בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (שלישי) את לובה קזקביץ' (63), שניהלה פעוטון ברמת גן, בעבירות של התעללות ו-14 סעיפי תקיפה. "מעשיה של הנאשמת התפרשו על שבועות - אין מדובר במעשים חריגים", הסבירה השופטת מעיין בן ארי. "אין ספק כי התנהלות המטפלת היו יחסי תלות ופגיעה בחסרי ישע. קזקביץ' השליטה אווירת פחד בגן. התנהגותה הייתה כרוכה בהשפלה, ביזוי והתעללות״.

לובה קזקביץ' - כתבות נוספות

ארבעה ילדים בפעוטון, ציינה השופטת, סבלו מהתעללות בעוצמה גבוהה. נגד השאר, בוצעו 14 עבירות תקיפה. "זו הסיבה שקיבלתי את דרישה התביעה להרשיע את הגננת גם בעבירת התעללות וגם בתקיפה", הוסיפה בן ארי. "חלק מהמעשים שעשתה משמעותיים בחומרתם בשל עוצמת האלימות. מדובר במסכת אירועים". קזקביץ' הואשמה גם בשיבוש הליכי משפט, בשל העובדה שמחקה חלק מהתיעודים.
עורך הדין אריאל שור שניהל את התיק בפרקליטות מחוז תל אביב מסר כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו והרשיע את הנאשמת בעבירות אלימות חמורות נגד פעוטות ותינוקות, עליהם הייתה אחראית מתוקף תפקידה. זהו שלב נוסף במאבקנו העיקש למיגור אלימות כלפי קטינים בכלל, ועבירות אלימות שמבוצעות על ידי מטפלות וגננות בפרט. אנו תקווה שההרשעות האחרונות של גננות שהתעללו בחסרי ישע ירתיעו ויובילו לשינוי".
כתב האישום כולל 25 עמודים שבהם מפורטים מעשיה של קזקביץ' והשתלשלות האירועים. עורך הדין ברנשטיין דמיטרי, המייצג את הנאשמת מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "נלמד את כתב האישום ונגיע מוכנים לשלב הטיעונים לעונש".
4 צפייה בגלריה
לובה קזקביץ' בבית המשפט המחוזי ת"א
לובה קזקביץ' בבית המשפט המחוזי ת"א
קזקביץ' בבית המשפט, היום
(צילום: מוטי קמחי)
בכתב האישום שהוגש בנובמבר 2020, יוחסו לגננת עבירות של התעללות ותקיפת קטינים ב"משפחתון של לובה" ברמת גן. בסרטונים שאותם ניסתה למחוק, נראית קזקביץ' משליכה, בין היתר, ילד קטן לתוך לול, דוחפת באלימות ומכסה את פניו של ילד אחר.
קזקביץ' הואשמה כי תקפה והתעללה בילדים, וכן השליטה בגן אווירה של טרור באמצעות מכות, דחיפות, משיכות, הטחות ועוד. באחד המקרים שתוארו באישום, נטען כי משכה ילד והטיחה אותו לאחור כך שראשו נחבט ברצפה. במקרה אחר, דחפה ילד למזרן כך שגופו הוטח בו, וכיסתה את פניו בשמיכה. במקרה אחר, נטען כי השאירה פעוט בן חצי שנה בסלקל ללא השגחה בחדר האמבטיה - רק משום שבכה.
4 צפייה בגלריה
מנהלת הגן של לובה- לובה קזקביץ' בבית המשפט
מנהלת הגן של לובה- לובה קזקביץ' בבית המשפט
"מסכת אירועים". קזקביץ' בדיון הקודם
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
מנהלת הגן של לובה- לובה קזקביץ' בבית המשפט
מנהלת הגן של לובה- לובה קזקביץ' בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
"על מנת להסתיר את מעשי התקיפה וההתעללות בגן, פנתה הנאשמת לטכנאי מצלמות וביקשה ממנו למחוק את תוכן מערכת ההקלטה שבה תועדו מעשי התקיפה וההתעללות", נכתב באישום. הטכנאי טען בעדותו במשטרה כי קזקביץ' ביקשה ממנו לבצע את הפעולה כי היא "מופיעה בהקלטה בעירום".
בעימות שנערך בינה לבין הסייעת בגן, הודתה הגננת במיוחס לה אך ניסתה להפחית מחומרת המעשים. בחקירתה אמרה: "אני לא מבינה איך עשיתי דבר כזה". בעדותה בבית המשפט, הביעה חרטה ואמרה: "עשיתי טעות, אני לא רוצה לראות יותר (את הסרטונים(, רק מבקשת סליחה מההורים ומבית המשפט".
4 צפייה בגלריה
הגננת המתעללת לובה קזקביץ' והגן המדובר ברמת גן
הגננת המתעללת לובה קזקביץ' והגן המדובר ברמת גן
"עשיתי טעות - מבקשת סליחה מההורים ומבית המשפט"
קזקביץ' נעצרה בעקבות חקירה שנפתחה לאחר תלונה שהגישו הורים לילדים בגן. ההורים חשדו כי משהו אינו כשורה בגן וביקשו לצפות במצלמות האבטחה. בשלב הראשון הם סורבו, אך בהמשך הצליחו להגיע לצילומים בסיוע של אחד העובדים.