2 צפייה בגלריה
ניקולאי ריבלצ'נקו בן 84 מחיפה שנהרג בתאונת ה"פגע וברח"  בחיפה.
ניקולאי ריבלצ'נקו בן 84 מחיפה שנהרג בתאונת ה"פגע וברח"  בחיפה.
ניקולאי ריבלצ'נקו ז"ל. "נסע לבקר חבר ונהרג כשחזר"
(באדיבות המשפחה)
"את הנהג שהרג את אבא שלי בכביש ולא עצר לנסות לעזור לו או להזעיק עזרה, צריך לתפוס. זה רוע לב, הוא לא בן אדם", כך אומר היום (רביעי) ל-ynet אולג גרינברג, בנו של ניקולאי ריבלצ'נקו בן 84 מחיפה, שנהרג אמש בתאונת פגע וברח בעיר. במשטרה ממשיכים בחיפושים אחר הנהג הנמלט ומעריכים שיצליחו לתפוס אותו.
ריבלצ'נקו, שעלה מקישיניב, מולדובה, לפני 25 שנים, התאלמן מאשתו לינה (80) לפני ארבע שנים. הוא הותיר אחריו בן ובת, ושלושה נכדים. "אבא היה אדם שתפקד", מוסיף אולג. "הוא אמנם נעזר במקל, אבל הלך לשוק, וגם אתמול אחר הצהריים הוא נסע באוטובוס לבקר חבר וחזר בערב הביתה. הוא ירד בתחנה שנמצאת ממש מול הבית שלו, החל לחצות את הכביש ונפגע. הנהג או הנהגת לא עצרו לעזור לו והשאירו אותו פצוע ומדמם על הכביש. זה בלתי מתקבל על הדעת".
התאונה התרחשה בשעה 18:00 בפינת הרחובות דורי ופינסקר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לריבלצ'נקו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו במצב בינוני אל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, ואולם זמן לא רב לאחר הגעתו הידרדר מצבו ונקבע מותו.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בה נהרג ניקולאי ריבלצ'נקו בן ה84
זירת תאונת הפגע וברח בה נהרג ניקולאי ריבלצ'נקו בן ה84
זירת התאונה בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה, ומנסים להתחקות אחר הרכב הנמלט. "חיפשתי אותו והוא לא ענה לי", ממשיך אולג. "דיווחתי למשטרה שאבא שלי נעלם ונתתי להם את השם ואת תעודת הזהות שלו. אחרי שעה אחותי התקשרה אלי ואמרה שהגיעה אליהם משטרה. הגעתי לבית של אחותי, ושם שמענו מהשוטרים שאבא נפגע בתאונה ונפטר.
"הנהג או הנהגת - זה לא בן אדם בכלל. זה רוע לב. זה צומת מואר והיו עדי ראייה במקום. בהמשך יש מצלמות. צריך לחפש ולתפוס אותו. עם הטכנולוגיות של היום לא קשה למצוא עבריין כזה. זה לא כביש סואן, כמה מכוניות עברו שם באותו הזמן? הנהג היה חייב לעצור אחרי שפגע בבן אדם ולעזור".
במקביל, המשטרה עצרה היום חשוד בתאונת פגע וברח שאירעה בסוף השבוע בעוספיא, שבמהלכה נפצע ילד בן 11 באורח קל. הדיווח על התאונה התקבל ביום שישי בשעות הערב, ובוחני התנועה של מרחב כרמל הגיעו למקום ופתחו בחקירה, שבמהלכה ביצעו מגוון פעולות שכללו גם שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. החשוד בפגע וברח, תושב עוספיא בן 21, הובא לחקירה ושוחרר בתנאים מגבילים. רכבו נתפס, וחקירת המשטרה נמשכת.
מספר קורבנות תאונות הדרכים השנה עומד על 303. אף שמדובר בירידה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ישראל, כמו בכל שנה בעשור האחרון, שוב חצתה את הרף של 300 הרוגים בדרכים בשנה - חודש וחצי לפני סיום השנה האזרחית. בסך הכל, מאז 2013, נהרגו בכבישים 3,365 בני אדם.