האנס והרוצח המורשע ת'אבו בסטר, שזייף את מותו ונמלט מבית הסוהר בדרום אפריקה, נתפס בסוף השבוע בטנזניה אחרי מצוד של שבועיים.
בסטר מכונה בארצו "אנס הפייסבוק". בשנת 2012 הוא נידון למאסר עולם, אחרי שהורשע באונס שתי נשים וברצח אישה אחת. את הנשים תקף אחרי שפיתה אותן באמצעות הרשת החברתית.
בחודש מרץ אשתקד הודיע שירות בתי הסוהר בדרום אפריקה כי בסטר בן ה-35 מת בשריפה שפרצה בכלא שבו הוחזק. בחודש שעבר התברר כי בסטר נמלט מהכלא בחסות השריפה: מבדיקת DNA עלה כי הגופה שנמצא בתאו של בסטר איננה גופתו.
נתיחה שלאחר המוות העלתה כי האיש שנמצא מת בתאו של בסטר נהרג ממכה חזקה, שספג בראשו לפני שהאש השתוללה בבית הסוהר. נראה כי השריפה הייתה רק חלק ממבצע הבריחה המתוחכם של בסטר, ונבדק החשד שגורמים רשמיים בכלא סייעו לו בכך.
2 צפייה בגלריה
ת'אבו בסטר נאום דרום אפריקה שירת יום הולדת שמח
ת'אבו בסטר נאום דרום אפריקה שירת יום הולדת שמח
בסטר מתאו בכלא בפני באי הכינוס ביוהנסבורג ב-2018. הם חשבו שהוא מנהל בכיר שנמצא בניו יורק
לפי הפרסומים בדרום אפריקה, אחרי שנמלט מבית הסוהר בסטר חי חיי מותרות בהייד פארק, פרבר יוקרתי של יוהנסבורג. הוא שכר בית מפואר בהייד פארק, וגר בו עם זוגתו - רופאה סלבריטאית בשם ננדיפה מגודומנה. המשטרה פשטה על הבית בשבוע שעבר.
לבסוף בסטר נלכד ביום שישי בטנזניה, קילומטרים ספורים מהגבול עם קניה. הוא נתפס עם זוגתו, ואזרח מוזמביק. השלושה, שנתפסו עם דרכונים מזויפים, תכננו לחצות את הגבול מטנזניה לקניה. היום הגיעו לטנזניה גורמים דרום אפריקנים, ופתחו בהליך הסגרתו של האנס והרוצח המורשע.

בכלא: האנס קיבל לפטופ וניהל "חברת הפקות"

כלא מנגואנג שבו הוחזק בסטר הוא כלא פרטי שמנוהל על-ידי חברת האבטחה הבריטית הפרטית G4S. בדרום אפריקה התפרסמו לאחרונה פרטים תמוהים למדי על התנאים המפליגים שלהם זכה בסטר בכלא הפרטי שבו הוחזק עד שנמלט ממנו בחסות השריפה. לפי הדיווחים, בזמן שהותו בכלא עמד לרשותו של בסטר מחשב נייד עם חיבור לאינטרנט כדי שישמש אותו ללימודיו, והוא ניצל אותו כדי לנהל מרחוק חברת תרמיות שהוצגה כחברת אירועים והפקות בשם 21st Century Media.
התרמית של בסטר הייתה כל כך נועזת וחסרת בושה, עד שב-13 ביוני 2018, יום הולדתו, הוא נאם מתאו בכלא בפני המשתתפים באירוע נוצץ שערכה "חברת ההפקות" שלו במלון הילטון באזור סנדטון היוקרתי ביוהנסבורג, אירוע שבו השתתפו עשירי העיר וידוענים שונים. בנאום, שאליו הצטלם חנוט בחליפה ובעניבה, הציג עצמו בסטר בשם "טום מוטספה", וטען כי הוא מדבר אל הנוכחים מניו יורק. בסרטון שהועלה ליוטיוב ושתיעד את הרגעים המרכזיים באירוע נשמעים המשתתפים שרים לו "יום הולדת שמח, יום הולדת שמח, יום הולדת לטום", בלי לדעת שמדובר בנוכל, אנס ורוצח.