הפרקליטות ביקשה הבוקר (ראשון) לגזור עונש של שלוש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים על לירז נתן בת ה-34 מראש העין, אשר עבדה כסייעת בפעוטון "בייבי" של כרמל מעודה, והואשמה בשבעה סעיפים של תקיפת פעוטות. בפרקליטות ציינו כי כתוצאה ממעשי התקיפה נגרמו לפעוטות מכאובים וליקויים גופניים. עו"ד קובי פלומו, סנגורה של נתן, ביקש מבית המשפט להסתפק בעונש של עבודות שירות.
נתן הייתה אחראית על פעוטות בני שלושה חודשים עד שלוש שנים. בכתב האישום מתוארים כמה מקרים שבהם תקפה את ילדי הגן. כך למשל, מסופר כי נתן הניחה את רגליה על אחת הפעוטות, הצמידה את גופה למזרן - וסטרה על ידה. במקרה אחר, היא שילבה ידיים של מספר פעוטות בכוח רב, גררה אותם בחוזקה והטיחה אותם בעוצמה ברצפה.

קרא עוד:

עוד נכתב באישום כי הסייעת הייתה מושיבה פעוטות בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת הכיסא בכדי למנוע תזוזתם. בפעם אחרת, היא העמידה פעוטה כשפניה מופנות לקיר במשך שעות מבלי שתוכל להיתמך בדבר - זאת כאשר חבריה לגן משחקים ואוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה.
נתן מואשמת גם שהכתה פעוט באמצעות מטלית ניקוי, אחזה בחוזקה בזרועו, הטיחה אותו על מזרן ומשכה את ראשו לאחור. במקרה אחר, היא תחבה פרוסת לחם לפיו של אחד הפעוטות, הטיחה פעוטה אל הקיר, גררה אותה והטיחה אותה על כיסא בעוצמה רבה תוך שטלטלה אותה ואחזה בפניה בכוח.
"הנאשמת פגעה בזכותם של הפעוטות להתפתחות תקינה בסביבה", אמרה הבוקר התובעת, עו"ד איריס פיקר סגל מפרקליטות מחוז מרכז. "היא פגעה בציבור הגננות והסייעות בגנים העושות עבודתן במסירות אין קץ ונתפסות כיום כחשודות מידיות. עוצמת הפגיעה בערכים המוגנים משמעותית".
2 צפייה בגלריה
לירז נתן בהארכת מעצרה
לירז נתן בהארכת מעצרה
הואשמה בשבעה סעיפים של תקיפת פעוטות. נתן
(צילום: שמוליק דודפור)
הורי הפעוטות - שעוד לפני שהחל הדיון צעקו לעבר הסייעת קריאות כמו "נבלה סרוחה", "נרסק לך את החיים" ו-"הלוואי שלא תביאי ילדים לעולם", מחו על העונש שאותו ביקשה הפרקליטות, שכן לתחושותיהם, מדובר בעונש קל מדי. "תתביישי", צעק יוסי חברה, אחד האבות, לעבר התובעת. מיד לאחר מכן, הוא יצא מהאולם.
"אנחנו עם תחושה קשה", מסר בהמשך חברה, שגם מנהל את מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך. "שלוש שנים על מה שהיא עשתה זו בקשה שמבזה את המשפחות. היה ברור לנו שיותר מחמש שנים לא רלוונטי מאחר ואנחנו בבית משפט השלום, אבל הפרקליטה מפרטת מעשה אחר מעשה - ואז מבקשת שלוש שנים. אין מילים".
2 צפייה בגלריה
כרמל מעודה נכנסת לכלא נווה תרצה
כרמל מעודה נכנסת לכלא נווה תרצה
כרמל מעודה מתחילה לרצות את עונשה בכלא נוה תרצה. ספטמבר 2021
(צילום: שאול גולן)
ניקול דניאל, אמא לשני פעוטות שלמדו בגן של מעודה, סיפרה כי לא הפסיקה לבכות לשמע מעשיה של הסייעת. "שום עונש שייגזר עליהן לא משקף את הנזקים הנפשיים שנגרמו לילדים שלנו", אמרה. "אומנם עברו לא מעט שנים מאז שהפרשה התפוצצה, אבל זה הילד שלי ואני חווה את זה כל הזמן. נורא קשה לי לשמוע מה הוא עבר, הוא עבר תופת ואני חיה אותה בבית".
"ציפינו לעונש חמור מאוד", הוסיף עורך הדין אורי סקוזה המייצג את ההורים. "העבירות שהיא ביצעה הן מאוד חמורות", הדגיש. "היא ביצעה את המעשים בעצמה ולא מנעה מכרמל מעודה להפסיק את המעשים שלה. אנחנו חושבים שהיא שותפה מלאה לתהליך והיא צריכה לקבל עונש ראוי וגבוה מאוד".