ראש העיר חיפה יונה יהב חשף אמש (שלישי), את כוונתו לקרוא שכונה בעיר על שמו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן – לאות הוקרה על תמיכתו חסרת הפשרות בישראל.
2 צפייה בגלריה
יונה יהב ג'ו ביידן
יונה יהב ג'ו ביידן
יונה יהב וג'ו ביידן. "אקרא שכונה בחיפה על שמו"
(צילום: אלעד גרשגורן, REUTERS/Kevin Lamarque)

באופן דומה, ביוני 2019 אישרה הממשלה את הקמת היישוב "רמת טראמפ" ברמת הגולן, על שמו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. בהצעת ההחלטה בנושא נכתב כי זאת "מתוך הערכה לפועלו של נשיא ארה"ב ה-45 הנשיא דונלד טראמפ למען מדינת ישראל במגוון רחב של תחומים, ומתוך הבעת תודה על ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל וההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן".
2 צפייה בגלריה
רמת טראמפ, הישוב שבנימין נתניהו הקים לכבוד דונלד טראמפ ברמת הגולן
רמת טראמפ, הישוב שבנימין נתניהו הקים לכבוד דונלד טראמפ ברמת הגולן
רמת טראמפ, הישוב שהוקם ברמת הגולן לכבוד דונלד טראמפ
(צילום: אביהו שפירא)
הצהרתו של של יהב הגיעה בטקס הרמת הכוסית המסורתי של מרכז "הבית הספרדי" בעיר לקראת פסח, שבה גם התחייב ראש העיר החדש-ישן כי יכניס לתוכניות הלימוד של בתי הספר בחיפה לימודי עדות, במטרה להעמיק את ההיכרות בין התושבים השונים. בנוסף, מתכנן יהב להחיל גם לימודי ערבית מדוברת בכל בתי הספר החל מכיתה ב'.
בטקס התארח גם חיים כהן, יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית בישראל. יחד איתו הגיעו מרבית ראשי הארגונים שנכללים בפדרציה. עו"ד יוסף גילאור, יו"ר ועד עמותת "העדה היהודית הספרדית חיפה", פירט בדברי הברכה לחג, את העצב והדאגה השוררים במדינה, אך הציע נחמה: "ידענו להתגבר בעבר על אויבים אכזריים ועל משברים חמורים. יש לנו תעצומות נפש. אם ניצמד לייאוש, לא יצמחו פרחי האביב. אם ניצמד לתקווה ונטפח אותה, נזכה לתקומה אמיתית".
יוסי אזרי, יו"ר מרכז היום של הבית הספרדי, נשא גם הוא דברים בטקס והדגיש את תרומת הפעילויות במרכז לקהילה בחיפה ומחוצה לה. מנכ"לית הבית הספרדי, נטעלי בן, סיפרה על הלבטים לקראת הטקס, ועל חשיבות השמירה על המסורת כחלק מההתמודדות עם המציאות המורכבת. בנוסף החמיאה לעובדים: "שמרנו על חוסן רגשי וצוותי גם אחרי זוועות ה-7/10. המשכנו להעניק לדיירים שירות מכל הלב וגם תחושת ביטחון".