שבת חורפית: שלג בחרמון, הצפות בשרון
( צילום: אתר החרמון, איציק לוי, איגוד ערים כינרת)

בגוש דן כמעט לא ירד גשם עד 17:00 בערב, ירושלים נשארה יבשה לחלוטין ולמעשה מדרום לראשון לציון באף תחנה של השירות המטאורולוגי לא נמדד יותר ממילימטר אחד. אבל בצפון ובחלקים גדולים של מישור החוף זה אחד הימים הגשומים ביותר השנה.
בקלנסווה ובזמר שבשרון תועדו הצפות ענק. בתחנת המדידה הסמוכה, בקיבוץ עין החורש, נמדדו 47 מ"מ ביממה האחרונה. גם אצטדיון דוחא שבסכנין הוצף בחלקו. במנהלת הליגות בכדורגל הודיעו בעקבות זאת כי המשחק בין בני סכנין להפועל באר שבע נדחה ולא יתקיים הערב.
גשם בתל אביב לפני ההפגנה
(צילום: אדם קוטב)

6 צפייה בגלריה
הצפות וגשמים בקלנסווה
הצפות וגשמים בקלנסווה
קלנסווה מוצפת
6 צפייה בגלריה
הצפות וגשמים בקלנסווה
הצפות וגשמים בקלנסווה
הצפות בקלנסווה
6 צפייה בגלריה
הצפות בזמר
הצפות בזמר
ההצפות בזמר
שיא הגשם ירד בגליל המערבי. בראש הנקרה נמדדו ביממה האחרונה (עד 15:00) 69 מ"מ גשם, בשבי ציון שליד נהריה ירדו 59 מ"מ. בזכרון יעקב ירדו 39 מ"מ, בחדרה 34, בחיפה 24, באשחר שליד כרמיאל 26, בעפולה 22 ובצפת 13 מ"מ.
בתל אביב ירד פחות ממילימטר גשם ב-24 השעות האחרונות, אבל ב-17:30 נפתחו ארובות השמיים באזור. אמנם צפויות הפוגות, אבל קיים סיכוי גבוה לגשם גם בזמן ההפגנה הגדולה נגד המהפכה המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין.
6 צפייה בגלריה
שלג בחרמון
שלג בחרמון
10 ס"מ שלג כבר נערמו במפלס העליון בחרמון
(צילום: אתר החרמון)
6 צפייה בגלריה
שלג בחרמון
שלג בחרמון
שכבת שלג דקה במפלס התתתון בחרמון
(צילום: אתר החרמון)
הלילה יירד גשם מפעם לפעם, בעיקר בצפון ובחוף, וקיים חשש להצפות. מחר בבוקר יירד גשם לפרקים בצפון ובחוף, משעות הצהרים הוא ייחלש ויתמעט בהדרגה. ביום שני שוב ייתכן גשם משעות הצהריים, בשלישי וברביעי צפויה התחממות קלה.
רבים הגיעו היום לאתר החרמון, שם ירד גם היום שלג. במפלס העליון נערמו 10 ס"מ שלג, במפלס התחתון - 5 ס"מ. השלג התגבר בשעות הצהריים וכיסה את צירי התנועה, והוא צפוי להימשך ולרדת לסירוגין היום ומחר. בעקבות התחזקות השלג נסגר האתר לכניסת כלי רכב.
כ-30 אלף מטיילים יצאו מהבית למרות השבת הקרה ופקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו מצדה, שמורת עין גדי, גן לאומי ירקון (תל אפק), קומראן ומערת הנטיפים.
פורסם לראשונה: 16:15, 14.01.23