כשבוע לאחר שתועד מכה שוטר בהפגנת שמאל בדרום הר חברון, הגיב היום (שלישי) חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת לתקרית בראיון לאולפן ynet, והודיע כי לא יעשה שימוש בחסינותו במקרה שהיועצת המשפטית לממשלה תפתח נגדו בחקירה. "אין לי מה להסתיר. את דבריי, אם יהיה צורך, אוכיח בחקירה או בבית המשפט", אמר.
"אני לא יודע איזה סרטונים הראיתם, אני יודע מה היה בשטח. הסרטון שנמסר לתקשורת מהמשטרה מסלף ומעוות את מה שהיה שם", אמר כסיף. לדבריו, "השוטר דחף את היד לפנים שלי ואני הסטתי את היד שלו ולא הכיתי אותו. אם פגעתי בו זה היה בטעות ועל זה אני בהחלט מוכן להביע צער כי זה לא היה מכוון". כסיף טוען כי השוטר "אמר לחברו שהוא יירה בי ויהרוג אותי. לזה לא מתייחסים. זה מתועד".


2 צפייה בגלריה
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
העימות בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
המשטרה אומרת שהפרת שם צו ונכנסת לשטח שאתה לא אמור להיות בו. "שקר וכזב. מנעו ממני לפעול במסגרת תפקידי, פגעו בחסינות שלי. זו לא פעם ראשונה שזה קורה, בעיקר לאנשי שמאל וחברי כנסת ערבים אבל לא רק. בדיון בוועדת לביטחון פנים של הכנסת לפני מספר חודשים דיברו שם חברי כנסת מהימין, מהשמאל וחרדים על כך שהמשטרה לא פועלת כשורה בשטח ולא מכבדת את חסינות חברי הכנסת. הגיע הזמן שזה ייפסק"
אתה חושש שיסירו לך את החסינות? יש גם קריאה של המפכ"ל לחקור אותך ואולי להגיש כתב אישום. אתה מודאג? "אין דבר כזה הסרת חסינות, אלא הפעלת חסינות. אני מודיע פה קבל עם ועדה, שאם היועצת המשפטית תחליט לפתוח בחקירה אני לא אעשה שימוש בחסינות, משום שאין לי מה להסתיר. את דבריי, אם יהיה צורך, אוכיח בחקירה או בבית המשפט".
אתה לא מתכוון לנצל את הבמה ולהגיד שאתה מתנצל? "שוטר איים לירות בי. על זה מבקשים התנצלות? כמובן שלא הייתי מקבל, על זה כבר הוגשה תלונה למח"ש. שוטר שמאיים לירות ולהרוג אזרח, לא חשוב אם חבר כנסת. אנחנו יודעים שהמשטרה יורה, הורגת ואחר כך משקרת".
2 צפייה בגלריה
נתניהו במליאת הכנסת
נתניהו במליאת הכנסת
"ברית עם הליכוד? בשום פנים ואופן לא". נתניהו במליאת הכנסת
(צילום: רפי קוץ)
כסיף התייחס גם למאבקים בין הקואליציה לאופוזיציה, ודחה שותפות אסטרטגית אפשרית בין הליכוד לרשימה המשותפת: "בשום פנים ואופן לא. אני אעשה פרפרזה למה שאמר פעם דוד בן גוריון - אנחנו ניאבק נגד הממשלה הגרועה הזאת כאילו אין ליכוד, וניאבק בליכוד כאילו אין ממשלה גרועה. אין לנו שום ברית ושותפות אסטרטגית - לא עם הנבלה ולא עם הטרפה". הוא הוסיף: "מי שהולך להפיל את הממשלה הזו הם חלקים מתוכה. מזכיר שפעמיים המלצנו על גנץ ולפיד, ומה קיבלנו בתמורה? למה שניתן להם חבל הצלה כשהם דוחפים אותנו במורד?".
כשרואים אתכם מתפרעים מול שוטרים קשה לשתף פעולה עם המשותפת. "אם אנחנו מוקצים זה בגלל כל מיני דברים, כמו התעמולה שעשית כרגע כשקראת לנו "מתפרעים". יש כיבוש, יש דיכוי, ומי שחושב שלא תהיה לזה התנגדות חי באשליות".
עודה לא המריד שוטרים מוסלמים נגד המדינה? אתם לא משתמשים במושגים כמו "אפרטהייד", "נאצים" ו"פשיזם"? "זה לא מה שהופך אותנו למוקצים, אלא זה שאנחנו היחידים שעומדים עם אצבע בחור של הסכר כדי למנוע את הקריסה. הסכר של השיוויון והדמוקרטיה - אנחנו אלה שנלחמים עבורו, היחידים שעושים זאת. בכל מדינה מתוקנת סדר היום שלנו הוא זה שקובע".