הסערה שעוררו חברי הכנסת אורית סטרוק ושמחה רוטמן מהציונות הדתית סביב חוק האפליה לא שוכחת, והיום (שני) גינו את דבריהם חברי כנסת מהקואליציה הבאה ומזו היוצאת. ח"כ משה סולומון, חבר מפלגתם של סטרוק ורוטמן, אמר בריאיון ל-ynet radio כי "אתנגד להצעות חוק שמפלות אנשים אזרחי מדינת ישראל".
סטרוק אמרה אתמול בכאן ב' כי בהתאם לתיקון בחוק האפליה, "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית". רוטמן אמר כי באופן תיאורטי, בעלי מלון דתי יוכל לבחור שלא לארח קבוצת הומואים, "אם הדבר מנוגד לאמונתו ופוגע ברגשותיו הדתיים".

1 צפייה בגלריה
הציונות הדתית בסבב ההתייעצויות עם הנשיא לקראת הרכבת הממשלה
הציונות הדתית בסבב ההתייעצויות עם הנשיא לקראת הרכבת הממשלה
"כל תקנה או חוק שפוגע באזרח, אני מתנגד לו". סולומון עם סטרוק
(צילום: עמית שאבי )
לדברי סולומון, "תפקידם של תקנות וחוקים הוא ליצור מציאת טובה יותר לאזרח. כל תקנה או חוק שפוגע באזרח, אני מתנגד לו. מאז שעליתי מאתיופיה הקהילה שלנו חוותה הרבה מאוד אפליה. אני בעד שכל אדם באשר הוא אדם יקבל שירות".
גם ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) אמרה שלא תצביע בעד חוקים שיפלו אזרחים. "זכותה של האצבע שלי לא להתרומם להצעות מקוממות", אמרה גוטליב. "במשמרת שלי ושל נתניהו אני לא ארים את האצבע שלי וגם לא הוא. לו היו מכריחים אותי למשמעת סיעתית בדבר הזה, האצבע שלי לא הייתה מתרוממת, כי יש לי את צו המצפון שלי".
על רשימות סימון הלהט"ב של מפלגת נעם, אמרה גוטליב כי "זכותה של מפלגה כזאת לדעותיה שלה, זה בסדר גמור. אני יכולה להביע את דעתי, אני יכולה להיחרד ממנה. חופש הביטוי מקודש, העובדה שאנחנו שווים, זה קודש הקודשים. במשמרת של הקואליציה המתהווה לא תהיה פגעה בזכויות הלהט"בים, נקודה".
ח"כ דני דנון (הליכוד) אמר כי הוא "לא מתכוון להסביר ולהתנצל על כל אמירה אומללה שנאמרת על ידי כל חבר או חברה לקואליציה. אנחנו צריכים להימדד על המעשים והחקיקה. כמובן שאם הדברים יגיעו לחקיקה אני אאבק נגדם, יהיה גם רוב בליכוד שלא ייתן לזה יד". לדבריו, "האמירות האלה לא מייצגות את הקו של הליכוד. יהיו עוד אמירות כאלה, אז אנחנו כל שבוע נצטרך להוציא התנצלות? לפי דעתי לא".

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) אמר באולפן ynet כי הוא "חושש שההסתה תוביל לרצח. דמנו הותר". לדבריו, "אנחנו עדים להקמתה של הממשלה הכי קיצונית, להט"בופובית וגזענית בתולדות המדינה". על ההבהרות שפרסם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, אמר להב הרצנו כי "אי אפשר להסתפק רק במילים, אני דורש מנתניהו לבטל את ההסכמים הקואליציוניים שהרי הם אלו שחשובים. נתניהו מרשה פגיעה בחברות וחברי הקהילה הגאה".
שר התרבות והספורט חילי טרופר (כחול לבן) אמר על דברי סטרוק ורוטמן כי "אני חושב שגם בתוך הציונות הדתית הם מייצגים מיעוט. אני משוכנע שרוב מצביעי הליכוד, ואפילו רוב מצביעי הציונות הדתית, לא הצביעו לדבר הזה. הם לא התכוונו שבשמם יתחילו לפלג פה, לקטב פה, לסמן אנשים, זה רחוק מעולמם גם של רוב אנשי הציונות הדתית. אני חושב שגם הם כבר התבלבלו בתוך הדברים שלהם, הם עסוקים בלפרסם כל מיני הבהרות והתנצלויות. אולי גם הם הבינו שהם הלכו רחוק מדי, אבל צריך לזכור, שיש להם שותף לדבר הזה, הרי הסכם זו הסכמה, בין נתניהו לבינם. גם נתניהו חתום על ההסכמה הזו".