2 צפייה בגלריה
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
בראל חדריה שמואלי
(צילום: דוברות המשטרה)
בבית החולים סורוקה בבאר שבע נקבע היום (שני) מותו של לוחם מג"ב סמ"ר בראל חדריה שמואלי, שנפצע לפני תשעה ימים מירי בגבול רצועת עזה. הוא הותיר אחריו אב - שלו היה בן יחיד - ואת אמו, שתי אחיות ואח. הלווייתו תתקיים הערב ב-21:30 בבית העלמין קריית שאול שבתל אביב.
שמואלי אושפז בבית החולים עם פציעה קשה בראשו מאז העימותים בגבול הרצועה בשבת שעברה. מאות מפגינים פלסטינים התקרבו לגדר בצפון הרצועה במהלך הפגנה שארגן חמאס. אחד מהם הסתיר אקדח במכנסיים, וירה בלוחם המסתערבים דרך צהר שממנו כיוון שמואלי את נשק הצלפים שלו. אחד הכדורים שירה המחבל, פעיל חמאס, פגע בראשו של שמואלי מטווח אפס.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד ללוחם זמן קצר לאחר היוודע דבר מותו: "קיבלתי בצער עמוק את הבשורה המרה על מותו של לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, שנפל בהגנה על ביטחון ישראל. אין מילים מספקות כדי לנחם את המשפחה באבלה הכבד. בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו. הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. תהא נשמתו של בראל צרורה בצרור החיים".
שר הביטחון בני גנץ פרסם גם הוא הספד: "בראל חדריה שמואלי, מטובי בניה של המדינה, נפל בהגנה על המולדת ותושבי הדרום. רק לפני מספר ימים נכנסתי לחדרו והתפללתי שיתאושש, אך הבשורה הקשה הגיעה ואיתה כאב גדול. בשם מערכת הביטחון, אני שולח תנחומים מעומק לבי להוריו ולבני משפחתו. שלא תדעו עוד צער".
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "נשבר הלב. אני ורעייתי שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של בראל חדריה שמואלי, לוחם ביחידת המסתערבים של מג"ב שנפל בהגנה על המדינה. בימים האחרונים התפללנו יחד עם כל עם ישראל לרפואתו. קיווינו לנס, אך לצערנו הנורא מכל קרה. אנחנו מחבקים את יוסי וניצה ואת כל המשפחה. בראל נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה. לעולם לא נשכח את גבורתו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".
2 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי
"מפקדים מספרים שכולם רצו אותו לצידם". המפכ"ל שבתאי
(צילום: אלעד גרשגורן)
נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הודעה ואמר כי הוא "עצוב וכואב מאוד את לכתו של לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, שנפל בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. במהלך השבוע האחרון הייתי בקשר רציף עם אמו ניצה, ונשאנו עם העם בישראל תפילות להחלמתו. רעייתי מיכל ואני מחבקים את המשפחה ומשתתפים באבל הכבד על לכתו של בן יקר ואהוב. יהי זכרו ברוך".
גם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ספד ללוחם שנפל: "בראל היה לוחם במשך שנתיים, חמישה חודשים ותשעה ימים. שנתיים וחמישה חודשים לחם בטרור ובפשיעה ותשעה ימים נלחם על חייו. בראל היה לוחם אמיץ עם יכולות פיקוד והובלה מרשימות שלא פעם סיכן את חייו למען ביטחון אזרחי ישראל. מפקדיו מספרים שהיו מתווכחים ביניהם עם מי הוא יצא לפעילות, כולם רצו אותו לצידם. תנחומים למשפחתו, למפקדיו ולחבריו לנשק שהיו במשך כל הימים האחרונים לצד מיטתו.
"בראל, שרצה תמיד להיות בחזית, בחר לשרת ביחידת המסתערבים של מג"ב מתוך שליחות גדולה ואהבת המדינה. על ערכים אלו נמשיך לחנך דורות של שוטרים ולוחמים שינציחו את דרכו במלחמה העיקשת וחסרת הפשרות של משטרת ישראל בטרור ובפשיעה. יהי זכרו ברוך".

גם ראש העיר באר יעקב, ניסים גוזלן, ספד לבראל שהיה תושב העיר - והנחה על הורדת הדגלים בה לחצי התורן. "באר יעקב היא משפחה אחת גדולה, ובראל לנצח יהיה הילד של כולנו", אמר. "אני מבקש לחזק את המשפחה היקרה. אנחנו כאן איתכם בשעה קשה זו ונעשה הכול כדי להנציח את זכרו וגבורתו".


בימים האחרונים נערכו תפילות המוניות לרפואתו של שמואלי מחוץ לבית החולים בהשתתפות אלפי בני אדם. כך למשל, אלפים השתתפו בשבוע שעבר בעצרת סליחות שנערכה מחוץ למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע לרפואתו של שמואלי. ההמונים העתיקו את התפילה, הנהוגה בחודש אלול, מבתי הכנסת ברחבי העיר - וקיימו אותה מחוץ לבית החולים, על פי קריאת רבה של באר שבע, יהודה דרעי. בתפילה השתתף אף יוסי, אביו של הרב דרעי פנה לכל ראשי הקהילות בעיר, הרבנים ואנשי החינוך, בבקשה להגיע להתפלל לרפואת "אחינו גיבור ישראל שהגן בגופו על עם ישראל".

אמו של הלוחם, ניצה שמואלי, פנתה אחרי התפילה לכל אלה שהתפללו להבראתו של בנה. "תודה לכל עם ישראל על התמיכה והאהבה ומסירות הנפש והתפילות והברכות", אמרה האם. "נוכחתי לדעת כמה עם ישראל ערב זה לזה. כמה אהבת חינם יש. כמה הבן שלי הוא הבן של כל עם ישראל".
במשמר הגבול מסרו כי "משמר הגבול מרכין את ראשו לזכרו של הלוחם סמ"ר בראל חדריה שמואלי שנפל בעת לחימה בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. בראל התגייס למשמר הגבול וביצע את הכשרת הלוחמים במחזור מרץ 2019, לאחר הכשרת הלוחמים יצא לקורס מסתערבים במג"ב ולאחר מכן שובץ ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום.
"במהלך שירותו ביחידה ביצע בראל ז"ל קורס צלפים ושימש כצלף בימ"ס. הלוחם היה שותף בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית. ביום שבת, 21 באוגוסט 2021, בפעילות של הלוחם בראל בגדר בצפון רצועת עזה - נתקל הכוח בירי משטח הרצועה ובראל נפצע באורח אנוש. בראל פונה למרכז הרפואי סורוקה. לאחר כשבוע ימים שנלחם בגבורה על חייו תוך ניסיונות של הצוות הרפואי של סורוקה להצלת חייו - נקבע מותו".
מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ספד ללוחם: "בראל היה לוחם מלח הארץ, גדל וחונך לערכים של אהבת המולדת והתגייס לשירות במשמר הגבול בכדי לשרת ולתת ביטחון לאזרחי המדינה. אני משתתף בצערה הכבד של המשפחה ומחזק את מפקדיו וחבריו ליחידת המסתערבים של מג"ב דרום.
"בכל משימה פעל בראל במקצועיות ובנחישות רבה תוך הובלה של חבריו לנשק. לצד זה היה החבר הטוב שתמיד נותן עצה טובה ומחזק את הסובבים סביבו - לוחם וג'נטלמן. משפחתו הינה משפחתינו לעד, גורלנו משותף ונמשיך ללוות אותה לעד. אני מצדיע לך, בראל".