חנה קציר, בת 76 מקיבוץ ניר עוז, שוחררה אמש משבי חמאס כמה ימים לאחר שארגון הג'יהאד האיסלאמי הכריז על מותה. כרמית פלטי-קציר, בתה, סיפרה בשיחה עם ynet על שיחת העדכון הכואבת שהייתה לחנה עם בני משפחתה שסיפרו לה כי בעלה רמי קציר (79) נרצח במתקפת הטרור ובנה אלעד (47) עדיין מוחזק בשבי.
"אנחנו בסערת רגשות גדולה", סיפרה הבת כרמית. "מצד אחד אנחנו שמחים על החזרה של אימא ומצד שני וחרדים לגורלו של אלעד. אימא עוד צריכה לעכל את מה שעבר עליה. סיפרנו לה על אבא ועל אלעד. מיד כשהיא הגיעה היא שאלה – איפה אבא. חשבנו הרבה איך לעשות את זה נכון, איך אומרים ומה אומרים. היא התעקשה לדעת. כשהיא נחטפה היא לא ידעה מה עלה בגורלם. היא לא ידעה שאבא נרצח. סיפרנו לה, הרגשנו שזה נכון ושהיא צריכה לדעת בהקדם האפשרי. היא מיד גם שאלה: 'איפה אלעד? למה הוא לא פה?'. היא לא הבינה למה אלעד לא כאן עם כולנו. סיפרנו לה שהוא חטוף. היא עצובה מאוד ודואגת. ניסינו לנחם אותה שבשואה הנוכחית הסטטוס של חטוף זה דבר חיובי, עד כמה שזה אבסורד.
3 צפייה בגלריה
אלעד קציר
אלעד קציר
אלעד קציר, עדיין מוחזר בעזה
3 צפייה בגלריה
אברהם רמי קציר
אברהם רמי קציר
רמי קציר ז"ל
כרמית נמצאת לצד אימה חנה בבית חולים במרכז הארץ. "השחרור הפיזי של אימא הוא רק צעד ראשון", אמרה הבת. "עכשיו צפוי לה תהליך ארוך ושיקום ממושך. זה רק מתחיל ואנחנו לצידה כל הזמן. גם ברמה הארצית זו רק ההתחלה. התהליך יסתיים עד שיגיע אחרון החטופים. זאת המחויבות שלנו לכולם. כמו שהם נחטפו, ככה הם יחזרו. זאת חובת המדינה".
בתוך כך, כרמית פלטי-קציר פרסמה הערב סרטון יחד עם אוראין אדר, יאיר מוזס וענת שושני. "אני לוקחת את השעות הקרובות ליהנות שוב מהקירבה לאימא שלי, אבל ממש עוד רגע אחזור להילחם על אחי אלעד קציר שעדיין נמצא בעזה", אמרה כרמית. "היום אני יודעת מהסיפורים של אימא שלי כמה קשים החיים שם, אני לא יכולה לדמיין כמה קשה לאחי".

אוראין אמרה בסרטון כי הסיפורים של סבתא משבי חמאס עוצרי נשימה. "תמיר אדר, בן הדוד שלי, הנכד הבכור שלה, עדיין בעזה. אני לא אפסיק להילחם עד שגם הוא יחזור, עד שכולם יחזרו", אמר אדר.
יאיר מוזס, שאימו שוחררה, אמר כי ימשיך לעשות הכל כדי להשיב את אביו גדי מוזס שעדיין מוחזק על ידי חמאס. "אין תמונת ניצחון ולא תהיה תמונת ניצחון עד שאחרון החטופים יחזור הביתה בשלום", אמר מוזס.
ענת שושני, שסבתא עדינה משה שוחררה וסבה סעיד משה נרצח במתקפת הטרור, אמרה: "לצד הרגשות החיוביים והשמחה שמציפה אותנו אני רוצה לכאוב את הכאב של כל אותם אנשים שיקרים לנו כל כך שלא ישובו ולא יוכלו לשוב. המשפחות שלנו השתנו, איבדנו אנשים אהובים רבים, אבל המשפחות שלנו גם התרחבו, הפכנו לחלק ממשפחה גדולה עם משפחות החטופים האחרות ולא נשאיר אף בן משפחה מאחור".