תיעוד הנזק לאחר תקיפת הצוות הרפואי
(צילום: דוברות בית חולים הדסה)

ההתפרעות בבית החולים שהביאה לשביתה: קרובי משפחתם של הנאשמים בתקיפת צוות בהדסה הר הצופים חזרו לבית החולים - הפעם במטרה להתנצל בפני הנהלת בית החולים ואנשי המחלקה. "אנו מתנצלים על האירועים, אנו מתנגדים לאלימות, זו לא דרכנו. אנו מעריכים מאוד את כל העשייה המבורכת של הצוות בהדסה", אמר נציג המשפחה לצוותים.
נציגים של בני המשפחה הגיעו לבית החולים מיוזמתם כדי להיפגש עם הצוות שנפגע באירוע, שהתרחש לפני כמעט שלושה שבועות. מטרת הגעתם, כפי שסיפרו, הייתה להביע התנצלות בשם כל חברי המשפחה שהיו מעורבים בתקרית הקשה. כזכור, ב-16 במאי, עם קבלת ההודעה על מותו של בן משפחתם, החלו עשרות מבני המשפחה להשתולל ולהתפרע, תוך שהם הכו את אנשי הצוות ואיימו עליהם. המעורבים אף פגעו במבנה ובציוד הרפואי.
2 צפייה בגלריה
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים
(צילום: דוברות הדסה)
2 צפייה בגלריה
בית חולים הדסה הר הצופים יממה לאחר אירוע האלימות הקשה
בית חולים הדסה הר הצופים יממה לאחר אירוע האלימות הקשה
"זו לא דרכנו"
(צילום: יואב דודקביץ')
במסגרת ההתפרעויות שברו המתפרעים דלתות וחלונות, השחיתו את המחשבים והציוד בעמדת האחיות והכו אנשי צוות. מאבטחי בית החולים ושוטרים שהוזעקו למקום השתלטו על המתפרעים והשיבו את הסדר על כנו. איש מהחולים במחלקה לא נפגע, אך בבית החולים ציינו אז כי שני אנשי צוות נפצעו באורח קל וטופלו בחדר המיון. לאחר האירוע הודיעה ההסתדרות הרפואית על שביתה למשך 24 שעות בכל בתי החולים וקופות החולים. זאת, במחאה על תקיפת צוותים רפואיים ככלל, ובפרט בעקבות האירועים בהדסה הר הצופים.
ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים, השתתפה בצער המשפחה על מות בנם. עם זאת היא הדגישה בפניהם את ההתמודדות המורכבת של הצוותים שהותקפו באותו ערב - התמודדות שנמשכת עד היום.
לדבריה, "כל מי שמגיע לבית החולים שלנו, זוכה לטיפול ממקום של כבוד על ידי צוות שפועל כאן במטרה אחת - להעניק מרפא ולהציל חיים. אותו צוות שנוכח כאן מולכם וחבריהם, הם מי שנפגעו כל כך ומאחים את השברים". היא תיארה את מה שעבר הצוות מאז: "הם עברו ימים קשים של פחד ובהלה ואנו תומכים בהם לאורך התקופה הזו. כמי שהשתתפו באירוע הקשה, אני רואה בכם שליחים בקהילה ותפקידכם להעביר את המסרים הפוסלים אלימות מכל סוג, ולא רק במערכת הבריאות".
למפגש, יש לציין, לא הגיעו המתפרעים עצמם, שכאמור נעצרו והוגש נגדם כתב אישום חמור. מהנהלת בית החולים נמסר: "נמשיך לפעול למען תחושת הביטחון של הצוותים ולמיגור תופעת האלימות שהולכת וצוברת תאוצה ברחבי הארץ, בכלל זה החמרת נהלי המבקרים במחלקות, הרחבת סמכויות המאבטחים והקמת עמדת שיטור קבועה בבית החולים - כפי שהוחלט בישיבת הממשלה השבוע. ההתנצלות מגיעה בדיוק ביום בו פתחה הדסה בקמפיין נרחב של אמירת לא לאלימות, ברחבי בית החולים".

נתניה: התחזה לרופא והצית שריפה בקופת חולים

ובעוד בהדסה התנצלו קרובי הנאשמים, בנתניה המשטרה עצרה את תושב העיר בן 33 בחשד שהתחזה לרופא והצית שריפה במשרד בקופת חולים בעיר. לא היו נפגעים אך נגרם נזק למשרד.
שוטרי תחנת המשטרה בנתניה הגיעו למשרדי קופת חולים לאחר שקיבלו דיווח על חשוד שהצית ציוד באחת הקומות במבנה. נמסר כי "מבדיקה ראשונית של פרטי המקרה עלה כי החשוד נכנס לבניין הקופה כאשר הוא התחזה לרופא ואף עטה חלוק תואם והחל להצית את אחד המשרדים בקומה שהיה ריק באותה העת.
עובדי המקום השתלטו על השריפה ועיכבו את החשוד עד להגעת השוטרים שעצרו אותו במקום והביאו אותו לחקירה בתחנת המשטרה בעיר. המשטרה ציינה כי בסיום חקירתו ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם להביאו בהמשך לדיון בבית המשפט בפ"ת בבקשה להאריך את מעצרו.