ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו פרסם הבוקר (שני) הודעת הבהרה בהמשך למתקפה של בנו יאיר, שאמר בשבוע שעבר כי "בכירי הפרקליטות והמשטרה בגדו. תסתכלו מה העונש על זה - לא כלא". "אני אוהב את בני יאיר שהוא אדם עצמאי עם דעות משלו. אף שזכותו של כל אדם להביע ביקורת, לא הסכמתי עם הדברים שאמר", נמסר מטעמו של נתניהו האב. מדובר בהבהרה רביעית שרה"מ המיועד נאלץ לפרסם תוך יממה - אחרי שפרסם הבהרות גם על דבריהם של הח"כים אורית סטרוק ושמחה רוטמן בעניין חוק האפליה.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובנו יאיר
(צילום: רויטרס)
בשבוע שעבר אמר נתניהו הבן בגלי ישראל כי בכירים בפרקליטות המדינה ובמשטרה בגדו במדינה מכיוון ש"תפרו תיקים" לאביו. יאיר נתניהו טען כי "העבירות הפליליות שעשו בכירים בפרקליטות ובמשטרה כשלעצמן שוות כל אחת חמש שנות מאסר מינימום, אז הגענו כבר לאיזה 10,000 שנות מאסר על העבירות הפליליות שביצעו האנשים האלה. בנוסף הייתה כאן הפיכה שלטונית בזדון, הם ידעו שהם תופרים אדם חף מפשע שהוא במקרה ראש הממשלה שנבחר על ידי העם הישראלי. זאת אומרת, מבטלים את הבחירה הדמוקרטית של העם הישראלי, שקוראים לזה הפיכה, שקוראים לזה בגידה במדינה".
הפרקליטות הגיבה בחריפות למתקפה של יאיר נתניהו, ומסרה כי "בימים האחרונים היינו עדים לדברי בלע והסתה קשים, שבינם לבין ביקורת לגיטימית אין דבר וחצי דבר. הניסיון להטיל דופי ולרפות את ידי החוקרים במשטרת ישראל והפרקליטים בפרקליטות, העושים לילות כימים בשם הציבור ובמטרה להגן עליו - דינו להיכשל".
לדברי הפרקליטות, "בשבוע שעבר אף נחצה גבול נוסף, כאשר נאשם תקף פיזית פרקליט בבית המשפט, במהלך הדיון ומול עיני השופטת. כך גם ביחס להטרדות הבלתי פוסקות של עובדי ציבור מסורים, העושים מלאכתם נאמנה, ושל בני משפחותיהם". הפרקליטות ציינה: "כל אלה לא ירפו את ידי הפרקליטות והפרקליטים, הפועלים מתוך שיקולים מקצועיים בלבד. מערכת אכיפת החוק לא תירתע מלמלא את תפקידה במקצועיות וביושר. הניסיון לייחס מוטיבציה פוליטית או שיקולים זרים להחלטות הוא חסר כל בסיס. על כולם לזכור: יש לנו פרקליטות אחת ומשטרה אחת".

אתמול הוציא ראש הממשלה המיועד הודעות הבהרה גם על דברי סטרוק ורוטמן מהציונות הדתית. סטרוק אמרה אתמול בכאן ב' כי בהתאם לתיקון בחוק האפליה, "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית". חבר מפלגתה שמחה רוטמן אמר כי באופן תיאורטי, בעלי מלון דתי יוכל לבחור שלא לארח קבוצת הומואים, "אם הדבר מנוגד לאמונתו ופוגע ברגשותיו הדתיים".
נתניהו התנער מדברי סטרוק ואמר כי הם "אינם מקובלים עליי ועל חבריי בליכוד. ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים להפלות לרעה להט"בים או לפגוע בזכויותיהם לקבל שירותים ככל אזרח בישראל. הליכוד יבטיח שלא תהיה שום פגיעה בלהט"בים או בזכויותיהם של כל אזרח בישראל". לאחר מכן פרסמה גם מפלגת הליכוד הודעת הבהרה שבה נאמר כי נתניהו מתכוון למנוע כל חקיקה בנושא הלהט"ב בממשלה שבכוונתו להקים. במפלגה ציינו כי במקרה הצורך, הוא יפעל לחוקק חוקים נגד אפלייתם.