5 צפייה בגלריה
חסן שעלאן בביתו ההרוס
חסן שעלאן בביתו ההרוס
חסן שעלאן בביתו ההרוס
שלושת העצורים מאזור המשולש שנחשדו השבוע בירי לעבר ביתו ורכבו של כתב ynet חסן שעלאן, שוחררו היום (חמישי) לביתם. בדיון בעניינם בבית משפט השלום בלוד, הכחישו השלושה את המיוחס להם וטענו כי לא פגעו או חשבו לפגוע בו. במשטרה עדכנו כי נאסר על השלושה ליצור עם הכתב קשר או להתקרב לסביבתו למשך חצי שנה.
"אני עדיין לא יודע מי עמד מאחורי הירי לעבר הבית והרכב בטייבה ופיצוץ המטען בבית החדש בבאקה אל גרבייה", אמר שעלאן. "לי אישית אין קשר עם המשוחררים. בחיים לא דיברתי איתם, לא קיבלתי מהם איומים ולא הצבעתי על אף אחד - כי אני לא יודע מי רוצה לפגוע בי ובבני משפחתי".
שעלאן סיפר כי כחמישה חודשים לאחר האירועים, אשתו וילדיו עדיין שרויים באווירת פחד. "הם תמיד חוששים שגם המקרה השלישי יגיע. לא היה לנו קל להתמודד עם מה שעברנו. מי שנפגע יכול להרגיש בדברים בצורה עמוקה. אני מקווה שנחזור לשגרת החיים הרגילה".
המשטרה חושדת כי הרקע לירי ופיצוץ המטען הוא ככל הנראה הסיקור של שעלאן בעניין האלימות והפשיעה בחברה הערבית. עם זאת, הוא הבהיר כי האיומים לא יעצרו בעדו. "אני ממשיך בדרכי ואוביל הרבה נושאים לסדר היום. אני עושה עבודה מקצועית וטובה שתורמת לחברה הערבית".
5 צפייה בגלריה
ביתו של כתב ynet. הנזק מבפנים
ביתו של כתב ynet. הנזק מבפנים
ביתו של כתב ynet. הנזק מבפנים
בתחילת יוני ירו שני רעולי פנים עשרות כדורים אל ביתו ומכוניתו של שעלאן בטייבה. שלושה כדורים פגעו ליד מיטתם של בנו בן ה-4 ובתו בת ה-13 ששהו בחדרם. הם לא נפגעו אך נזק נגרם לרכוש.
אחד הכדורים פגע במרחק של 10 ס"מ בלבד מראשם של ילדיו. היורים שהו מחוץ לבית כשעה לפני הירי ושאלו שכנים היכן נמצא ביתו של שעלאן. לאחר שירו את צרורות הירי בסביבות 01:50 בלילה, נקב אחד מהם בשמו של חסן וקילל: "יא אחו אל-שרמוטה".
שבועיים לאחר מכן התפוצץ מטען חבלה בביתו החדש של שעלאן בבאקה אל גרבייה. המטען גרם לנזק בקומה הראשונה והשנייה בבית. חסן ומשפחתו לא שהו בבית ולא היו נפגעים. פיצוץ עז נשמע אז ברחבי העיר, גם בשכונות מרוחקות מהבית.
בעקבות המקרים, נפתחה חקירה סמויה ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433, שהובילה בסופו של דבר למעצרים.