2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג, רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא המדינה יצחק הרצוג, רג'פ טאיפ ארדואן
ההכנות לפגישה נמשכות. הרצוג וארדואן
(צילום: אבי אוחיון לע"מ, AP)
מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ביקר בחודש שעבר בחשאי בטורקיה כחלק מההכנות לקראת ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג בטורקיה שצפוי להתקיים בחודש הבא. כך נודע ל-ynet.
אושפיז נועד עם יועצו הבכיר של רג'פ טאיפ ארדואן, איברהים קלין, שבאופן רשמי מכהן כיועץ התקשורת של הנשיא אך בפועל מייעץ לו בנושאים מדיניים ונמצא במעגל הקרוב ביותר שלו.
הקשר עם קאלין נשמר לאורך תקופה ארוכה על ידי הממונה בשגרירות ישראל באנקרה, אירית ליליאן, וליועץ היה תפקיד משמעותי באירוע מעצרם ושחרורם של בני הזוג אוקנין. מאז הקשר עימו התחמם באמצעות השגרירות באנקרה ועד להגעתו של מנכ"ל משרד החוץ לביקור
2 צפייה בגלריה
אלון אושפיז שגריר ישראל ב הודו
אלון אושפיז שגריר ישראל ב הודו
מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז
זהו ביקור ראשון בדרג מדיני כה בכיר בשש השנים האחרונות. ב-2016 ביקר בטורקיה מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם אחרי פיגוע ההתאבדות באיסטנבול שבו נרצחו 3 תיירים ישראלים. במשרד החוץ סירבו להגיב לדברים.
במקביל, העיתון הטורקי מילייט דיווח כי בכיר טורקי צפוי להגיע בקרוב לביקור בישראל כחלק מאותן הכנות לביקורו החשוב של הרצוג בטורקיה, שאמור לסמן את נרמול היחסים בין שתי המדינות. ארדואן, נזכיר, הודיע בימים האחרונים שהרצוג יבקר בטורקיה באמצע מרץ - ובמקביל גם שר החוץ יאיר לפיד הוזמן להשתתף בפורום אנטליה לדיפלומטיה שייערך בין 13-11 במרץ.
ההתחממות ביחסים בין הנשיא הטורקי לעמיתו הישראלי החלה לאחר מיד לאחר השבעתו של האחרון. ארדואן התקשר להרצוג ובירך אותו על המינוי. הקשר בין הנשיאים סייע גם בשחרור התיירים הישראלים שנעצרו בחשד לריגול לאחר שצילמו את ארמונו של ארדואן. לאחרונה שוחח הרצוג עם הנשיא הטורקי, שחלה בקורונה, ואיחל לו רפואה שלמה.