1 צפייה בגלריה
תלמידים הולכים לבית הספר ברמלה
תלמידים הולכים לבית הספר ברמלה
תלמידים הולכים לבית הספר ברמלה
(צילום: שמוליק דודפור)
מטה המאבק של השלטון המקומי הודיע אמש (יום חמישי) כי היום לא תתקיים שביתה במערכת החינוך, על רקע הבנות בנוגע לשכר הסייעות - כחלק מהסכם השכר הכללי בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לאוצר.
עם זאת, בשלטון המקומי ציינו כי באשר לשאר הנושאים - המאבק יימשך. לדברי מטה המאבק, "ביום ראשון נעלה כולנו עם משאיות פינוי האשפה ואוטובוסים צהובים (אזוריות) לירושלים כדי למחות על כל שאר הנושאים שעליהם טרם קיבלנו תשובות ממשרד האוצר".
נציין כי אתמול בשעות אחר הצהריים קיימו ראשי הרשויות ישיבת זום כדי לדון בהמשך צעדי השביתה, אחרי שהושבתו מוסדות החינוך, משרדי העיריות ושירותי הניקיון ברוב הערים בארץ. רק רשויות בודדות לא הצטרפו לשביתת הענק - המרכזית שבהן היא ירושלים. מדובר בשיאו של מאבק בן חצי שנה בין השלטון המקומי למשרד האוצר, עוד מתקופת הממשלה הקודמת, וכעת יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס נחוש לנקוט בפעולות לעצירת הפגיעה בתקציב הרשויות.
מלבד סוגיית התקציב, השביתה אתמול התקיימה בעקבות בעיות נוספות שלהן עדיין לא נמצא פתרון, בהן: מחסור בכיתות לימוד, תוכנית לחיזוק מבנים (רעידות אדמה), הסכם שכר המורים העל יסודיים, קרן הניקיון, קרן הארנונה ומענקי איזון.

כמה ראשי רשויות התראיינו אתמול בבוקר לאולפן ynet וסיפרו על הבעיות שהובילו לשביתה. "חסרות לנו אלפי כיתות לימוד", אמר ראש העיר דימונה בני ביטון. "הדיון של חיים ביבס ושלי לא התחיל כרגע, אלא בממשלה הקודמת. נתנו לשר האוצר הנוכחי את ימי החסד שלו. הוא אמר שהוא על זה, אבל מי שמנהל את האירוע זה פקידי האוצר. השר עסוק בתקציב המדינה ומטעים אותו. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא היחיד שיכול להציל את ישראל מצרה. ירושלים לא הצטרפה לשביתה למרות שראש העיר משה ליאון מזוהה איתנו, אבל הוא מקבל תקציבים אחרים ולא איתנו".
ראש העיר כפר סבא רפי סער אמר במשרד: "בדיוק יצאתי ממפגש עם סייעות העיר. הדרישה חד משמעית - לשפר את תנאי השכר. סייעת מרוויחה שכר לא מכבד, צריך לתת שכר ראוי. אין גם יכולת לגייס סייעות, אף אחד לא רוצה לעבוד בזה ובצדק. יש גם מחסור בכיתות. נכון לעכשיו חסרות לי לפחות 30 כיתות. אנחנו במחסור של בית ספר".
ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן הוסיף: "יותר מחודש שאנו נאלצים לסגור גנים מוקדם יותר, כי אין סייעות. על מי אנחנו מדברים בסוף? על הילדים שלנו. השלב הבא זה שלטון מקומי מאוחד, מהצפון ועד הדרום. לא נתפשר, ואם צריך גם נחריף את המאבק הזה".
פורסם לראשונה: 21:07, 23.02.23