פרשת הנחת מטעני החבלה למפורסמים: בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 11 שנות מאסר וחצי על העבריין אבנר הררי, שהורשע בניסיון רצח של כדורגלן הפועל ניר רמת השרון לשעבר, קובי מוסא. הררי זוכה בספטמבר האחרון מחמת הספק ממעורבות בהנחת מטען במכוניתה של הזמרת מרגלית צנעני. במקביל נגזרו על שותפו אבישי בן דוד 15 שנות מאסר בגין מעורבות בהנחת מטענים למוסא, צנעני ולאיש העסקים מאיר שמיר. בן דוד ישלם קנס של 40 אלף שקל, לצד פיצויים של 10 אלף שקלים לצנעני ו-10 אלף למוסא.
4 צפייה בגלריה
אבנר הררי
אבנר הררי
"הורשעתי בלי ראיות". אבנר הררי בבית המשפט, היום
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
אבישי בן דוד
אבישי בן דוד
אבישי בן דוד בדיון, היום
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
מאיר שמיר, מרגלית צנעני, קובי מוסא
מאיר שמיר, מרגלית צנעני, קובי מוסא
מאיר שמיר, מרגלית צנעני וקובי מוסא
(צילום: מוטי קמחי, עוז מועלם)
לפני גזר דינו אמר הררי: "אני חף מפשע לחלוטין. הואשמתי רק משום שקוראים לי אבנר הררי, חד משמעית. אין אפילו ראיה קטנה, גם לא ברף הנמוך, שום ראיה". אחרי גזר הדין הבטיח שיערער לבית המשפט העליון ותקף: "נעשה פה עיוות דין. לא היה כאן צדק".
השופטים אמרו בהחלטתם כי להררי "עבר פלילי מכביד ובהיקף חריג", וציינו כי "מדובר באדם שלא יודע לקחת אחריות על מעשיו". הם הוסיפו עם זאת כי "גילו של הררי ידבר בזכותו, והוא לא היה בזירה. משפטו התארך בגלל בן דוד". מנגד, משפחת בן דוד הטיחה בהררי: "הכול בגללך".
עורכי הדין חגי בנימין ומיכאל כהן מפרקליטות מחוז תל אביב, שניהלו את התיק, מסרו לאחר גזר הדין: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר עונשי מאסר ממושכים על הנאשמים, שהורשעו בכך שניסו לרצוח אדם חף מפשע באמצעות מטען חבלה. בתקופה שבה אנו עדים להפעלת מטעני חבלה במרכזי ערים הפוגעים בחפים מפשע, גזר הדין לא רק נותן ביטוי לחומרת המעשים. הוא גם שולח מסר חד לאותם העבריינים שפועלים מאחורי הקלעים ושולחים אחרים להניח מטעני חבלה - שגם הם אינם חסינים בפני הדין".

"לא אפגע באישה בת 70"

כתב האישום נגד הררי ובן דוד הוגש במרץ 2017, אז טענה פרקליטות מחוז תל אביב כי הררי ובן דוד ניסו לרצוח את מוסא ובמעורבות בהטענת מטען לצנעני. לבן דוד יוחסה גם הטמנת מטען לשמיר. לשניים יוחסו עבירות של קשירת קשר לפשע, עבירות נשק, סחיטה באיומים ועוד.
נטען שהשניים נהגו להיפגש בחנות הירקות של הררי בהרצליה, שם ייצרו, הכינו והרכיבו מטעני חבלה שאותם כיוונו להפעיל לפי הזמנה ובתמורה לתשלום. לטענת הפרקליטות, מטען הוצמד למכוניתה של צנעני כי סירבה להשמיע את שיריו של הררי ברדיו FM91 שבה היא משדרת. המטרה, נטען, הייתה להפחיד את צנעני ואת מנהלי תחנת הרדיו.
4 צפייה בגלריה
הזירה שבה נמצא המטען שהונח במכוניתו של קובי מוסא
הזירה שבה נמצא המטען שהונח במכוניתו של קובי מוסא
הזירה שבה נמצא המטען שהונח במכוניתו של קובי מוסא
(צילום: דוברות המשטרה)
בנוסף, השניים הואשמו במעורבות בהנחת מטען למוסא בפברואר 2017. נטען כי השניים קשרו קשר לחסלו, אם כי המניע אינו ברור. בעת ההכנות להפעלת המטען נתפס בן דוד בזירה על ידי המשטרה.
לאורך המשפט הכחישו השניים את המיוחס להם. הררי טען כי הוא וצנעני שומרים על יחסים טובים, הופיעו ביחד ונפגשו באירועים שונים. "אין דבר כזה שאני אפגע באישה בת 70", טען. "אין לי סיבה לעשות דבר כזה בחיים".
איתן סבגעו"ד איתן סבגצילום: מוטי קמחי
הררי הורשע בחלק מהעבירות. על הזיכוי של הררי מהאישום בעניינה של צנעני אמר השופט רענן בן יוסף כי "תחושת הבטן השיפוטית נותנת חשד כבד שהררי השתתף בעניין, אבל התביעה לא הציגה שיחה טלפונית אחת שהשניים עסקו בסוגייה".
מיכאל כהן וחגי בנימין מפרקליטות מחוז תל אביב ייצגו את המדינה. את אבישי בן דוד מייצג עו"ד אבי כהן, ואת הררי מייצגים עוה"ד צ'רלי סבג ואיתן סבג.