בית משפט המחוזי בנצרת גזר היום (רביעי) כ-4.5 שנות מאסר בפועל (58 חודשים) על עורך דין אוסאמה חטיב, תושב כפר כנא, שהורשע בירי לעבר ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש, לשעבר הממונה על אגף סיכול הפשיעה ביישובים הערביים במשטרה. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי לפני כשנה לעבר בית הקצין הבכיר, שמתגורר בכפר כנא שבגליל התחתון, אולם נגרם נזק.
עו"ד בתאל ארז לויסקי, שמייצגת מטעם הסנגוריה הציבורית את חטיב, אמרה כי הוא הודה במיוחס לו והביע חרטה על מעשיו. "ניכר כי בית משפט המחוזי בנצרת החמיר בענישה וגזר עליו 58 חודשי מאסר בפועל. נלמד את גזר הדין היטב ונשקול את צעדינו המשפטיים בהמשך".
2 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש
(צילום: אלעד גרשגורן)
2 צפייה בגלריה
ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
(צילום: אלעד גרשגורן)
ב-10 בספטמבר אשתקד ניזוק ביתו של חכרוש מצרור יריות מנשק אוטומטי. חכרוש היה באותה עת בבית עם משפחתו. במשטרה שמו בראש סדר העדיפויות את חקירת הירי לעבר ביתו של אחד מבכיריה, האחראי על המאבק בפשיעה במגזר הערבי - וכעבור חודשיים חוקרי ימ"ר צפון והשב"כ הגיעו לפענוח.
אחד המעורבים לאירוע משתייך למשפחה בכפר כנא המסוכסכת עם משפחה אחרת. ככל הידוע, ניצב חכרוש ניסה לתווך ולהשכין שלום בין שתי המשפחות, ואוסאמה חטיב לא אהב זאת, ויחד עם אדם נוסף הגיע לביתו של חכרוש והשניים פתחו בירי אזהרה - שלמרבה המזל לא פגע באיש.


חכרוש היה הניצב המוסלמי הראשון במשטרה, והועלה לדרגה זו ב-2016. הוא מונה לעמוד בראש מנהלת לאכיפת החוק בחברה הערבית ולעידוד גיוס ערבים מוסלמים למשטרה, ואז עבר לשמש ראש אגף סי"ף - שמטרתו להיאבק בפשיעה בחברה הערבית. ב-2016 נמצא אחיינו של חכרוש, ענאן, כשהוא ירוי ברכב סמוך לבנק בכפר כנא.
לפני כחצי שנה הודיע ניצב חכרוש למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי על החלטתו לפרוש מהמשטרה, בעקבות הסערה שפרצה לאחר שנחשף תיעוד שלו מדלג בשנת 2020 מעל גופתו של גבר שנפצע קשה מאוד בקטטה, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.