תיעוד מפיצוץ כלי הרכב בעראבה

תיעוד חדש ממצלמות האבטחה שמתפרסם אחר הצהריים (יום ג') חושף את רגעי פיצוץ הרכב אתמול, שבו נרצח חמזה סח (30), תושב עראבה שבגליל התחתון. בחברה הערבית סופרים כבר 123 נרצחים לעומת 115 בתקופה המקבילה אשתקד, ובטמרה, שם נרצח הבוקר צעיר נוסף, מתחננים התושבים לשינוי במצב: "הפושעים לא דופקים חשבון לאף אחד".
בתיעוד נראה רכבו השחור של סח חונה בצד הדרך, שניות לפני הפיצוץ האדיר שהרעיד את הרחוב בעיר הערבית, לאור יום, ככל הנראה ממטען רב עוצמה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מפיצוץ כלי הרכב עראבה
תיעוד מפיצוץ כלי הרכב עראבה
רגעי פיצוץ הרכב בעראבה
3 צפייה בגלריה
חמזה סח בן 30 נהרג מפיצוץ רכב בעראבה
חמזה סח בן 30 נהרג מפיצוץ רכב בעראבה
חמזה סח, שנרצח בעראבה
צוות רפואי שהגיע לזירת הפיצוץ קבע את מותו במקום של סח, והמשטרה פתחה בחקירה. טרם נעצרו חשודים. מהמשטרה נמסר אמש כי "נפתחה חקירת אירוע פיצוץ בעראבה. כתוצאה מהפיצוץ נקבע מותו של אדם. השוטרים הוזנקו למקום האירוע והחלו בסריקות לאיתור חשודים, וחבלני המשטרה בודקים את מקור הפיצוץ. לפי החשד, הרקע לאירוע פלילי ונמצא בבדיקה".
הבוקר נורה למוות בטמרה חליל שאהין בן ה-21 על-ידי אלמונים. לפי הדיווח, אלמונים פרצו לביתו של שאהין וירו בו. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שאהין היה בן יחיד בין שלוש אחיות. אחת מהן, שהייתה איתו בחדר הניתוח, כתבה ברשתות החברתיות: "אח שלי תקום, אני מכירה אותך גיבור. לא יכולה לחיות בלעדיך, רוצה לשמוע את קולך".
קרובת משפחה שלו אמרה: "מה רוצים מצעיר בן 21 שעוד לא ראה כלום בחייו? לפשיעה אין גבול. הם פרצו לבית ורצחו אותו בדם קר. עוד לא יודעים מי הבא בתור".
בטמרה, שם מדובר ברצח השני תוך מספר ימים, התושבים פתחו בימים האחרונים בהפגנות ושביתות. בשבת הוכה למוות במסגד סמיח אלג'לילי, תושב לוד כבן 50. רואה החשבון ותושב העיר אחמד דיאב מת מפצעיו לפני כשבועיים, לאחר שנפצע באורח קשה מירי במשרדו ב-6 ביוני.
"הפגנו, צעקנו והשבתנו, אבל הפושעים לא דופקים חשבון לאף אחד, לא למשטרה ולא לממשלה, ועושים מה שבא להם", הזדעקו תושבים. "זה מראה את חומרת המצב והסכנה שנשקפת לחיינו". מתחילת השנה, כאמור, נרצחו בחברה הערבית 123 קורבנות. המשטרה פענחה רק 15 מהמקרים.