היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, שאמונה בין היתר על העברת הסיוע האזרחי לרצועת עזה, פרסמה הערב (שבת) נתונים רשמיים מעודכנים מתחילת המלחמה - ומהם עולה כי יותר מ-9,500 משאיות נכנסו לרצועה מאז 22 באוקטובר - המועד הראשון שבו נכנס סיוע לרצועת עזה אחרי טבח 7 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
 משאיות של סיוע הומניטארי לרצועת עזה - מלחמה חרבות ברזל
 משאיות של סיוע הומניטארי לרצועת עזה - מלחמה חרבות ברזל
(צילום: Alexi J. Rosenfeld /Getty Images)
אינפו
לפי הנתונים, עד כה נכנסו 175 אלף טונות של סיוע הומניטרי לרצועת עזה. מבין המשאיות, נכנסו 5,328 עם 112,120 טונות מזון; 1,106 משאיות ציוד רפואי שנשאו 12,930 טונות סיוע; 902 משאיות מים שנשאו 18,120 טונות; 1,393 משאיות עם ציוד מחסה שנשאו 11,640 טונות; ועוד 785 משאיות עם סיוע "מעורב", ועליהן 11,640 טונות. "המלחמה שלנו היא בחמאס, לא באנשים בעזה", נכתב בהודעת מתפ"ש.
בעזה מתפרסמים בימים האחרונים סרטונים של תושבים שמעידים על רעב. אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים שפועלת בעזה, טוענת כי נדרשות 800 משאיות שייכנסו מדי יום לרצועה במשך שלושה חודשים כדי לענות על הצרכים של התושבים.
בחודשים האחרונים פורסמו שלל תיעודים של פליטים שמסתערים על משאיות הסיוע שנכנסות דרך מעבר רפיח. באחד הסרטונים, שאותו פרסמה סוכנות הידיעות AP, נראתה משאית סיוע כשאדם חמוש ברובה עומד עליה בזמן שהיא נוסעת ברחובות רפיח.
מדרום הרצועה כבר הגיעו תמונות של עזתים בוזזים מרכזי חלוקת סיוע של האו"ם, ובתוכנית המזון העולמית של הארגון התריעו השבוע שמשאיות שנוסעות לאט באזור מסתכנות בהתנפלות עליהן מצד הפליטים הנואשים למזון. בקטע נוסף בסרטון שפרסמה AP נראה המון עזתי מתנפל על ציוד שככל הנראה הושאר על הכביש.
באו"ם שוב ושוב מזהירים ממשבר הומניטרי חמור ברצועת עזה. לפי הארגון, 1.9 מיליון מתושביה – 85% מכלל האוכלוסייה שנאמדת בכ-2.3 מיליון איש – נעקרו מבתיהם ומתמודדים עם תנאים קשים בדרום הרצועה.