"פעל בקור רוח ומנע מימוש של פיגוע גדול יותר": סגן א', שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה במחסום בל במרחב מכבים - וחיסל את המחבל לפני כחצי שנה, קיבל אתמול (רביעי) ציון לשבח ממפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף אבי בלוט. מפקד האוגדה נימק את ההחלטה, והסביר בטקס כי "פעולתו של הקצין במצב אליו נקלע המחישה את המקצועיות והנחישות המצופים מלוחמי צבא ההגנה לישראל".
לדבריו, "על אף פגיעתו החמורה הפגין סגן א' תושייה ואומץ לב יוצאי דופן כשדרך את נשקו ונטרל את המחבל. במעשים אלו מנע פגיעה בחייליו ששהו בעמדה. הוא פעל בדייקנות תוך גילוי מסירות בהגנה על לוחמיו ועל אזרחי מדינת ישראל". הענקת הצל"ש, שהתקיימה במסגרת טקס מצטייני מפקד אוגדת יהודה ושומרון בהיכל התרבות באריאל, אושרה על ידי מפקד פיקוד המרכז.
2 צפייה בגלריה
טקס הענקת הצל"ש לסגן א' שנטרל מחבל לאחר שנפצע קשה
טקס הענקת הצל"ש לסגן א' שנטרל מחבל לאחר שנפצע קשה
הענקת הצל"ש. "הגן על אזרחי מדינת ישראל"
(צילום: דובר צה"ל )
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע, הגרזן מהפיגוע
זירת הפיגוע, הגרזן מהפיגוע
זירת הפיגוע, והגרזן שנשא המחבל
הפיגוע אירע בתחילת חודש נובמבר האחרון, כשהמחבל נסע עם רכבו בכביש 443 והגיע לצד הישראלי של המחסום. הוא דרס את הקצין, סמ"פ בגדוד תבור של פיקוד העורף, ויצא לתקוף אותו עם גרזן. סגן א' מיהר לדרוך את נשקו על אף שנפצע, והצליח לירות בו ולחסלו. הוא פונה לבית חולים שערי צדק בירושלים במצב קשה עם חבלות בגפיים, ובהמשך מצבו התייצב והוא שב להכרה.
הפלסטינים אמרו כי המחבל הוא חאבס ריאן (54) מבית דוקו שצפונית-מערבית לירושלים. שניים מבניו היו מעורבים בעבר בטרור, אחד מהם אסיר משוחרר - והשני עדיין בבית הכלא.