקירה עלה אז כי היא נורתה בשוגג במהלך ניסיון חיסול של בנה כחלק מ"נקמת דם" על רקע סכסוך ישן. היא נפגעה ברגליה משני קליעים שנורו לעבר רכבה בעת שנסעה בו יחד עם בנה.
7 צפייה בגלריה
זינב אלסאנע וזירת האירוע בלקיה
זינב אלסאנע וזירת האירוע בלקיה
זינב אלסאנע. נרצחה בלקיה בעת ניסיון לחסל את בנה
(צילום: דוברות המשטרה)
7 צפייה בגלריה
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב אבו סיאם. נרצחה בלוד לעיני בנותיה
(צילום: נדב אבס)
7 צפייה בגלריה
מוהנד עראקי עם בנו, לצד זירת הרצח בטירה
מוהנד עראקי עם בנו, לצד זירת הרצח בטירה
מוהנד עיראקי. נורה למוות בטירה, כשלצדו בנו ואחיינו שנפצעו קשה
ב-26 ביולי נרצחה בלוד, לעיני שלוש בנותיה, רבאב אבו סיאם. רבאב, שהייתה מאוימת על-ידי הגרוש שלה, חזרה ללוד חרף החששות - אחרי שבתקופה שלפני הרצח שהתה אצל אחותה בבאר שבע. הגרוש נעצר בנתב"ג בחשד שהזמין את הרצח, אבל בהמשך שוחרר - ולאחר מכן ביקש אפוטרופסות על הילדות.
ארבעה ימים לפני כן, ב-22 ביולי, נורה למוות מוהנד עיראקי ברכבו בטירה, כשלצידו ילדו בן ה-10 ואחיינו בן ה-6 שנפצעו באורח קשה מהיריות. "לא מספיק לרצוח אבא, העבריינים באו לירות גם בילדים חפים מפשע שאפילו לא יודעים מה המשמעות של נשק", אמר קרוב משפחתם. "הילד ראה את אביו נרצח, ואז ניסו להרוג גם אותו ואת חברו".
ניהאד אל-חנוני, תושב טירה, נרצח ב-10 ביולי בלוד, וגם במקרה זה העבריינים לא ויתרו על החיסול על אף שבני משפחתו היו איתו ברכב. אשתו ובנו שהיו איתו במכונית נפצעו באורח קל מהירי.