חיל האוויר תקף אמש (שני) מטרות ברצועת עזה. זאת בתגובה על הפרחת בלוני תבערה אתמול לעבר עוטף עזה. בין היתר הותקף בסיס צבאי של חמאס באזור חאן יונס.
מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב תקפו הלילה אתר לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס, וכן מתחם צבאי בחאן יונס בו ממוקם מפעל בטון המשמש לבניית מנהרות טרור. המתחם ממוקם במרחב אזרחי בסמוך לאתרי תרבות, מסגדים ומתקן מים. זוהי עדות נוספת לכך שחמאס ממקם במכוון את נכסיו בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה".
2 צפייה בגלריה
מתוך תיעוד התקיפה בחאן יונס
מתוך תיעוד התקיפה בחאן יונס
מתוך תיעוד התקיפה בחאן יונס
לפי ההודעה, "התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל מוקדם יותר". בהודעה נאמר כי "צה"ל ימשיך להגיב בתקיפות כנגד נסיונות הטרור ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה".
אתמול אחר הצהריים פרצו שלוש שריפות קוצים באזור קיבוץ ניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב. חוקר שריפות של שירותי הכיבוי קבע כי הן פרצו בגלל בלוני תבערה.

2 צפייה בגלריה
מספר שריפות באזור עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה
מספר שריפות באזור עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה
שריפה שפרצה אתמול בעוטף עזה בגלל בלון תבערה
תקיפת צה"ל האחרונה ברצועה הייתה לפני כשבוע, בתגובה על התפרעויות בגבול והפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל.
בשבת הופרחו עשרות צרורות של בלונים משטח הרצועה לכיוון עוטף עזה, אולם הבלונים לא נשאו חומרי נפץ או תבערה - אלא תמונות של הרוגים מהעימותים האחרונים מול צה"ל וכן תמונות של ראשי הזרועות הצבאיות ברצועה. בנוסף נשאו הבלונים מסרי אזהרה לישראל. באחד מהם נכתב בעברית קלוקלת: "תכונן לגיהנום".
דובר אחת מיחידות בלוני התבערה בעזה אמר בשבת: "הבלונים שהופרחו היום הם מסר ראשוני לישראל ועליה להפנים אותו - אם היא תמשיך לכפות מצור על הרצועה - נעסיק את יישובי העוטף בבלונים שלנו. לא נקבל את המשך המצור ואת הסחיטה ההומניטרית שעזה חווה".
"בלוני הדמה" הופרחו אחרי שבסוף השבוע שעבר שמר חמאס על רגיעה, ולא שלח מתפרעים לגבולה של הרצועה כפי שעשה בימים קודמים. ארגון הטרור הפלסטיני מנהל בשבועות האחרונים קמפיין לחץ על ישראל, שכלל כבר כמה אירועים של הפרחות בלוני תבערה או התפרעויות אלימות סמוך לגדר הגבול - שאחת מהן לפני שבועיים הסתיימה בירי מטווח אפס לראשו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שמת מפצעיו תשעה ימים לאחר מכן.
פורסם לראשונה: 23:44, 06.09.21