למרות הקיפאון במגעים לעסקת טיעון במשפטו של בנימין נתניהו, ח"כים בליכוד ממשיכים להתכונן לאפשרות של בחירות לראשות המפלגה. חבר הכנסת ישראל כץ הכריז רשמית הבוקר (ראשון) כי אם נתניהו יפרוש, הוא יפעל להיבחר ליו"ר זמני של המפלגה ולהקים ממשלה כבר בכנסת הנוכחית. ח"כ דוד ביטן אמר באולפן ynet כי הוא תומך בכץ, ולדבריו הוא יכול להקים ממשלה כיו"ר זמני של הליכוד "בלי שום בעיה".
כץ שיגר הבוקר הודעה לפעילים, שבה הכחיש שהוא מקיים בימים אלו מגעים עם גורמים בקואליציה על הרכבת ממשלה. "אנו עדים לצערי בימים האחרונים למערכת משומנת היטב של גורמים עלומי שם שפועלת מסביב לשעון וממציאה פייק ניוז, מפיצה שמועות זדוניות ובעיקר משדרת לחץ אטומי".
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ ודוד ביטן
ישראל כץ ודוד ביטן
ישראל כץ ודוד ביטן
(צילום: אבי מועלם)
הוא השיב בין היתר לח"כ מירי רגב שכתבה אתמול בטוויטר: "ישראל כץ, עצור את חרושת השמועות עכשיו ותצהיר שלא ניהלת שום מגעים עם אלה שקרעו את הליכוד ובגללם אנחנו באופוזיציה", והיום כתבה שוב: "אף אחד לא נתן לך את המנדט לדבר בשם הליכוד. הפסקנו להיות תמימים ופראיירים אנחנו מפלגה עם עמוד שדרה ואידיאולוגיה שהיא מעל תפקיד או כסא. על כולנו להיות מאוחדים סביב נתניהו ולפעול יחד כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת". כץ כתב כי "אני מדגיש בצורה ברורה שאני לא מקיים שום משא ומתן עם אף גורם בקואליציה ביחס להרכבת ממשלה - כי אין בזה טעם בשלב הזה".
כץ הוסיף: "אם וכאשר נתניהו יחליט לעזוב, וזו החלטה לגמרי אישית שלו, אצטער מאוד על הנסיבות שהביאו לכך, ולאחר מכן אפעל בהתאם לחוקת הליכוד כדי להיבחר בתוך מרכז הליכוד שלנו כיו"ר הזמני של הליכוד ולהרכיב במהירות ממשלה בראשות הליכוד עוד בכנסת הנוכחית".
ח"כ דוד ביטן הביע את תמיכתו בכץ ואמר כי הוא המתאים ביותר. "לא צריכים להסתכל רק על הקואליציה, אלא גם על האופוזיציה. המפלגות באופוזיציה לא יכולות להסכים לכל אחד שיבוא ירצה להקים ממשלה מטעם הליכוד. צריך אדם שהן מסכימות לו, ולישראל כץ יש הסכמה ברורה לדעתי", הסביר.
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה הליכוד
ישיבת סיעה הליכוד
ביטן: "תומך בנתניהו למרות שאני מבקר אותו"
(צילום: יואב דודקביץ')
ביטן אמר כי כץ יוכל להקים ממשלה כבר אם ייבחר ליו"ר זמני של הליכוד. "לפי החוקה, מרכז המפלגה בוחר יו"ר זמני. יש לו 90 יום עד הפריימריז, ובזמן הזה הוא מסוגל להקים ממשלה בלי שום בעיה". הוא ציין כי יולי אדלשטיין ומירי רגב לא יצליחו לעשות זאת. "כץ יכול יותר מכולם".
ביטן הדגיש כי כץ עדיף לשיטתו על פני ניר ברקת. "אני תומך בו כי הוא מתאים, לא כי הוא חבר שלי. הוא עשה תפקידי שרים בצורה מוצלחת, היה חבר בקבינט הביטחוני לתקופה ארוכה, ויותר מתאים להיות ראש הממשלה מאשר ראש עיריית ירושלים, שזה תפקיד לא משמעותי בנושאים האלו".
ביטן התייחס לנתק בינו לבין יו"ר האופוזיציה נתניהו ואמר: "אני תמיד אמרתי לו - 'אני אבקר אותך. זו היכולת שלי לומר את האמת, אני גם אבקר אותך וגם אתמוך בך'. אני תומך בו למרות שאני מבקר אותו, והוא יודע את זה".
הוא גם הגיב על הפרסום ב-ynet מפי בכיר במערכת אכיפת החוק, שלפיו המשטרה שתלה תוכנת ריגול במכשיר הנייד של מקורב לביטן במסגרת חקירת פרשת השחיתות שבגינה הוא עומד לדין. "אני מצפה שהיועמ"ש יבוא ויאמר אם השתמשו בתוכנה הזו בחקירה שלי ואם האקרים באמת היו חלק מהעניין הזה. אני תמיד טענתי שזה לא חוקי כל מה שקרה אצלי וגם טענו את זה בחקירה ובשימוע. אני רוצה שהיועמ"ש יגיד אם זה היה או לא, יעכב תהליכים ויעשה לי שימוע חוזר. כל התהליך מזוהם".

יוזמה בליכוד: נתניהו יישאר יו"ר גם לאחר שיתפטר מהכנסת

בינתיים מתגלעת מחלוקת בקרב פעילי הליכוד סביב יוזמה שלפיה נתניהו ימשך להחזיק בתואר יו"ר הליכוד גם אחרי שיורחק מהכנסת והממשלה במסגרת עסקת טיעון. "אם הוא יחליט לחתום על עסקת טיעון הוא יצטרך לפרוש מהחיים הפוליטיים למספר שנים, ואני לא חושב שהוא צריך להמשיך להיות יו"ר הליכוד", אמר חבר המרכז והח"כ לשעבר דוד מנע. הוא יכול לחיות את חייו ולתת ליו"ר הליכוד הנבחר לנהל ולהתנהל לבד".
חבר המרכז שלומי וקנין התנגד לשיח הציבורי סביב סוגיית עסקת הטיעון. "תניחו לנתניהו, הוא זה שצריך להחליט בעצמו לאן הוא הולך. הוא זה שיחליט אם הוא רוצה עסקת טיעון או להמשיך את המשפט. 35 שנה תרם למדינה ולציבור והיום הוא הגיע להחלטה שהוא צריך להיות איתה עם עצמו ועם בני משפחתו והילדים, הם אלה שיקבעו את עתידו, אף אחד אחר מבחוץ לא יחליט עליו. אני כועס על פעילים, ח"כים ואנשי תקשורת מימין, שרוצים לדחוף אותו פנימה לגוב האריות".