הנרצחת בחיפה הבוקר (שישי) היא דריה לייטל, אם לשלוש בנות. לפי החשד, בעלה, שכבר נאשם באיומים עליה, רצח אותה בחניקה ובמכות פטיש.
האירוע התרחש ברחוב דרך הים בעיר. לבני הזוג כאמור שלוש בנות קטנות, שישנו בזמן האירוע ופונו מהבית על ידי כוחות המשטרה. הילדות, שהועברו לניידת, אמרו לשוטרים את שמותיהן וגילן - כשהן אינן מודעות כלל למה שאירע. לאחר מכן הועברו בהסכמה להשגחה בבית משפחת הורי הבעל החשוד ברצח.
6 צפייה בגלריה
דריה לייטל
דריה לייטל
דריה לייטל וזירת הרצח
(צילום: מתוך פייסבוק, דוברות המשטרה)
החשוד ברצח עבד בעבודות מזדמנות, בעוד לייטל הייתה סטודנטית. נגד הבעל מתנהל תיק פלילי בבית משפט בגין איומים על אשתו. למרות התיק הפלילי, בני הזוג המשיכו להתגורר יחד.
דניאלה מזור, חברתה של הנרצחת, הגיעה לביתה של לייטל ומיררה בבכי: "זה בלתי נתפס. אני לא מבינה מה קרה, למה? אתמול היא הייתה אצלי בבית עד שבע בערב עם שלוש הבנות שלה. היא למדה ספרדית ופסיכולוגיה, הייתה בצומת דרכים ושקלה מה לעשות בחייה. היא הייתה אישה מדהימה וחברה טובה, אמא מסורה. היה לה רצון לחיים טובים, היא רצתה להיפרד מבעלה ולעבור עם הילדות למקום אחר - אבל לרגע לא חשדה שהוא ירצח אותה, לא היה רמז לאלימות. שמעתי על זה הבוקר והגעתי לכאן. אני לא מעכלת, זה נורא".
לדבריה, "אנחנו חייבים לעזור לילדות שלה. זה מזעזע, למה רצחו את החברה הטובה שלי? היא רצתה להיפרד מבעלה. היא חשה ייאוש ממנו ואמרה לי 'אבחר את התזמון הנכון להיפרד ממנו', ועכשיו היא נרצחה".
אחת השכנות אמרה כי "אי אפשר להאמין שהתרחש כזה רצח לידנו. אני לא מכירה את המשפחה. ראיתי מהחלון הרבה מאוד שוטרים וניידות הבנתי שקרה משהו לא טוב. לא שמענו כלום, לא רעש לא צעקה. מזעזע שיש ילדים קטנים שאין להם עכשיו לא אמא ולא אבא".

6 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה, הבוקר
(צילום: שרון צור)
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: שרון צור)
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: שרון צור)
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: שרון צור)
6 צפייה בגלריה
כוחות ההצלה בזירה בחיפה
כוחות ההצלה בזירה בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הדיווח על האירוע התקבל בשעה 06:03 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של הארגון דיווחו כי לייטל אותרה מחוסרת הכרה וללא סימני חיים, וקבעו את מותה.
פרמדיק מד"א שחר עטיאס סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה עם חבלות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
לזירת הרצח הגיעו מפקד מרחב כרמל במשטרה ניצב משנה אלי מגן ומפקד תחנת חיפה סגן ניצב חיים אזרד. רב פקד יוסי אטיאס, קצין אגף חקירות מודיעין בתחנת חיפה, סיפר: "קיבלנו הודעה למוקד 100 של המשטרה, דיווחו לנו על מקרה מוות ראשוני. השוטרים הגיעו לזירה, שם הם הבחינו בגופתה של המנוחה. הבעל נעצר והובא לתחנה להמשך טיפול וחקירה". לדבריו, "בני הזוג מוכרים לגורמי הרווחה והמשטרה. התיק האחרון משנת 2021, הוא נמצא בהליך משפטי". במקביל, חוקרי הזיהוי הפלילי אספו ממצאים בדירה שבה אותרה לייטל ללא רוח חיים, הממוקמת סמוך לבית ספר.
מאירה קיפרמן, מנהלת אגף הרווחה בעיריית חיפה, מסרה: "בני הזוג הופנו בשנת 2021 לשירותי הרווחה בעקבות משבר זוגי. בעקבות הפנייה הם טופלו במהלך אותה השנה על ידי שירותי הרווחה בכמה מישורים. מיד עם היוודע הרצח, יצא צוות של עובדים סוציאליים והשירות הפסיכולוגי למקום על מנת לדאוג לשלום הילדים בשיתוף עם המשפחה המורחבת. שירותי הרווחה ימשיכו לסייע ולתמוך בילדים ובמשפחה ככל שיידרש".
יו"ר נעמת חגית פאר מסרה: "גל הטרור נגד נשים נמשך והממשלה בתגובה דוחה חקיקה שנועדה להגן עליהן - רק על עצמם הם יודעים להגן. אפשר ללמוד משהו על סדר העדיפויות של הממשלה הזאת מהחוקים שחקיקתם מואצת לעומת החוקים שנדחים. רק השבוע הוחלט בממשלה בפעם המי יודע כמה לדחות בחודשים רבים את הדיון בהמשך תהליך חקיקת חוק הפיקוח האלקטרוני, וזו רק דוגמה אחת. מה עוד צריכים בממשלה בכדי להבין שמדובר בהצלת חיים? הכתובת כתובה בדם של נשים על הקיר".
רבקה נוימן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצו, אמרה כי "עשרות אלפי נשים עושות את מה שכולנו מצפות ודורשות מהן - מגישות תלונה במשטרה. האם תלונה תגן עליהן? האם כל תלונה תבשיל לכתב אישום? האם כל משפט מתנהל ביעילות ומסתיים בהרשעה? לא. יהיו מי שיאמרו זו אשמתה, יהיו מי שכמו תמיד יאשימו את הקורבן. היא לא אשמה. אשמה המדינה שלא משקיעה שנים בשיפוט מהיר לעברייני אלימות במשפחה".