חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) פנה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב ודרש: "יש להוסיף תקן במשטרה לבחינת תלונות הורים על מקרי אלימות בפעוטונים". הדרישה עלתה במהלך דיון בוועדת הכספים אתמול (רביעי) בו התווכחו השניים. כץ הטיח בבר-לב כי הוא אינו מכיר את החוק דיו.
2 צפייה בגלריה
אופיר כץ באולפן ynet
אופיר כץ באולפן ynet
ח"כ כץ
(צילום: קובי קואנקס)
ח"כ כץ סיפר על תלונות של הורים שפנו אליו וסיפרו כי נתקלו בחומות של המערכת, שבעקבות החוק היום לא מאפשרות לבדוק במהירות מצלמות בגני ילדים. בדיון הקריא כץ עדויות של הורים, ודרש מהשר לשנות את המצב מיידית.
"עשרות מקרים מגיעים אליי על הורים שחוששים שהתעללו בילדים הקטנים שלהם", סיפר, "במשטרה מזלזלים בהם, שולחים אותם הביתה. זו מכת מדינה, לא הגיוני שיסגרו תיק תוך 24 שעות בלי שראו את המצלמות. אני ממליץ שימונה מישהו בכיר שיהיה אמון על התחום הזה. תקן אחד לפחות״.
2 צפייה בגלריה
תחקיר הפעוטונים
תחקיר הפעוטונים
"במשטרה מזלזלים". גן ילדים, אילוסטרציה
בדיון פירט כץ על תלונה שהוגשה לפני שלושה חודשים על אלימות בגן בכפר יונה: "משטרת כפר יונה טוענת שאין לה זמן וכוח אדם לצפות במצלמות בשביל להגיש המלצה לכתב אישום. כשההורים שאלו אם אפשר להעביר לתחנה אחרת, הם נענו בשלילה״. לדבריו, תלונה על התעללות בגן בראש העין נסגרה למחרת, מבלי שצפו במצלמות וסירבו לאסוף אותן. כשהורים השיגו את החומרים, ראו שם אלימות, והתלוננו שוב ביולי. עד עכשיו לא הסתיימה החקירה.
הוא פירט מקרה נוסף בראש העין, שבו אם שהגישה תלונה במשטרה לפני כחודש, ב-15 בספטמבר, בחשד להתעללות בבנה הפעוט שחזר עם פציעות קשות בפיו. במשטרה קיבלה את התגובה: "אנחנו לא יכולים לגעת במצלמות, את צריכה לקבל צו מבית משפט, ועכשיו הם בפגרת חגים אז זה ייקח זמן". כץ טוען שהבעיה נובעת בין היתר מחוסר היכרות עם החוק. בשעה שהחוק מאפשר למשטרה להוציא חומרים מהמצלמות, השר השיב כי אין בסמכותה לעשות זאת וסבר כי הדבר צריך להיעשות בצו שופט.