1 צפייה בגלריה
הערכות המשטרה
הערכות המשטרה
ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה )
תושבת אשקלון נחקרה אתמול (שני) בחשד להתעללות בפעוטות בני שנתיים ושלוש במסגרת עבודתה באחד ממעונות העיר. במשטרה ציינו כי סעיף החשד נגד האישה הוא התעללות בקטין בחסר ישע - ובתום החקירה היא שוחררה בתנאים מגבילים והורחקה מהמעון ל-15 ימים.
עוד צוין כי חוקרי המשטרה אספו את מצלמות האבטחה של המעון לצורך המשך החקירה.

בשבוע שעבר נחקרו שתי מטפלות בפעוטון בחדרה בחשד שהתנהגו בצורה אגריסיבית כלפי פעוטות במעון לבני שנה ושנתיים. התיק הועבר לבחינת הפרקליטות.
בשבוע שעבר התקבל גזר הדין התקדימי במשפט כרמל מעודה, שבמסגרתו נגזרו על בעלת המעון מראש העין 9.5 שנות מאסר. על אף ההסכמה הרווחת סביב העונש, נראה כי הוא עצמו אינו מספיק כדי למנוע את מקרה ההתעללות הבא, שכן המדינה לא פועלת בערוצים נוספים נגד התופעה. כך למשל, חוק הפיקוח על מעונות היום, שתקנותיו אושרו באיחור של שנתיים וחצי, רק בימיה האחרונים של הכנסת הקודמת, ובהיעדר תקציב מדינה הם אושרו בגרסה דלה ורזה שלא באמת הביאה את הבשורה המיוחלת בתחום ולא תהפוך את הגנים למקום בטוח יותר.
במקביל לחוק הפיקוח, גם חוק המצלמות שאושר בשלהי 2018 עדיין מדדה בשטח. מדובר בחוק שמחייב מעונות יום שבהם שבעה פעוטות ויותר להתקין מצלמות, שמלבד הרתעה, יכול להוביל גם להרשעה של אנשי צוות במידת הצורך. החוק נכנס לתוקפו בספטמבר בשנת הלימודים הקודמת, אך בהיעדר פיקוח ואכיפה משמעותיים שיוודאו את יישומו, הוא לא מיושם באופן מלא בשטח.
רק לפני כמה חודשים נחשף ב-ynet כי מסגרות לגיל הרך שהוגשה נגדם תלונה, או קיימת חקירה משטרתית נגדם בחשד לאלימות, התעללות או התנהגות לא נאותה כלפי פעוטות – ממשיכים לפעול כרגיל. בין היתר מדובר במסגרות שבהן התגלו בסרטוני מצלמות האבטחה התעללות פיזית ונפשית בפעוטות. המשטרה טוענת כי אין בסמכותה לסגור מסגרת מסוג זה, בעוד משרד העבודה והרווחה שאמון על אותן מסגרות טוען שברגע שמתקיימת חקירה משטרתית הסוגיה מחוץ לתחומו.