במהלך יממת חג הפסח נשמעו 24 פעמים אזעקות ברחבי הצפון, כולל בעכו ובקריות - לראשונה מאז דצמבר - וגם אחרי צאת החג נמשכו השיגורים. כ-60 רקטות שוגרו בחג עצמו, כמו גם שישה כטב"מים שיורטו בעיקר מעל שטחי הים, מול חופי עכו ונהריה, שם הדי הפיצוצים נשמעו בחוזקה רבה. על פי חיזבאללה, כלי הטיס העמוסים חומר נפץ כוונו בין השאר לבסיס "גולני", צפונית לעכו. כוחות הירי של חיזבאללה, הסמוכים לגבול, אף ירו כמה טילי נ"ט לעבר יעדים צבאיים.
הלילה, בעקבות השיגורים למרגליות, הייתה הפסקת חשמל ביישוב ובקריית שמונה. בתיעוד חריג משם ניתן לראות כיצד כבים האורות בבת אחת במרגליות שעל הרכס (מצד שמאל) וגם בקריית שמונה שלמרגלותיו.


1 צפייה בגלריה
המחבל חסין עזקול
המחבל חסין עזקול
המחבל חסין עזקול שחוסל
אחרי לילה של תקיפות בכמה עיירות בדרום לבנון, שהגיעו לאחר שיגור עשרות רקטות של חיזבאללה לאזור צפת במהלך ליל הסדר שלשום - לחימה משמעותית בזירה הצפונית נמשכה גם לאורך היום.
במהלך הלילה פרסם חיזבאללה הודעה רשמי על מותו של פעיל נוסף משורותיו - מוחמד חליל עטיה. בשעות הבוקר אתמול דווח בלבנון על תקיפת רכב באזור העיירה עדלון שנמצאת צפונית לעיר צור. בערוץ אל-חדת' הסעודי דיווחו כי בתקיפה נהרג בכיר ביחידת הטילים של חיזבאללה בשם חסין עזקול, ובהמשך אישר ארגון הטרור השיעי באופן רשמי כי ההרוג, ששמו המלא הוא חוסיין עלי עזקול, הוא פעיל משורותיו.
דובר צה"ל פרסם כי מדובר בפעיל מרכזי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בדרום לבנון, שלקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעילויות טרור. בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי ציינו כי מדובר בפעם הראשונה שבה הותקפה העיירה עדלון. דובר צה"ל הוסיף כי הפעיל שחוסל במהלך הלילה, מחמד חליל עטיה, היה פעיל מרכזי ביחידה האווירית של כוח רדואן בחיזבאללה - ובכך למעשה חוסלו ביממה האחרונה שני פעילים משמעותיים מאוד עבור ארגון הטרור. מספר ההרוגים של חיזבאללה שעליהם דיווח הארגון בצורה רשמית עומד על 287, אך בצה"ל מעריכים שהמספר גבוה בהרבה.




לאורך כל שעות החג החליפו כוחות צה"ל וחיזבאללה מהלומות הדדיות, כשחיל האוויר תקף כמה יעדי טרור משמעותיים ותשתיות בדרום לבנון. בחיזבאללה טענו כי שיגור הכטב"מים לעבר הגליל המערבי היה בתגובה לפגיעה במפקדי הארגון בלבנון.
במהלך יום שלישי פרסם חיזבאללה שש לקיחות אחריות, החריגה שבהן הייתה על ירי משולב של כטב"מים מסוגים שונים לעבר "מוצב הפיקוד של חטיבת גולני ומוצב של אגוז 621 בשרגא שבצפון עכו". חיזבאללה ציין שאותה התקיפה בוצעה בתגובה לתקיפה הישראלית בעדלון שבה חוסל עזקול מוקדם יותר. חיזבאללה גם טען כי הייתה פגיעה, אך המידע לא אומת. ברשת אל-מיאדין, שמזוהה עם ארגון הטרור, הוסיפו כי "נחיל כטב"מים" נורה מלבנון ליישובי הגליל - וציינו כי מדובר בפעם הראשונה שהמטרה הצבאית הישראלית הזו מותקפת.
לאורך יום שלישי דיווחו רשתות התקשורת הלבנוניות על תקיפות נוספות של צה"ל בעיירות בדרום לבנון, כשתקיפה משמעותית נוספת נרשמה בשעות הערב. לפי דיווחים, בתקיפה בעיירה חאנין שבדרום לבנון, שכוונה לבית - נהרגו שתי נשים (אישה ואחייניתה), ונפצעו נוספים. לפי כתב רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה, צה"ל תקף בחאנין בית בן שתי קומות שבו מתגוררת משפחה בשם קשאקש. במהלך היום פורסמו ברשתות הלבנוניות תמונות ההרס בעיירות השונות כתוצאה מהתקיפות הישראליות.



מאוחר יותר, קצת אחרי השעה 22:00, רשת אל-מיאדין דיווחה כי נורו "עשרות רקטות מלבנון לאצבע הגליל". הדיווח פורסם ברשת הלבנונית על אף שלא הופעלה אזעקה באזור. חיזבאללה לקח אחריות על על ירי של "עשרות קטיושות" לעבר ישראל, שבוצע לטענתו לכיוון מרגליות.
בהודעת חיזבאללה נמסר כי "הירי בוצע בתגובה לתקיפות הישראליות בכפרי דרום לבנון ובמיוחד בעקבות התקיפה בחאנין, שם נהרגו ונפצעו אזרחים". כאמור, אחרי המטח אספקת החשמל הופסקה במושב מרגליות, ובחלק מקריית שמונה, ולפי טענת התושבים נרשמו כמה נפילות באזור - ללא אזעקות. לול ריק נפגע במושב מפגיעה ישירה, והחשמל חזר בהמשך לרוב משקי הבית.
חיזבאללה הבהיר מספר פעמים במהלך המלחמה כי לא יסבול פגיעות באזרחים, וברוב הפעמים גם הגיב בצורה חריפה יותר נגד ישראל באירועים בהם נפגעו אזרחים לבנונים. עם זאת, פעמים רבות שבהן נטען בלבנון כי נפגעו אזרחים בתקיפות, התברר בהמשך כי מדובר בפעילי חיזבאללה.
גורם פרלמנטרי מחיזבאללה אמר אתמול ל"אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "כל התרחבות ישראלית תיענה בהרחבת פעולות חיזבאללה. כל בסיסי ישראל הם מטרות עבורנו". הוא הוסיף כי "קצב הפעולות של חיזבאללה לא יישאר כמו בעבר, אלא יתגבר ויגיע לעומק הישראלי, כתגובה לתקיפות הישראליות שמתרחבות".
מוקדם יותר, אתמול בוקר, עדכן צה"ל על תקיפות שלו בדרום לבנון, ומסר כי מטוסי קרב הפציצו במהלך הלילה לפחות חמישה יעדים של חיזבאללה באזור יארון. בצה"ל ציינו כי אזעקה שהופעלה לפנות בוקר במטולה הייתה כתוצאה מזיהוי שווא.
פורסם לראשונה: 23:32, 23.04.24