אדיר גאנם (26) נרצח הלילה (בין חמישי לשישי) ביריות מחוץ לביתו של ראש העיר טייבה שועאע מנצור מסארוה. גאנם, שלחם בעבר בחטיבת כפיר, עבד לאחר שחרורו באבטחת אישים. אצל ראש העיר טייבה, לדברי המשפחה, הוא התחיל לעבוד רק השבוע.
2 צפייה בגלריה
אדיר גאנם
אדיר גאנם
"הכאב גדול והצער עמוק". אדיר גאנם
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בטייבה
זירת הירי בטייבה
העבריינים קראו לאדיר - וירו בו. זירת הרצח בטייבה
ראש העיר מרר וקרוב משפחתו של הנרצח, פריד גאנם, אמר ל-ynet כי "מדובר ברצח מתועב שבוצע ככל הנראה על-ידי חבורה שאיבדה צלם אנוש. אנחנו מוקיעים את הרצח ודורשים לתפוס את המבצעים השפלים שלו, ולנקוט כלפיהם במלוא חומרת הדין".
"אדיר הוא אדם נעים הליכות שחיפש לעצמו פרנסה בכבוד", הוסיף ראש העיר. "הכאב גדול והעצב עמוק. אנחנו דורשים ממשטרת ישראל ומהממשלה לשים קץ לתופעה המחרידה של רציחות, לרבות ובמיוחד כשהקורבנות הם אנשים טובים והגונים כמו הצעיר אדיר והיב גאנם. תפיסת הרוצחים והעמדתם לדין תנחם ולו מעט את המשפחה השכולה".
בעקבות הרצח, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע היום לטייבה, סייר בזירה, נפגש עם ראש העיר במשך כ-15 דקות וקיים דיון עם פיקוד המשטרה. בסיום, הודיע בן גביר ששב"כ נכנס גם הוא לחקירת הרצח. "מדובר במאבטח יקר שגם שירת בצה"ל", אמר בן גביר. "זה אירוע חמור שמוכיח למה אני רוצה להוסיף עוד שוטרים למשטרה ולמה צריך משמר לאומי חזק, שייתן מענה לתושבים בטייבה, בלוד, בעכו, בנגב ובגליל. צריך לתת מענה למי שגובה מהם פרוטקשן. אמרתי גם לראש העיר שכל הציבור יבין שיש נושא אחד שכולם צריכים להיות עליו, וזה להוציא את הנשק הבלתי-חוקי. אני נותן למשטרה כלים ומצפה לתוצאות".
מפקד מחוז מרכז במשטרה, אבי ביטון, אמר כי "כלל המשאבים מופנים לתיק הזה ונעשה את מירב המאמצים להעמיד את הרוצחים המתועבים האלה לדין. יש לנו כמה כיווני חקירה שאנחנו בודקים, יש צוותים בשטח שעושים את העבודה. אנחנו לא יכולים לשלול בינתיים שום כיוון - לא שמדובר בניסיון להגיע לראש העיר ולא שמדובר בכוונה תחילה לפגוע במאבטח".
לפי עדויות של תושבים בטייבה, שני אלמונים הגיעו לאזור ונעמדו מחוץ לביתו של מסארוה, ולאחר מכן קראו בשמו של המאבטח. בעקבות זאת הוא יצא החוצה, ואז החשודים ירו לעברו. לפי התושבים, אותם אלמונים לקחו את נשקו של המאבטח אחרי שביצעו את הירי.
המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת נסיבות המקרה, וציינה כי היא מבצעת סריקות אחר החשודים במעשה, לצד איסוף אמצעי תיעוד בסביבת הזירה וממצאים פורנזיים על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי. בנוסף, נבדק האם המבטח היה היעד של החמושים.
גם לפני כחודש וחצי ירו לעבר ביתו של ראש העיר טייבה. באותה תקרית נגרם נזק למבנה, אך לא היו נפגעים. כמו כן, לא נעצרו מעורבים במעשה.
פורסם לראשונה: 11:22, 21.04.23