בביתם בבאר יעקב יושבים שבעה בני משפחתו של לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, שהובא אמש (שני) למנוחות בחלקה הצבאית בקריית שאול בתל אביב. האבא יוסי והאח אודי התפללו תפילת שחרית בסוכת האבלים, שהוקמה בחצר ביתם, יחד עם מספר לוחמי מג"ב ואנשי חב"ד בבאר יעקב. האמא ניצה ושתי האחיות ישבו בבית מוקפות בבני המשפחה הקרובה.
הדברים שזעקה האם מעל קברו הטרי של בנה בראל אחד מארבעת ילדיה, עדיין הדהדו היום בבית המשפחה והיו לשיחה המרכזית בין המנחמים שהגיעו לנחם את המשפחה. בני המשפחה העדיפו הבוקר להיות לבד עם כאבם ולקבל את המנחמים הרבים שהחלו משעות הבוקר לזרום, מכל חלקי הארץ, לבית המשפחה. בראל נפצע לפני תשעה ימים מירי בגבול רצועת עזה ומת מפצעיו אתמול אחר הצהריים.
7 צפייה בגלריה
הלוויתו של בראל חדריה שמואלי
הלוויתו של בראל חדריה שמואלי
(צילום: יריב כץ)
7 צפייה בגלריה
יוסי, אביו של בראל חדריה
יוסי, אביו של בראל חדריה
"איך עוברים את זה?". יוסי, אביו של בראל חדריה
(צילום: שאול גולן)
חבורת תלמידי כיתה ז', שיצאו מבית ספרם, שנמצא מעברו השני של הכביש, נכנסו בצעדים מהוססים, לנחם את האבא שקיבל אותם והודה להם. התלמידים הצעירים גרמו לכמה רגעים של נחת לבני המשפחה האבלים. על שולחן בכניסה לסוכת האבלים, אנשים הדליקו נרות לזכרו של בראל על בריסטול לבן שהונח על השולחן נכתב "זכור" ומנחמים כתבו דברי פרידה מלוחם מג"ב שלא הכירו מעולם.
צעירה שהגיעה מקריית שמונה כתבה "גיבור ישראל את חייך נתת לעם ישראל", אחרת כתבה "תודה על שהקרבת את נפשך למעננו גיבור שלנו". ראש עיריית באר יעקב, ניסים גוזלן, דאג אישית יחד עם מג"ב להקים את סוכת האבלים ואת כל מה שנדרש.
7 צפייה בגלריה
ברוך בן יגאל
ברוך בן יגאל
"עכשיו הזמן לחבק". ברוך בן יגאל
(צילום: יריב כץ)

האב השכול ברוך בן יגאל, שאיבד את בנו היחיד סמל עמית בן יגאל ששירת בגולני ונפל במאי 2020 בפעילות מבצעית בשטחים, הגיע לנחם את ההורים, לאחר שהיה לצידם גם בבית החולים סורוקה מאז שנפצע בנם ונלחם על חייו.
"אני איבדתי את בני היחיד וגם האבא יוסי איבד את בנו יחידו", אמר בן יגאל לאחר שניחם את ההורים במשך שעה ארוכה. "יוסי האבא שאל אותי ברוך 'איך עוברים את זה?'". ברוך מספר שענה לו: "יוסי אתה חייב חייב להיות חזק למען הבן שלך, בן יחיד הבן שלך, בן יחיד הבן שלי, שניהם היו ביחידה קרבית, הם בחרו בזה אף אחד לא הכריח אותם, הם בחרו בדגל הם בחרו בצה"ל".
בן יגאל המשיך: "עכשיו זה הזמן לא לתחקירים לא לשאלות קשות, עכשיו הזמן לחבק. רבותיי רק אתמול הייתה הלוויה, הקבר עדיין טרי עכשיו זה זמן לחבק ואני רוצה להגיד לכם אתמול בלוויה היו ספרדים ואשכנזים, שמאל וימין, דתיים וחילוניים, עם ישראל הגיע לחבק את המשפחה וזה מה שחשוב זה מה שצריך להסתכל על החיבוק הזה כי בלי החיבוק הזה של עם ישראל אי אפשר לעבור את זה. אני קורא לכל עם ישראל בואו לכאן חזקו את המשפחה".
7 צפייה בגלריה
בראל חדריה ז"ל וחבריו
בראל חדריה ז"ל וחבריו
התכוון להתחיל בהליכים לשירות קבע. "לוחם מקצועי מאוד"
(באדיבות מג"ב)
בראל התכוון להתחיל השבוע בהליכים לשירות קבע. את שירותו הסדיר אמור היה לסיים בנובמבר הקרוב וישר לאחר מכן היה מתוכנן להמשיך בשירות קבע בימס דרום. "מה קורה? זה בראל מצוות 30. רציתי לשאול מתי אני יכול להתחיל הליכים לחתימת קבע?", כתב בראל רק בתחילת החודש. בראל התגייס למשמר הגבול וביצע את הכשרת הלוחמים במחזור מרץ 2019, לאחר הכשרת הלוחמים יצא לקורס מסתערבים במג"ב ולאחר מכן שובץ ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום. במהלך שירותו ביחידה ביצע קורס צלפים ושימש כצלף בימ"ס. הלוחם היה שותף בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית.
"בראל לוחם מקצועי מאוד, השתתף בהמון מבצעים והרבה משימות, ברוב המשימות בראל תפקד כמפקד על לוחמים למרות שלא היה עם הכשרת קורס מ"כים, בעל יכולות גבוהות עם קור רוח", מספר רס"ר ב' סגן מפקד הצוות של בראל. "באחד המבצעים שלנו אני בתור המפקד שלו נקלעתי לסיטואציה שהייתי איתו ביחד, לא אפרט יותר מידי אבל כשהרמתי את הראש וראיתי שבראל לידי הרגשתי כל כך הקלה ועשה לי שקט מבצעי אי אפשר לתאר את התחושה במילים".
7 צפייה בגלריה
ברוך בן יגאל ואופיר אקוניס
ברוך בן יגאל ואופיר אקוניס
ח"כ אופיר אקוניס. "הלב שבור לרסיסים"
(צילום: יריב כץ)
7 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
ח"כ מירי רגב. "צריכה לקום ועדת חקירה"
(צילום: יריב כץ)
גם הפוליטיקאים מהאופוזיציה הגיעו במהלך היום לבאר יעקב. ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) הגיע גם הוא לנחם את המשפחה. "המשפחה שבורה והלב שבור לרסיסים שבוע, המקרה הזה היה מקרה שלא היה צריך לקרות. אני חושב שברור כשמש שבשבת שעברה ההיערכות הייתה רעה, אם היא הייתה בכלל, אני חושב שהציבור ובראש ובראשונה משפחתו של בראל צריכה לדעת מה התרחש שם", אמר.
ח"כ מירי רגב, גם היא מהליכוד, אמרה בצאתה מבית המשפחה: "הכאב הוא מאוד מאוד גדול האמת שקשה מאוד לשמוע את מה שהם אומרים. אין ספק שהיה כאן מחדל מבצעי חמור ביותר ואני מצפה גם מהצבא וגם מהמשטרה לבדוק את המחדל הזה באופן הכי שקוף ולראות כיצד אירעו הטעויות האלה כדי שהדבר הזה לא יחזור על עצמו".
היא תקפה את הממשלה וקראה להקים ועדת חקירה בנושא: "המחדל העיקרי ועל זה צריך להקים ועדת חקירה זה על ההתנהלות של הממשלה הזאת. ממשלה שסופגת שמכילה שמבליגה, ממשלה שלא מגיבה על ירי של טילים מהצפון, ממשלה שמאפשרת למחבלים להגיע עד הגדר ומכילה את זה. ממשלה שכשיש ירי בדרום ומכילה את זה זאת ממשלה תבוסתנית, ממשלה שמסכנת את חיי אזרחי מדינת ישראל".
7 צפייה בגלריה
יונתן פולארד ויוסי אביו של בראל חדריה שמואלי ז"ל
יונתן פולארד ויוסי אביו של בראל חדריה שמואלי ז"ל
יונתן פולארד ויוסי אביו של בראל חדריה שמואלי
(צילום: שאול גולן)
ח"כ רגב שוחחה עם ההורים במהלך ביקורה: "הם רוצים דבר אחד - לדעת את האמת. הם רוצים להבין כיצד שלחו את הבן שלהם להיות שם כמו במטווח. לא נתנו הנחיות לא אפשרו להם לירות איך בכלל המחבלים הגיעו לשם, איך לא ידעו מה מצב המחבלים מה הם חשבו שהמחבלים מגיעים עם מה, עם פרחים? זאת אומרת מה קרה כאן בגזרה הזאת? לאור התמונות הנוראיות שפורסמו על ידי הצד השני על ידי חמאס. בראל לא נהרג במילוי תפקידו, פה הוא נרצח. פה הוא נשלח למטווח בלי שידע, בלי שיהיו הנחיות ברורות. צריך לבדוק פה את ההתנהלות הכושלת והמחדל המנהיגותי של הממשלה הזאת שזו ממשלה שרק מבליגה ומכילה".
יונתן פולארד הגיע גם הוא לנחם את בני המשפחה: "באתי לתת חיזוק ונחמה למשפחה שלו. זוהי סיטואציה מאוד טרגית וזה הכי הרבה, בשביל כולנו, הכי הרבה שאנחנו יכולים לעשות זה להראות סולידריות לגיבור ישראל, ההורים שלו והמשפחה שלו. כולם במדינה הזאת חייבים למשפחה הזאת".