מקורבו של אחד מראשי ארגוני הפשע ביפו, שנרצח לפני כמה חודשים, חוסל בנמל יפו שנתיים אחרי ששוחרר מהכלא: העבריין עבד קזז (40) נורה למוות בצהריים (שבת) בנמל יפו, בשעה שהמקום היה עמוס במבלים. מחקירה ראשונית של התקרית עולה כי קזז, שהפך לאחד העבריינים החזקים ביפו אחרי רצח מקורבו עיזאת חאמד ביולי האחרון, נחסם בעודו נוסע ברכב - ואלמונים התחילו לרדוף אחריו - וירו לעברו כ-10 כדורים. הוא יצא מהרכב, רץ לכיוון הים - וקפץ למים כשהחשודים בעקבותיו. אזרחים במקום משו את גופתו, ומותו נקבע כעבור שעה בבית החולים וולפסון בחולון.
5 צפייה בגלריה
עבד קזז הנרצח
עבד קזז הנרצח
עבד קזז הנרצח
(צילום: אבי כהן)
5 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בנמל יפו
זירת אירוע הירי בנמל יפו
זירת האירוע בנמל יפו
לפי המשטרה, קזז אותר כשהוא מחוסר הכרה במים. הוא נמשה מהמים כשהוא סובל גם מפגיעות ירי ופונה לבית החולים וולפסון בחולון במצב אנוש, שם נקבע מותו. בינתיים, החשודים נמלטו מהזירה. במשטרה אמרו כי חניון נמל יפו, שם אירע הירי, מרושת במצלמות אבטחה, מה שעשוי להקל על ההגעה ליורים. הכניסה לנמל יפו נחסמה בעקבות התקרית, ושוטרים החלו לתשאל את המגיעים למקום. בתום הערכת מצב שהתקיימה נקבע כי החקירה תעבור לטיפול ימ"ר תל אביב.
ניצב-משנה חיים בובליל, מפקד מרחב יפתח במחוז תל אביב של המשטרה, אמר כי "מדובר באירוע חמור שפוגע בתחושת הביטחון של הרבה תושבים שנמצאים ומגיעים לפה בשבת לנמל יפו. אנחנו רואים את האירוע הזה בחומרה. זה לא יעבור לסדר היום ולכן החקירה הוטלה על היחידה המרכזית".
5 צפייה בגלריה
זירת הירי
זירת הירי
זירת הירי
(צילום: שחר גולדשטיין)
5 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בנמל יפו
זירת אירוע הירי בנמל יפו
אמבולנס בזירת האירוע בנמל יפו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
את קזז, שהשתחרר מכלא לפני שנתיים אחרי שישב שם בגין הריגה, הגדיר בובליל "בחור מוכר". "אני אקבל את הדו"ח הרפואי ואז נוכל לאשר ממה הוא נפטר", הוא הוסיף.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב דן בשעה 14:32. לפי הדיווח, הגבר נפצע ב"אירוע אלימות" בנמל יפו, סמוך למתקן הדגימות. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום והעניקו לו טיפול רפואי ראשוני לפני פינויו לבית החולים.
5 צפייה בגלריה
הערכת המצב בזירה
הערכת המצב בזירה
שוטרים בהערכת מצב בזירת הרצח
חובשי מד"א שעסקו בסמוך בלקיחת דגימות לקורונה, אחמד וחדאר אבו סייף, הגיעו במהירות למקום וסיפרו: "בזמן שהיינו במתקן בדיקות הקורונה שמענו יריות, רצנו לכיוון, והראו לנו סמוך למזח גבר במים. משינו אותו מהמים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצעי ירי, בסיוע חובש על אופנוע מד"א אנואר שרקווי, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות. לאחר ניסיונות החייאה בשטח העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה כשמצבו אנוש".
קזז, כאמור, עבריין מוכר, היה מעורב בפרשת רצח וחטיפה ב-2006. הוא נעצר יחד עם עיזאת חאמד שנרצח לפני כמה חודשים ביריות בדרום תל אביב. המשטרה מסרה אז כי קזז היה מעורב בחוליה שרצחה את חאדר דאקה אחרי שכפתה אותו והכתה אותו - ובהמשך הכניסה אותו לתא מטען של רכב. השניים הצליחו לברוח מהרכב, אולם קזז ירה למוות בדאקה. בהמשך עלה כי מדובר היה בסכסוך בין "בני הדייג" מיפו לבין דייג מעזה, שבמסגרתו הובאו בוררים. קזז הורשע בעבירת הריגה בעסקת טיעון.