נחמיה אינדורסקי (27), חסיד בעלז תושב ירושלים, הואשם היום (רביעי) בתקיפת עיתונאי גלי צה"ל שחר גליק לפני שלוש שנים. גליק תיעד אז חרדים בשכונת רוממה בעיר שהפרו את הנחיות הקורונה, והותקף על-ידי כמה צעירים במקום.
לפי כתב האישום, שהגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בבירה, אינדורסקי ניגש לגליק, הציג לו את תיעוד ההתקהלות הבלתי-חוקית שהעלה לטוויטר, ואמר לו: "את התיעוד שלך הבאת, עכשיו הזמן שלך ללכת".
גליק, שישב על ספסל ציבורי וסירב לעזוב את המקום, הוקף בכ-15 חרדים. הוא הותקף על-ידי אינדורסקי שקרא לשבעה נוספים להצטרף אליו ולהכות את העיתונאי. במהלך התקיפה חטפו החרדים את מכשיר הטלפון הנייד של גליק, שהודיע על כך שהוא מותקף, ומסרו אותו לידי אינדורסקי.
לפי כתב האישום, אינדורסקי סחט את גליק ואמר לו שישיב לו את הטלפון הנייד אך ורק אם ייגש איתו לסמטה צדית וימסור לו פרטים אישיים, כגון מגורים, צילום רישיון נהיגה, תעודת עיתונאי ומי הם שולחיו. בזמן המעשה, אמר התוקף: "אני רוצה לדעת הכול כדי שחס ושלום לא נגיע למצב שמחר מה שקרה פה יהיה כתוב. אתה מבין אני שואל אותך עכשיו, אתה מבין אותי?", ובהמשך אמר למתלונן: ''אני אגיד לך דוגרי, היו יכולים להרוג אותך".
עוד צוין בכתב האישום כי הנאשם דרש מגליק שירשום הודעה נוספת למי שהתריע בפניו על תקיפתו שהוא עוזב את המקום ושלא היה כלום. וכך עשה העיתונאי. לפני שהנאשם אפשר לו לעזוב, הוא אמר: "אני ממליץ לך עוד פעם. אני מקודם המלצתי לך, אני לא הזהרתי אותך ולא איימתי עליך, אני פשוט אמרתי לך יפה. אני אגיד להם שייתנו לך ללכת, רק דבר אחד" - ואז נקב הנאשם בשמו של עיתונאי אחר, וציין שאותו אדם עתיד להתגרש משום שהוא התערב בעניינים של אחרים.

הופלה הצעת חוק להגנה על עיתונאים

במקביל, שר המשפטים יריב לוין וחברי הקואליציה הפילו היום הצעת חוק להגנה על עיתונאים מפני תקיפה, זמן קצר אחרי שהשר נימק את התנגדותו - והסביר כי "העיתונאים בערוצים 12 ו-13 גרועים יותר מבמדינות טוטליטריות".
לדברי לוין, "יש בהצעה הזו בעיה קשה - לו הייתי מאשר אותה הייתי סופג טענות קשות מאוד כמעט מכל אלה שעובדים בערוצים 12 ו-13, כי היו אומרים 'הצעת החוק לא מגנה עלינו, כי אנחנו מזמן לא עיתונאים - אנחנו תועמלנים שעושים תעמולה שבינה לבין עבודה עיתונאית אין שום קשר'".
לפי הצעת החוק של ח"כ עידן רול מיש עתיד, מוצע לתקן את סעיף 3 בחוק למניעת הטרדה מאיימת ולהכניס לחלק מההגדרות כי "עיתונאי" הוא אדם בעל תעודה של לשכת העיתונות הממשלתית, או של איגוד עיתונאים הפועל בישראל שחבריו עיתונאים ועובדי מקצועות התקשורת, לרבות אמצעי מדיה אינטרנטיים.
כך, בית המשפט יוכל להפעיל סמכותו בהוצאת צו הרחקה, גם במקרים שבהם מתבצעת הטרדה מאיימת נגד עיתונאי, ולקבוע כי במקרים של הפרת צו למניעת הטרדה מאיימת שבוצע כנגד עיתונאי - בית המשפט רשאי לקבוע פיצוי ללא הוכחת נזק בסך של עד 50,000 שקלים.