1 צפייה בגלריה
חוף הכרמל
חוף הכרמל
חוף הכרמל
(צילום: גלעד כרמלי)
רשות הטבע והגנים הודיעה הבוקר (יום שישי) על סגירה נרחבת של מסלולי טיול במהלך כל סוף השבוע בעקבות התראה קיצונית על סיכוי לשריפות. ייסגרו כל מסלולי הטיול באזור הכרמל (למעט נחל מערות), שבילי הטיול בשמורת נחל עמוד, וכל מסלולי הטיול במרחב שבין חדרה לזיקים, בשפלת יהודה ובהרי יהודה. האתרים שיישארו פתוחים באזורים אלו הם שמורת חי בר כרמל, גן לאומי עין חמד, גן לאומי ירקון (תל אפק), עין חניה ומערת הנטיפים.
בשל התנאים ייתכן שייסגרו מסלולי טיול נוספים. ניתן להתעדכן באתר רשות הטבע והגנים או במוקד הטלפוני 3639*.
חזאי ynet דני רופ מסביר כי מאחר שלא ירד גשם תקופה ארוכה, ולאור הרוח המזרחית היבשה והטמפרטורות הגבוהות, ובעיקר בשל העובדה שהאורנים והיערות יבשים - קיים חשש גדול יותר משריפות. בתנאים כאלה, שזהים לאלה שהיו לפני אסון הכרמל, האש נוטה להתפשט במהירות רבה - כך שכל אש קטנה שידליק מטייל עלולה להפוך במהירות לשריפה גדולה.
בשל התנאים הקיצוניים, נציב כבאות והצלה פרסם צו האוסר על הדלקת אש בפארקים, ביערות קק"ל ובשטחים הפתוחים, כל העובר על צו זה צפוי לקנס של עד 73,500 שח. עובדי ויערני קק"ל ביקשו מציבור המטיילים בפארקים וביערות להימנע מהדלקת אש מכל סוג שהוא, והוסיפו כי "אם ראיתם אש גלויה בפארקים וביערות קק"ל מכל סוג שהוא - יש לכבות אותה מיד".
עוד נמסר, כי "עובדי ויערני קק"ל יערכו סיורים ותצפיות על מנת לאתר מוקדי אש. אם יתגלו כאלה, צוותי הכיבוי של קק"ל יפעלו מהר ככל שניתן עם כל האמצעים העומדים לרשותם לכיבוי האש. אם נקלעתם לאזור שריפה יש לפנות את השטח מהר נגד כיוון הרוח ולהודיע מידית לשירותי הכיבוי בטלפון 102".