שניים מראשי זרועות הביטחון נפגשו עם ראש הממשלה והזהירו מפני המצב הנוכחי: הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול (רביעי), ומלבדו נפגש עם נתניהו גם ראש השב"כ רונן בר, והציג בפניו תמונה קודרת. יש לציין כי ביממה האחרונה לא נכנס מידע מודיעיני חדש וחריג שקשור לעמדת אנשי הביטחון בנוגע לחקיקה.
הפגישות של הרמטכ"ל וראש השב"כ קדמו לפגישה הקצרצרה הערב בין ראש הממשלה לשר הביטחון יואב גלנט, שהתכוון לשאת הצהרה שבה הוא קורה לעצירת החקיקה. לאחר הפגישה, הודיע גלנט על ביטול נאומו המתוכנן, "בשלב זה, ולאור הצהרת נתניהו". הבוקר חשף נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות" שגלנט כבר הציע לנתניהו לעשות זאת, אך ראש הממשלה השיב בשלילה.
1 צפייה בגלריה
רא"ל הרלוי וראש השב"כ בר
רא"ל הרלוי וראש השב"כ בר
רא"ל הרלוי וראש השב"כ בר
(צילום: דובר צה"ל, יאיר שגיא)
נתניהו קיבל בימים האחרונים מסרים חריפים מהצבא על התפרקות אפשרית, בגיבויו של השר גלנט שהעביר מסרים דומים. אתמול נפגש ראש הממשלה עם הרמטכ"ל הלוי שהזהיר מהתרחבות תופעת הסרבנות.
נתניהו כבר הזהיר בעניינו של השר גלנט השבוע. בשיחה עם ראשי הקואליציה, טרם פרסום המתווה ה"מרוכך" של הקואליציה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, אמר נתניהו כי גלנט יתפטר אם לא תהיה פשרה במהפכה המשפטית.
נתניהו ציין כי גלנט הבהיר לו שהמצב בצבא בעייתי מאוד בעקבות הרפורמה וקיים חשש ממשי מהתפשטות הסרבנות, לאחר שמאות אנשי מילואים מחיל האוויר הודיעו שלא יתייצבו לאימונים. הוא אמור היה לבחון איך תתקבל הפשרה החדשה בצבא, וככל הנראה לא היה שבע רצון - עם המשך ההפגנות.