האלימות ברחובות ישראל בכלל ובמגזר הערבי בפרט ידועה ומוכרת, אך קרב יריות כמו זה שהתרחש באפריל בכפר יאסיף מול מצלמת אבטחה, ממחיש עד כמה העבריינים אינם חוששים ואינם יודעים גבולות: לפני כחודשיים יצא נער בן 18 ממכולת בכפר שבצפון, ועמד להיכנס למכוניתו - אז הפתיע אותו אלמוני חמוש שירה לעברו באקדח. הנער, שהיה אף הוא חמוש באקדח, אותו נשא ללא רישיון, השיב באש. כך, במשך שניות ארוכות, ניהלו השניים קרב יריות באור יום ובאמצע הרחוב, עד שהיורה הראשון נמלט בריצה מהמקום. צפו בתיעוד מהירי בתחילת הכתבה.
פרקליטות מחוז חיפה הגישה ב-3 במאי כתב אישום נגד הנער, שבו יוחסו לו עבירות החזקה, נשיאה והובלה של נשק. לפי האישום, נכנס הנער למכולת כשהוא מחזיק את האקדח, רכש שתייה ויצא חזרה לכיוון הרכב. עם הגעתו למכונית ובעודו פותח את הדלת, הגיע למקום רכב אחר בעל לוחיות רישוי מזויפות, ונעצר במקביל אליו. זהות היושבים בו - נהג ונוסע - לא ידועה למשטרה ולפרקליטות.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הירי בכפר יאסיף
תיעוד מזירת הירי בכפר יאסיף
זירת הירי: מחוץ למכולת
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הירי בכפר יאסיף
תיעוד מזירת הירי בכפר יאסיף
זהות היושבים ברכב, שממנו יצא רעול הפנים, לא ידועה למשטרה
מהמושב האחורי יצא אדם רעול פנים, שאחז באקדח טעון. הוא ירה לעברו של הנער כמה יריות מטווח קצר של מטרים אחדים, בעוד הנאשם הסתתר מאחורי מכוניתו. בתגובה, שלף הנאשם את אקדחו והשיב בירי. כתוצאה מהתקרית נגרמו לנאשם פצעים בפנים ובחזה ורכבו ניזוק. מיד לאחר מכן נמלט רעול הפנים מהמקום. הנער הפצוע רץ לעברו השני של הרחוב, שם אסף אותו בן משפחתו ופינה אותו למוקד הרפואי "חיאן" - ממנו פונה לבית חולים באמבולנס.
בשל מסוכנותו, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מנגד, התביעה ציינה כי תחילה הנער הכחיש בחקירותיו שהחזיק אקדח, ואמר כי היה בידו רק טלפון נייד. "בהמשך, לאחר שהוצגו לו תצלומים שהופקו מתיעוד מצלמות האבטחה, אמר כי נזכר שהחזיק בידו אקדח גז, אך לא יודע היכן מיקומו כעת". לטענת הפרקליטות, העובדה שהנער לא נרתע מהירי לעברו ואף ירה בעצמו, מצביעה על כך שהחזיק אקדח שלא כדין: "אם היה מדובר באקדח גז, הנאשם לא היה יורה לעבר האחר, והיה נמלט ישר מהמקום".
עו"ד תומר נווהעו"ד תומר נווהצילום: אלבום פרטי
השופט ניצן סילמן שחרר אותו למעצר בית שלא בכפר יאסיף, כשלגופו אזיק אלקטרוני, לאחר ששוחרר בערבות עצמית וערבות צד ג' - בגובה של עשרות אלפי שקלים כל אחת. זאת, לדבריו, "כיוון שלא היה מחולל האירוע, עקב פציעותיו הלא קלות, ומשום שמדובר בנער ללא הרשעות קודמות - שהביע נכונות להירתם להליכי טיפול".
עורך הדין תומר נווה, המייצג את הנאשם ביחד עם עורך הדין אנס דיראוי, מסר: "הלקוח שלנו הוא זה שנורה, אושפז והייתה סכנה ממשית לחייו. לא ייתכן שבנסיבות כאלה מיוחדות הוא יוותר מאחורי סורג ובריח. החלטת בית המשפט ראויה ונכונה ועומדת בקנה אחת עם עמדת צוות ההגנה".