שרי החוץ שמשתתפים בפסגה המדינית בשדה בוקר גינו את הפיגוע הערב (א') בחדרה, שבו נרצחו שני ישראלים. בתוך כך, בארגוני הטרור הפלסטינים קשרו בין הפגישה המדינית לפיגוע: "תגובה לפסגת הרוע שמשתתפים בה שרי החוץ של מדינות ערב".
שר החוץ יאיר לפיד עדכן בפרטי הפיגוע את שרי החוץ של איחוד האמירויות, בחריין, מצרים, מרוקו וארצות הברית. השרים גינו באוזניו את הפיגוע, מסרו את תנחומיהם למשפחות ושלחו איחולי החלמה לפצועים.
בתוך כך, ארגוני הטרור הפלסטינים בירכו על הפיגוע בחדרה, שעל פי הערכות מערכת הביטחון בוצע על ידי שני מחבלים ערבים אזרחי ישראל.
הג'יהאד האסלאמי קשר בין הפיגוע ל"פסגת הנגב" שנערכת בשדה בוקר בהשתתפות שרי החוץ של איחוד האמירויות, מצרים, מרוקו, בחריין וארצות הברית. "חזרתם של הפיגועים לעומק ישראל הוא דבר הכרחי ליצירת ההרתעה. הפיגוע בחדרה הוא תגובה של העם הפלסטיני ומשחררי האומה על 'פסגת הרוע' שמשתתפים בה שרי החוץ של מדינות ערב. הפיגוע הוא מסר של הרתעה למתנחלים ולחיילי ישראל".
גם בחמאס בירכו על הפיגוע "ההרואי נגד חיילי צבא הכיבוש בחדרה. אנו מדגישים כי זוהי תגובה טבעית ולגיטימית נגד הכיבוש ופשעיו נגד עמנו ומקומותינו הקדושים. אנו משבחים את מבצעי הפיגוע, שמגיע כנקמה על מות השהידים ותוקפנות הכיבוש. מדגישים כי עמנו ממשיך בדרכו להגנה על אדמותיו ומקומותיו הקדושים".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
אחד המחבלים בזירת הפיגוע
בכיר חמאס בעזה, מושיר אל-מסרי, הוסיף: "הפיגוע הוא התגובה לפסגת השפלות והבושה בנגב הכבוש".
שר הביטחון בני גנץ קיים דיון מיוחד בעקבות ההסלמה בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי וראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה.
בפיגוע הערב נהרגו שני ישראלים וארבעה נוספים נפצעו, שניים מהם במצב קשה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הלל יפה בעיר. כוחות גדולים של משטרה ומג"ב פועלים באזור אום אל פחם, גם שב"כ מעורב בחקירת הפיגוע.
השוטרים בזירה איתרו שלושה אקדחים, שני סכינים, מספר חבילות כדורים, משקפות וציוד לחימה נוסף שהיה ברשות המחבלים.